• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru Bygg

Lanovia, så får du inte alls tänka! Det är många som har liknande känslor inför förlossningen och det är ju inte konstigt alls. Många pratar om deras skräckförlossningar och jag gillar inte att höra på sånt. Klart att det kommer att vara smärtsamt och jobbigt att föda barn, men man vet ju aldrig hur förlossningen kommer att vara, det kan ju bli en underbar upplevelse också. Sen får man ju världens bästa belöning, en liten människa som man själv har gjort!
    Jag kan känna igen mig lite i din tankar, försöker dock inte att tänka på det så mkt.

Se nu till att prata ordentligt om dina känslor inför förlossningen med din barnmorska och det gör inget om du blir ledsen eller ngt. De förstår verkligen!

Du är mer än välkommen att höra av dig till mig om du vill prata. Jag är ju i din sits (med förlossning inom kort). Sen har du ju alla andra mammor i tråden som stöd om det är ngt.

Det kommer att gå alldeles utmärkt!

• lanovia 08

Vad fasiken!!! Varför skall ni alltid lyckas genomskåda mig??
    Det där är ju en stor anledning till att jag inte vill tillbaka till barnmorskan och prata om det för att jag itne vill börja gråta hos henne igen.

Fru Bygg skrev 2009-10-01 13:55:38 följande:

Se nu till att prata ordentligt om dina känslor inför förlossningen med din barnmorska och det gör inget om du blir ledsen eller ngt. De förstår verkligen!utmärkt!
  • lanovia 08

Ja vad gjorde jag utan er.

Och då är det jag som tillrättavisar dig.

passionsblomman skrev 2009-10-01 13:55:09 följande:
    Vi är här och övar med dig! Och nästa gång är det jag som håller på med näsan i dumheterna...lanovia 08 skrev 2009-10-01 13:53:37 följande:
  • Fru Bygg

Det är inte så svårt att genomskåda dig, när man känner igen sig själv i dig.
    Jag är inte så nervös just nu inför förlossningen, men när barnmorskan pratade med mig ang detta, så var jag nära tårarna. Dels så är det en sån stor sak för oss och sedan är det ju graviditetshormonerna som spökar.

• lanovia 08

Fru Bygg, ja man har nog fått höra alldeles för mkt om skräckförlossningar. Det verkar vara kvinnors stora glädje att tala om hur mkt de har spruckit, hur länge de fick ligga med värkar etcetc. Sådant som man just nu inte uppskattar att behöva lyssna på.
    Någonstans försöker jag intala mig att om förlossningarna är så fruktansvärda som "alla" säger så skulle ingen ha några syskon. Eller så är man bara väldigt bra på att förtränga mellan varven.

• Fru Bygg

Det finns så många som har bra förlossningar! Men många människor är sådana som gillar att berätta om negativa erfarenheter. Jag brukar gå därifrån om ngt berättar om sin skräckhistoria eller bara säga ifrån.

Det kommer att gå alldeles utmärkt för dig, det är jag övertygad om. Sen har du ju världens bästa man som stöttar dig va? (eller hur var det, världens bästa man för dig! )

• Fru Bygg

Strunta nu i om du börjar gråta eller vad som helst. Prata med din barnmorska om hur du känner, så känns det nog lite bättre sen!

• Fru Bygg

Jag tror också att det handlar om att fokusera på rätt saker. Smärtan som du kommer att ha, vet du kommer att gå över och jag har två väninnor som säger att de kunde föda hur många barn som helst och att de avundas mig just nu, för det är en kick och en fantastisk känsla att föda sitt barn och få hålla det för första gången. Det finns ingen bättre känsla i hela världen, säger de. DET försöker jag ta till mig och fokusera på!

• lanovia 08

japp världens bästa man har jag ju! Så med honom vid min sida kommer det gå så mkt bättre.
    Och som du säger många har ju bra förlossningar.

Japp det blir till att prata med barnmorskan. Maken skall med också så jag har någon att hålla ihand.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan