• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Jenny står brud 090801

Nu känns det faktiskt mycket bättre, konstigt vad fort mitt humör ändras hela tiden... Är vaken nu och solen börjar titta fram

Ni verkar vara bokmalar allihopa här inne tycker jag, det är absolut inte jag. Visst läser jag ibland och gillar det då men har svårt att ta mig för att läsa.

Igårkväll sydde och klippte ut till massa barnbyxor, så nu har jag ett 20 tal sydda i st 50/56 - 74/80. Hade egentligen tänkt nöja mej med de storlekarna men jag kan liksom inte sluta när jag börjat så blev massa utklippt upp till storlek 104/110. Så nu hoppas jag är det lite "rätt storlekar" till marknaden. Ni som har barn, hur är det åldersmässigt till dessa storlekar? Vid vilken ålder har man st 104/110???
    Känns som jag tjatar massa om marknaden nu men är väl bara så att det är de som tar upp mina tankar just nu. är ju bra att ha något annat att tänka på, har jag hört

• Jenny står brud 090801

Gör jag oxå...

Hur är det med dig annars Ninnis?

Ninnnis skrev 2009-10-07 10:21:29 följande:
    Jag saknar Hvidis och Ingis!
  • lanovia 08

Har blåst här också inatt. Var mysigt att ligga o läsa igår kväll, regnet piskade mot fönstrena och vinden ven, kallt kändes det. Men under täcket var det varmt.

Villemoa, de böckerna är bra.
    Trevligt att komma ner till makens familj till helgen och se den nyfödde. Men självklart kommer det säkert kännas jobbigt. Det är mkt känslor och har inte gått lång tid. *kramar*

Fru Bygg hade väl BF i mitten av oktober? Så allt är möjligt. Hmmm... det är livsfarligt att inte vara konstant nåbar när man har BF, då spekuleras det fritt.

Saknar också Hvidis och Ingis! Ingis får ju dator till helgen, men frågan är hur mkt det hjälper. Hon är nog sysselsatt ändå med Isabella.

• lanovia 08

Imorgon har vi tid hos BM för att diskutera förlossning och aurora. Ser jag verkligen inte fram emot.

Appropå förlossning såpratade vi föräldrardagar o sådant med svärföräldrarna igår. Ni som har barn hur har pappan gjort efter förlossningen?
    Han har ju 10 dagar att tag ut. enligt svärföräldrarna var det absolut mest logiska att han gick o jobbade de dagar som jag var kvar på BB, o är hemma sedan när jag kommit hem.
    För mig känns det som att det är ju lika stort för pappan att få barn och självklart att han skall vara med så mkt som bara möjligt de första dagarna (han får nog inte sova där). Plus att jag kan väl behöva avlastning lika väl på BB som hemma.
    Eller tänker jag helt fel?

• lanovia 08

Hmmm... undrar just vad du gör istället för att läsa???

Nu har jag nog bestämt mig för vad jag skall sticka. skall bara införskaffa stickor o garn.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-10-07 10:29:54 följande:

Nu känns det faktiskt mycket bättre, konstigt vad fort mitt humör ändras hela tiden... Är vaken nu och solen börjar titta fram Ni verkar vara bokmalar allihopa här inne tycker jag, det är absolut inte jag. Visst läser jag ibland och gillar det då men har svårt att ta mig för att läsa.Igårkväll sydde och klippte ut till massa barnbyxor, så nu har jag ett 20 tal sydda i st 50/56 - 74/80. Hade egentligen tänkt nöja mej med de storlekarna men jag kan liksom inte sluta när jag börjat så blev massa utklippt upp till storlek 104/110. Så nu hoppas jag är det lite "rätt storlekar" till marknaden. Ni som har barn, hur är det åldersmässigt till dessa storlekar? Vid vilken ålder har man st 104/110??? Känns som jag tjatar massa om marknaden nu men är väl bara så att det är de som tar upp mina tankar just nu. är ju bra att ha något annat att tänka på, har jag hört
  • Jenny står brud 090801

Tycker jag du skall göra Finns massa bra gratismönster på www.garnstudio.se du kan ju kolla där om du behöver mönster eller bara inspiration.
    lanovia 08 skrev 2009-10-07 10:40:32 följande:

Nu har jag nog bestämt mig för vad jag skall sticka. skall bara införskaffa stickor o garn. Jenny står brud 090801 skrev 2009-10-07 10:29:54 följande:
  • Ninnnis

Jenny, jag har det bara bra, tackar som frågar! Lite förkyld, trött och saknar maken och vovven, men på det stora hela är det finemang

I eftermiddag ska jag leka med gudsonen samt äta pizza med hans pappa I morgon kväll kommer mina älsklingar hem, fredag är det mysig hemmakväll och lördag ska jag till Köpenhamn för att äta, dricka öl och kolla på fotboll med mina kollegor

Vad duktig du är med skapandet förresten! Hoppas det blir rusning till ditt stånd på marknaden

Lanovia, spontant haf jag nog också velat att han var där de första dagarna. Men det är klart, man får ju kanske ransonera dagarna lite. Svårt det där. Vad tycker maken själv?

• Ninnnis

Det kommer att gå bra imorgon, Lanovia! Håll maken hårt i handen, fråga allt du bara kommer på och gråt en skvätt om du behöver. Kom ihåg att de är där för din skull!

• Ninnnis

Villemoa, jag förstår att det är mycket känslor just nu. Hoppas mötet med den lille blir en fin upplevelse trots allt.

Blommis, det är ju så kul att köpa nytt och fixa hemma! Är det idag din mamma kommer? Hur trivs sambon på nya jobbet förresten?

Och du, *viskar* har det kommit några indianer än...?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan