• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Ingis: Alla TUSEN pussar tillbaka!
    Inte konstigt att lillbusan får lite magknip ibland om han drar i sig mat så som du beskrev förut!

Hvidis, vad kul att se dig också! Och värst vad snabba ni båda var att skutta ner i sänghalmen igen då!?!

Varför ätr jag inte förvånad när det nu är du och Ingis jag pratar med...

Bruttan, det verkar nu som om cirkulationspumpen varit avstängd, så nu är den PÅ och pinnarna på elementen i tornrummet är utpillade så det BORDE bli varmt där småningom, men än är de kalla.

I det nedre tornrummet däremot har ETT av de två elementen blivit varmt nu.

och i hobbyrummet med.
    Men i vårt sovrum har det inte hänt mycket. Inte på endera fronten.
    Det var bara 15,6 grader där nu (vi har ju stängt in dit för att slippa katter i sängen)

Den termostaten har sambon iofs inte pillat på än, så det kan ju ordna till sig.

För övrigt har vi STÄDAT idag. Det är en hel del här som inte är så välstädat sedan förra ägarna, så nu när man ska göra fint får man liksom ta det bitvis och lite extra. Idag har jag tex torkat alla dessa spegeldörrar vi har på övervåningen-trasan blev helt svart fast dörrarna är vitmålade...
    Samma sak med trappen, inen har torka själva såarklådorna eller de höga listerna på sidorna där på länge.

Hittade tre gardinlängder som jag trodde attjag hade givit bort, *jätteglad* så nu finns det gardiner i nedre tornrummet. Och bara där.

Nu är här iallafall såpass rent att det går att börja plocka upp grejor, vilket blir morgondagens projekt.

Ingen verkar vilja ha våra kattungar förresten...

• Daa

Hejhej.
    Blommis: vi hade kunnat ta en av kattungarna om det inte vore för allergi. Hur kan nån motstå såna gullpluttar?

Hej, Ingis! *vinkar frenetiskt*

Jenny, hur har det gått med hantverkandet?

Bruttan: stackars lilla Saga som blir attackerad av alla möblerna! Hoppas du har kul när du bränner pengar.

Hvidis: svårt med namn ibland. En gammal klasskompis till mig hade ångest när de skulle bestämma ett namn till sin dotter. "vad har vi för rätt att bestämma vad hon ska heta i hela sitt liv?" Det blev en Ida till slut.

Här fortsätter vi att vara mjäkiga och ynkliga pga förkylningen. Indianerna har lugnat ner sig lite så det känns bättre i kroppen & knoppen nu (alltså, bara förkylningen kvar ).

• ingenjörsbruden

Hej hopp i galopp!

Sicket väder! Var ute o körde bil i natt....eeehhh...INTE roligt med horisontallt regn som vräker ner så mkt att man inte ser vägbanan....det gick saaaaaaakta!

Så nu har Bellabus varit på sin första stooooooora tillställning. O hon skötte sig över förväntan...jag fick både äta smörgåstårta o tårta o biskvi.....om än inte direkt när det serverades.... men ändå!
    Sen blev hon heldäckad....har sovit 2 st 6 timmars pass så hennes föräldrar passade på att mysa lite!

Bellas magonda har blivit mkt bättre....hon får både Minifom o Sempers droppar. Men det är inte så långa magknip nu...mer att hon inte kommer riktigt till ro....

Nu vill jag ha lite uppdatering om vad som hänt här i tråden! Please!!!

• Daa

God morgon!
    Inatt kom det snö, men det lilla som är kvar nu kommer att försvinna under dagen.
    På parkeringen på jobbet var det snorhalt, så det kanske blir däckbyte ikväll.

Hoppas ni får en fin måndag.

Och just, ja. Lanovia, i veckan kommer jag ner till dina trakter.

• Ninnnis

God morgon!

Jag har haft en supermysig helg hos fina gravida väninnan i Oslo. Shopping, restauranger, filmer och långfrukostar varvat med en massa prat och skratt. Som balsam för själen!

Kom hem ganska sent igår kväll, så idag är jag lite trött i ögat... Men utanför fönstret går solen upp över Öresund, så det ser ut att bli en fin dag.

Blev det ingen träff igår? I så fall får vi försöka få till nånting snart! Eller, det får vi göra oavsett

Ingis, vad duktig Bellabus är som går på kalas och allt! Kul att det går framår med huset

Hvidis, så även batman har sina svaga sidor? Spännande att se vilket namn ni betämmer er för till sist!

Blommis, vad trist att ni inte hittat hem till kissarna... Jag är tyvärr allergisk mot katter, dessutom hade det nog blivit lite väl spännande för vovven med en katt i huset Gott med skumpa förresten!

Daa, hoppas både indianerna och förkylningen har gett sig av. Funderar också på att vara ute i god tid med vinterdäck, men ni ligger ju före uppe i norr

Lanovia, hoppas du hade en trevlig helg i Malmö, med eller utan trådträff

Jenny, hoppas du fick gjort det du skulle i helgen, tofflor, barnkläder och present. Jag hade nog förresten smsat nyblivna mamman och frågat om det var ok att ringa.

Bruttan, hoppas ni hade en trevlig tjejhelg i Sundsvall (?) och att illamåendet inte har plågat dig alltför mycket.

Nej, nu får jag ta och jobba lite...

• lanovia 08

Hej och godmorgon!

Ninnis, låter som trevlig o mysig helg i Oslo.

Daa, jag har aboslut inte glömt att du kommer hit.

*vinkar frenetiskt tillbaka till Hvidis* Fick du mina sms i lördags??

Ingis jag fick ju tyvärr inte träffa Bella igår men nu vet jag ju hur hon låter i alla fall. Röstkapaciteten verkar det ju inte vara nåogt fel på.
    Och vi gjorde helt rätt i att inte träffas igår. Jag kände mig mkt sämre i går när jag vaknade och hade garanterat ställt in träffen då om du inte redan varit förståndig i söndags. Bättre blev det inte ju inte av att en av kompisarna spydde och hade ont i magen igår natt så jag hade nog inte vågat träffa er av rädsla för att ge er både förkylning och magsjuka.

Här är läget just nu stenförkyld. Kände mig helt klart på bättrringsvägen i freags och lördags men nu... Värsta är att jag har fått ont i magen och högt upp på ryggen av hostandet.

Förövrigt var helgen underbar. En helg helg med 4underbara goa vänner. Kan knappast bli bättre. Men väl hemma var jag sååå trött, särskilt som vi var vakna mkt igår natt för att ta hand om sjuka kompisen. Jag orkade inte ens vänta 15 min på spårvagnen utan ringde gråtfärdig till mannen och frågade om han inte kunde komma o hämta mig. Väl i hans famn rann tårarna. Att man kan sakna någon så mkt?!?!?! Hmmm undra om det var gravhormoner med i reaktionen. För väl hemma hos hunden höl reaktionen på att bli likadan och jag sa något om att aldrig mer lämna dem. Öhhh....

• lanovia 08

blommis vad duktiga ni har varit. Tråkigt att de städat så dåligt när de flyttade ut. Ta det nu bara lugnt du har slitit nog för en lång period framåt.
    Hur har det gått för sonen har han varit på någon mer handboll?

Jenny hur har det gått med skapandet i helgen?

Daa, snö... ja kanju inte säga att jag är avvundsjuk på er ännu. Även om jag gärna tar lite mer än vad vi brukar få här.

*dansar en glädjedans* i helgen får Ingis dator.

Bruttan, hoppas du får det trevligt på minisemestern.

• lanovia 08

Fick förresten en rolig kommentar av maken igår. Hade ett smärre utbrott efter att träffat några andra gravida. Mitt utbrott gick ut på den allmänna stresen och nojjan. Måste allt vara perfekt redan när barnet föds, måste man ha varenda minsta lilla pryl hemma redan då eller kan man inhandla saker även efter? Vad händer om barnet inte sitter i den trendigaste matstolen?? ja där har ni mitt ubrott.
    Till svar fick jag från maken: men älskling det är ju gravida kvinnor. Ja??? Jag är också gravid svarade jag.
    Jo men du är inte som alla andra!! ??? jag tror det var ett komplimang.

• Ninnnis

Lanovia, det var en fin komplimang!

Det är ju på ett sätt härligt att känna saknad, för det betyder ju att man trivs med det man har och kanske uppskattar det lite extra.

Kul att du har haft en bra helg, men vad trist att du är dålig! Du kanske skulle kontakta vården och kolla upp det? Jobbigt med sjuka väninnan också, hoppas ingen av er andra blev smittade.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan