• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Nja, SÅ bra syn har jag inte... Såg när flyget landade, mer inte så mycket mer tyvärr.

lanovia 08 skrev 2009-10-02 08:53:57 följande:

Ninnis, ingen dålig start på dagen. Du fick inte se the MR?
  • Fru Bygg

Ok, då är det Marklunds nyaste bok som jag läser...
    Hade ingen aning om att den var ett år gammal..

• Ninnnis

Det tycker jag var väldigt starkt och stort av er. Kram!

Villemoa skrev 2009-10-02 00:02:42 följande:
    (vi hade bett svärmor vänta med att berätta för att de skulle få glädjas helt och hållet åt sitt lilla barn)
  • Fru Bygg

Åhhh, nu är jag arg.....
    Satt på fikan på jobbet med en hel hög män (jobbar ju i byggbranschen) när en störig person (ingen gillar honom särskilt mkt för han ska alltid synas och höras) frågar om jag är orolig för att bli mamma.
    Nej, sa jag, det är jag inte. Tror du inte att han börjar med en lång lång utläggning om hur jobbigt det är att föda barn och att många kvinnor inte klarar det mm.
    Det var detta som vi pratade om igår eftermiddags, men nu är det en man som tar upp detta. Vad vet han???
    Jag röt till iallafall att jag inte vill sitta och lyssna på sånt. Han blev nog lite sur, men det struntar jag i. Jag blev arg!!!!

• Ninnnis

Vilken jubileumsidiot, som Blommis skulle ha sagt! Vad f*n vet han? Och finner han nöje i att oroa en höggravid kollega helt i onödan? Pucko!

*märker att jag slår väldigt hårt på tangenterna av aggression*

• Fru Bygg

Tack Ninnnis, då är det inte bara jag som överreagerar?

• Fru Bygg

Så... nu har jag lugnat ner mig igen. Nu är jag samma glada mig som jag va innan frukosten. Det hjälper att skrika av sig lite här, känner jag!

• Villemoa

Ja det är tur att jag har er här i tråden! I vanliga fall har jag inga som helst problem med att prata om något är jobbigt men jag har upptäckt att det är skönare att prata via det skrivna ordet än att prata i telefon om det till exempel.

Fru Bygg; vad skönt att du fick hör av nån som har erfarenhet i hur det är att föda barn och hur det känns att vara mamma...*ironi* vad bra att du sa åt honom att hålla snattran!

• Jenny står brud 090801

Hej tjejer!
    Idag mår jag mycket bättre, och är det ju fredag vilket innebär att jag bara jobbar 1 timme till!! I helgen skall jag bara vara kreativ och skapa massor till höstmarknaden jag skall stå på om 2 veckor. Ska bli så roligt.
    dessvärre inga indianer ännu, men jag fortsätter att vänta några veckor till, annars får jag ju hjälp, vilket känns bra.

Daa skrev 2009-10-01 11:47:38 följande:
    Jenny: hur mår du idag? Har smärtan gett sig lite? Har förhoppningen om att anledningen till att indianerna inte hittat hit än är att de har tittat in hos dig en sväng.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan