• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Jo men det ÄR ju korkat och idiotiskt och oansvarigt att röka! Så att sluta med det är något av det bästa jag gjort

lanovia 08 skrev 2009-10-07 14:21:50 följande:

Oj vad bestämd jag verkade, skulle skriva det berömmande o uppmuntrande.
  • Ninnnis

Heeeeeeeej Hvidisen!

*vinkar till Miss Muffin*

Hoppas det går bra att vara ensam med lillan. Du kanske till och med klarar att njuta av lite ensamtid?

• Ninnnis

Lanovia, jag förstår absolut att det känns irriterande när andra kommer och talar om hur ni bör göra. Jag är säker på att ni kommer att kunna känn efter själva och ta ett beslut som känns bra för er. Kram!

Nu ska jag åka hem till lilla söta gudsonen. Min lilla solstråle

• Ninnnis

Eftersom ni andra verkar ha loggat ut så är det väl lika bra att jag åker härifrån, så jag slipper spamma tråden

på er!

• Hvidbrud

Ang pappa ledighet, så tycker jag att det har varit jätte skönt att min man varit hemma de första 7 veckorna med oss. Det gör att jag känner mig lite starkare att bygga upp rutiner med lillan själv nu.
    Även om jag vet att maken skulle älskat att vara hemma med oss hela tiden, såg han ut som om han hadde lite mer energi när han kom hem från jobbet i går. han hade varit saknad på jobbet och jag tror att han hade saknat lite av rutinerna där också och att det inte är så personligt som det är här hemma. Här blir man ju överväldigad av allt nytt och alla nya utmaningar som den lilla ger en.
    Har diskat och satt igång en tvätt. Får promenent besök på fredagförmiddag av bellabus och hennes mamma!

• Fru Bygg

Nu är jag tillbaka från promenaden. Blev en riktigt lång promenad. När jag hade gått en halvtimme, så insåg jag att jag var halvvägs till makens jobb och om jag gick lite till, så kunde jag ju alltid få en puss. Så det blev så! Totalt ca 5 km, det tycker jag är rätt så duktigt, eller?

• Hvidbrud

Lanovia: ååååh, jag känner igen det där kliandet i fingrarna att man bara vill sy och skapa! Gör det, man blir så imponerad av sig själv när hormonruser är slut och man är sig själv igen och tittar på allt man faktiskt själv har gjort!

• Fru Bygg

Lanovia, det stämmer, jag har ju ditt mobilnummer, då ska jag försöka få iväg ett litet sms, när det blir dags.
    Det spekuleras verkligen i släkten och vänkretsen just nu, om man inte svara i telefonen med en gång. Men det förstår man. Däremot har det lugnat ner sig lite med att alla verkar vilja komma på besök med en gång. Skönt att få lite tid själva först.

• Fru Bygg

lanovia 08 skrev 2009-10-07 14:26:06 följande:

Blir bara så otroligt stressad varje gång någon annan skall komma och säga till oss hur vi skall göra eller tänka. Särskilt när det gäller ´förlossningen och tiden därefter.
    Det förstår jag verkligen. Det är många som har synpunkter och tips just när man väntar barn och de flesta menar ju bara väl, men det är mkt att ta in från alla håll och kanter. Försök att ta det lugnt och så kommer allt att lösa sig ändå framöver. Jag kände mig stressad av allt ett tag, men nu tar jag en dag i sänder. Man måste inte ha allt klart och uttänkt innan det är dags.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan