• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

Låter fantastiskt skönt med promenad. *tittar längtansfullt ut genom fönstret: hur länge är det kvar på lunchrasten nu? Jaså, en minut*

passionsblomman skrev 2009-09-30 12:11:31 följande:
    Nu är det promenaddags! Jag får sällskap
  • Jenny står brud 090801

Vad här skrivs idag!! Inte dåligt att ha flera sidor att läsa igen även fast man bara varit "borta i 1,5 timme...

• Ninnnis

Jag messade också Ingis innan, jag fick ungefär samma info som du Lanovia Att beställa kulör till inneväggarna verkar dock vara jobbigt för ingenjörer... Hon hälsar till er

• passionsblomman

Nu har vi strosat runt och kollat in vårt nya hood litegrann.

Strax kommer sonen hem och då ska vi dra och kolla vad vi kan hitta i cykelväg. Jag ska nog övertala de ndra att vi äter middag ute på stan också...

• Fru Bygg

Nu har jag kommit hem. Funderar på att gå en liten promenad till affären, är så tröstig på ngt gott. Sitter och letar recept på lite smårätter som vi kan ha på kalaset på lördag. Har tänkt ha lite buffe med lite smått och gott. Ingen som har ngt bra recept på ngt litet som kan tipsa mig om det, iboxa gärna!

• Ninnnis

Vad mysigt med promenad (och lunch) i ert nya hood, Blommis! "Stan", är det den som börjar på M och slutar på s?

Jag har precis varit på (danska) Netto och fyndat en massa vin! Trots valutaskillnaden kan man göra riktiga klipp när de har erbjudanden. 6 flaskor och en box, blev det. Plus toa- och hushållspapper, bananer och chokladkaka till jobbet

• Villemoa

Angående förskola kontra dagis; dagis hette det på den tiden när de inte hade någon läroplan att följa, sen när det ändrades och de fick läroplan bytte de namn till förskola. Det är därför det är så känsligt nuförtiden att kalla förskolan för dagis eftersom dagis anses som nåt ställe där barnen mest leker men att man i förskolan har en pedagogisk tanke bakom det hela.
    Hade jag varit förskollärare så hade jag inte haft något emot att bli kallad fröken iaf

• lanovia 08

Makens favvouttryck det där.
    passionsblomman skrev 2009-09-30 11:55:48 följande:
    På smällen är också bra! Det kan JAG gärna boka in...lanovia 08 skrev 2009-09-30 11:52:30 följande:
Svar på tråden I vått och torrt och väntan