• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

Grattis på namnsdagen, Jenny!

Badhall var ett fint ord, Lanovia. Tycker du ska vara stolt över att ha kommit på det (vet inte ens vad det är för skillnad mellan badhus och simhall ).
    Surt att du har sån hosta. Hoppas den ger sig snart och att du är piggare nu.

*visslar för Blomman tillsammans med Ninnis*

Blomman: det låter ju perfekt med badhuset.

Har faktiskt inte provat läsa Läckberg. Just nu är det Stieg Larssons trilogi som jag ska ta mig igenom. Annars är min favorit-deckarförfattare Elisabeth George (inte för att jag är sådär jättebevandrad i deckarvärlden).
    Som Ninnis föredrar jag pocket. Känner inte att jag behöver vara rädd om såna på samma sätt, så de är lättare att släpa med sig.

• passionsblomman

Hihi! Det ÄR ju faktiskt en badhall på riktigt-anläggningen är allt-i-ett så att säga, så motionssim och äventyrsbad är inte igång samtidigt. Alltså är det en badhall vi har i närheten!

• Ninnnis

Mina svenska favoriter är Roslund & Hellström. Kanonbra! I övrigt gillar jag bla. Arne Dahl, Jo Nesbø, Ian Rankin och även Elisabeth George.

• Daa

Roslund och Hellström... De har skrivit Box 21? Den var bra, men ruggig.
    Finns alltså en och annan författare att kolla upp (inte för att det var nåt nytt egentligen )

• Ninnnis

Ja, den är läskig med skitbra! Deras böcker (har skrivit 5 st tror jag) är ganska ruggiga men oerhört välskrivna och ganska samhällsreflekterande. Rekommenderas varmt!

• Ninnnis

Deras senaste (Tre sekunder) har inte kommit ut på pocket än, så den har jag inte läst. Den som väntar på något gott...

(eller som min pappa brukar säga: Den som väntar på någon som har gått behöver inte vänta längre)

• passionsblomman

Oooh, det finns så många deckaförfattare att samla på sig!
    Nu kommer jag knappt på vad de heter ens, men jag vet att det är många, för jag bar alla kartongerna nyss...

• Daa

I vilken ordning kommer deras böcker?

Ninnnis skrev 2009-10-06 11:47:20 följande:
    Deras senaste (Tre sekunder) har inte kommit ut på pocket än, så den har jag inte läst. Den som väntar på något gott... (eller som min pappa brukar säga: Den som väntar på någon som har gått behöver inte vänta längre)
    *skrattar åt din pappas citat*
  • lanovia 08

sedär sedär.

passionsblomman skrev 2009-10-06 11:39:44 följande:
    Hihi! Det ÄR ju faktiskt en badhall på riktigt-anläggningen är allt-i-ett så att säga, så motionssim och äventyrsbad är inte igång samtidigt. Alltså är det en badhall vi har i närheten!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan