• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Daa, ja visst ÄR det! Det är som att någon annan, illasinnad obekant person tagit över ens kropp och plågar en med sin envisa närvaro. Värdelöst!

Ta du och smit lite tidigare om du har möjlighet. Måndagar kommer det fler av...

• Daa

Faktiskt var det vid min senaste PMS första gången jag kände mig sådär påtagligt lättirriterad utan att ha någon anledning (vanligtvis är jag nere och lättsårad vid PMS). Kan vara ganska grinig, men då är det för det mesta för att jag är stressad och att lite väl många saker har krånglat.
    Det var obehagligt att vara sådär utan att kunna göra något åt det.

passionsblomman skrev 2009-10-05 12:09:27 följande:
    Daa, ja visst ÄR det! Det är som att någon annan, illasinnad obekant person tagit över ens kropp och plågar en med sin envisa närvaro. Värdelöst!Ta du och smit lite tidigare om du har möjlighet. Måndagar kommer det fler av...
    Fler måndagar? Så sant, så sant...
  • Daa

Jamen, jaha. Kvart över. Då kör vi igen. *kavlar upp imaginära ärmar på min kortärmade blus*

Ha en fin eftermiddag.

• passionsblomman

Jag borde en massa skaer idag.

Jag har lust med...inget.

Ett exempel är att jag borde ta fram den där övningsboken jag köpte för dyra pengar när jag anälde mig till högskoleprovet.

Usch! Det där högskoleprovet kommer att bli en knäck för min självkänsla.

• Ninnnis

När är högskoleprovet, Blommis?

Du nämnde att indianerna kanske är på ingång, kan det vara så att det är något annat än indianerna på gång...?

• Jenny står brud 090801

Hej tjejer.
    Låter som de flesta av er har haft härligt i helgen!! Men trist att du skulle få migrän Blomman.
    Jag har haft en underbar helg som jag bara tillbringat i syrummet, riktigt lyxigt!! Och så har jag fått en massa gjort oxå. Ska skicka present till kompisen lille son idag

Blomman: Så ni eldar oxå med vedpanna?? Vi gör det men har inte fått riktigt koll på den än. Funkar så att vi har varmvatten men har behövt elda varje dag nu när det varit lite kallare och det skall vi verkligen inte behöva göra...

va ju mer saker jag skulle skriva men kommer inte ihåg det nu. Skickar kramar till er alla istället. Måste nog gå och äta lunch nu

• passionsblomman

Ninnis: 24/10 är provet. Mycket hög tid att kika i den där boke alltså...

Jag har inte alls kollat ÄL den här månaden och faktiskt brytt mig minimalt i vilken dag som är vad. Och minimalt har det också varit med umgänge. En stackars liten chans finns väl OM det skulle vara så att jag haft väldigt sen Äl, men det vore ju närmast en chock, nu när siktet börjar verka sak ställas in på IVF istället.

Jenny, ja, här har det handlat mycket om att fatta vilka grejor som hör ihop med ad och vilka inställningar det ska vara på olika rattar och vred och vad mätarna ska visa. Systemet är inte nytt precis...
    Det BÖRJAR vara värme på i de flesta av elementen nu, men inte alla....

• lanovia 08

Det är det värsta som finns. Man hör hur hemsk man låter när man öppnar munnen, men det finns liksom inget sätt att kontrolera den där ailen som tatt över.
    Huvva! Skönt att det är bättre idag.

passionsblomman skrev 2009-10-05 12:09:27 följande:
    Daa, ja visst ÄR det! Det är som att någon annan, illasinnad obekant person tagit över ens kropp och plågar en med sin envisa närvaro. Värdelöst!
  • lanovia 08

Spännande att se hur sonen gör ikväll, Blommis.
    Jobbigt med migränanfall.

Ninnis och Daa, skulle bli förvånad om det är något annat än förkylning. Skiljer sig inget från hur mina förkylningar brukar vara. Ingen feber.

Daa kan du så låter det som en bra idé att åka hem tidigare.

Jenny, vilken härlig helg. Har bestämt mig för att jag skall sticka ett par sockar eller vantar till lillen. Behöver lite handarbete nu känner jag.

• lanovia 08

Tycker det var längesedan vi stod med huvudet i sanden och visslade??

Nu har jag varit hemma och hunden o ätit lunch. Blev dock väldigt lite fokus på hund och mat. Mannen kom hem en sväng också. Ovanligt trevlig lunch det här....

Svar på tråden I vått och torrt och väntan