• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

*vinkar till Leksi*

Lanovia: skönt att det gick bra hos barnmorskan. BRA att det är påbörjat.
    Om bara några timmar beger jag mig mot dina trakter.

Jenny: obehagligt med bilen! Lite pulshöjande sådär på morgonen.

• Daa

Jaha. Dags att logga ut och börja jobba. :-/

Nu kommer det ju att dröja ett tag innan jag kan skriva här igen (om jag inte ful-loggar in på arbetstid (men så kan man ju inte göra! ) ).

Fast busläsa tråden kan jag göra ännu en stund.

Hoppas att ni alla får en fin och trevlig helg.

*KRAM*

• Ninnnis

Klart jag kan, Blommis!

Leksi, hur var det nu med ditt plus? Hade du ÄL trots att testet inte visade det, eller var det tidigare/senare än du trodde? Vilken vecka är du i nu?

Ha det så trevligt, Daa! Och krama Lanovia från mig om du träffar henne När kommer du hem förresten?

• Leksi
    Ninnnis skrev 2009-10-08 12:20:32 följande:
    Leksi, hur var det nu med ditt plus? Hade du ÄL trots att testet inte visade det, eller var det tidigare/senare än du trodde? Vilken vecka är du i nu?
    Jag måste haft ÄL utan att det gav något utslag på ÄL-testen. Det är i alla fall vår teori just nu. Är enligt beräkningar som utgår från när jag sist hade mens i vecka 15+1 idag. Men om tre veckor är det äntligen dags för ultraljudet och förutsatt att allt ser bra ut då, får vi ju även reda på hur långt gången jag är. Ser fram emot UL så enormt mycket, kommer vara hypernervös innan för att någonting ska vara fel men hoppas på motsatt besked så klart! Tror det blir mer verkligt efter UL plus att vi kanske vågar glädja oss fullt ut då. Åh, vad tiden går långsamt!!
  • lanovia 08

Hoho nu har jag lämnat in min ansökan om föräldraledighet. Skumt det kändes, har nog inte riktigt fattat än...

Psykolog väntar jag med tills jag ev känner att det behövs. Har inte tid att springa på allt möjligt bara för att. Lägger nog hellre tiden och tankarna ordentligt på auroran.

BM frågade idag om vi har något arbetsnamn på bebisen. Båda tittade på varandra, och sa sedan nej. Tyckte nog spillevinken lät lite väl fånigt att säga högt till henne. NÅgot kan man väl få ha för sig själv... (delat med hela BT)

Leksi, ojoj UL närmar sig, spännande. Tror nog så gott som de flesta är nervösa innan UL. Jag hade ju knappt känt av spillevinken innan, hade känt något fladder som ajg inte kunde identifiera någon enstaka gång. Och så är det nog för många, vilket gör att man blir lite extra rädd att det skall vara något fel även fast det är helt normalt.

• lanovia 08

Jag det känns lite som en lättnad!

passionsblomman skrev 2009-10-08 10:30:49 följande:
    Åh vad BRA lanovia! Nu är den bollen i rullning! Super!
  • lanovia 08

Jenny, vilken hemsk start på morgonen att behöva jaga sin bil.

Vad gäller din väns hypotes, förstår jag att du blir ledsen av att höra den. Och jag tror inte ett dugg på den teorin.
    Vi försökte ju som sagt 1 år innan vi lyckades och under den tiden hoppades vi och längtade väldigt mycket. Varje gång man läste eller hörde teorin om att vill man för mkt så går det inte kändes det som ett slag i ansiktet. jaha så bara för att vi verkligen vill så kan vi inte få barn??? nja?? Tror nog biologin är lite mer "logisk" än så.
    Oh skulle vilja säga så mkt mer här men orden och tankarna bara stockar sig just nu.

• lanovia 08

Jag vill också se lillmuffin, nu när jag missade henne live i söndags! Ninnis, Hvidis?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan