• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Överger du oss?!

Daa skrev 2009-10-06 12:17:16 följande:
    Hörrni: Ha en trevlig eftermiddag!
  • lanovia 08

Oh Roslund o Hellström. Tack för påminnelsen. Jag har bara läst den som handlar om amerikanen som är dödsdömd och hamnar i Sverige, den var ju helt kanon!!
    Då bestämde jag mig för att läsa de andra också, men sedan har jag lyckats glömma det i allt. Nej nu blir det till att handla!
    Läsa är bland det bästa som finns.

Ninnnis skrev 2009-10-06 11:40:29 följande:
    Mina svenska favoriter är Roslund & Hellström. Kanonbra! I övrigt gillar jag bla. Arne Dahl, Jo Nesbø, Ian Rankin och även Elisabeth George.
  • lanovia 08

nu skall jag jobba lite, sedan skall jag nog snart gå hem. Har möte mella 13-14 som jag inte vill missa, men därefter blir det hem o vila. 4h på jobbet är väl lagom lång arbetsdag??

Men som min tjeckiska projektledare sa: You have I one more to take care of, don´t forget that, take care of youself.
    Yes sir!

• Ninnnis

Det är nog Edward Finnigans upprättelse du har läst, Lanovia. Ja, läsa är en underskattad vardagslyx! Ända sedan studietiden sitter det i att det är lyxigt att sätta sig bekvämt och läsa en bok som inte är kurslitteratur och inte MÅSTE läsas, utan bara för att man vill

• Ninnnis

Käck tjeck, Lanovia!

Man skulle nästan kunna tro att jag är Götlaborgare med en sån ordvits, eller hur?

• Ninnnis

Nähäpp, här blir det inga barn gjorda...

Nu ska jag åka och shoppa lite, sedan blir det ett 75-minuters kombopass indoor walking/cirkelgym. och kram!

• lanovia 08

Ja det var en riktig göteborsk vits
    Ninnnis skrev 2009-10-06 12:27:10 följande:
    Käck tjeck, Lanovia! Man skulle nästan kunna tro att jag är Götlaborgare med en sån ordvits, eller hur?
  • lanovia 08

Precis Edward Finnigans uppgörelse heter den.

Jag har varit hemma från jobbet i 2h nu. Önskar jag hade sovit lite men boken blev för spännande så ögonen lyckades aldrig falla ihop.
    Nu skall det lagas mat till en kurrande mage

Svar på tråden I vått och torrt och väntan