• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Bluebride

ja, men 200 el 390 var ju inte så stor skillnad

• Fru Indosaurie

jag bor nästan i solna! men jag kan som sagt hyra för 2,44 per st och då slipper vi diska.
    Iofs kan man sälja dom där igenom och tjäna på så sätt men ja..

• fiamedknuffar

Hyra glas lär ju som en bra idé, man slipper både diska som sagt och försöka sälja dem senare. För vad ska man med 60 glas till efter festen?! Var hyr ni då för den lilla summan?

• Frulle

Tror vi landade på ca 75.000 ist..

KatjaB skrev 2009-10-10 19:29:50 följande:
    vad gick kalaset på istället?
  • Fru Indosaurie
    Frulle skrev 2009-10-10 23:15:58 följande:
    haha! åh nej, det låter ungefär som vad som kommer hända oss..
  • Nyårsdagen2011

haha. ja. med min ring för 10 och om man räknar med resan som ja, usch nu skäms jag men vi ska vill maldiverna för 20 000 var, så är vi uppe i 50 redan. utan festen eller kläder etc! skäms. men jag brukar inte räkna in resan i priset...

• Fru Indosaurie

Jag skulle inte heller räkna resan i budgeten, för den är ju utöver bröllopet
    Mina ringar vet jag inte om jag ska räkna heller *harkel*

• KatjaB

hahah, oj då.. ja det var ju skillnad förstås

vet inte riktigt vad jag gjorde nu men på av någon anledning så lyckades jag radera vår budget här på bt. äldsta dottern stod o klängde o gnällde brevid så jag tittade inte riktigt på vad det var jag klickade okej på.. Så nu, när jag gjorde en ny budget så kom jag upp i 5000 kr mer än vad vi hade från början. Minns inte vad jag nu tydligen lagt till, hehe, tycker inte jag vill ta bort något egentligen.
  • KatjaB

vi räknar inte heller in resan, det beror ju lite på hur pass mycket vi hinner spara. Vi tummar helst inte på det vi vill ha utan väntar i så fall någon månad med att åka på resan, ifall det skulle vara så att det blir tight med att spara ihop till allt.

• Blivandefrueriksson

Jag hoppas endå på att ikea utförsäljning sedan. 200 kr för 60 glas är ju inte så dyrt men inte så billigt heller när de brukar ha deras utförsäljning för 1kr st

Luring skrev 2009-10-10 19:09:34 följande:
    Ni som var ute efter champagneglas, såg ni detta?www.brollopstorget.se/Annonser/
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här