• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • connys hjärta

Men då hänger jag på! Gifter mig oxå i pingst!!Med ett hus från 1780 blir det inge dyrt bröllop för oss,utan en budgetvariant jag ska försöka få lite lyxkänsla på*S*

• Bluebride

Välkommen.
    Samma som här då. Lite lyxkänsla.

connys hjärta skrev 2009-09-15 16:50:39 följande:

Men då hänger jag på! Gifter mig oxå i pingst!!Med ett hus från 1780 blir det inge dyrt bröllop för oss,utan en budgetvariant jag ska försöka få lite lyxkänsla på*S*
  • KatjaB

vi hade från början tänkt 20000 som maxgräns men det blir nog lite mer.. så 25000 tror jag det går på allt som allt.

kommer beställa kläderna från Kina och göra så mycket som möjligt själva för att komma billigare undan. Tårtan kommer vi dock beställa, annars vet jag inte hur vi ska hinna

• jofmanytalents

19075 kronor! Men vi har inte tänkt bjuda hela släkten på mat och en massa tjosan, bara kaffe och tårta!

• jofmanytalents
    jofmanytalents skrev 2009-09-15 17:30:43 följande:
    19075 kronor! Men vi har inte tänkt bjuda hela släkten på mat och en massa tjosan, bara kaffe och tårta!
    (correction 19075 kr om man lyckas hålla BT-budgeten slaviskt )
  • nano86

Vi är med! Vi ska "bara" ha kaffe och tårta. Har skrivit lite hur vi ska ha i min press för dom som vill läsa

• KatjaB

min sambo jagar så vi har allt kött gratis, så det drar ju ner priset på maten rätt rejält. Tänkte göra tjälknul på älg. (som rostbiff fast lite mer vilt smak)

• nano86
    KatjaB skrev 2009-09-15 17:52:59 följande:
    min sambo jagar så vi har allt kött gratis, så det drar ju ner priset på maten rätt rejält. Tänkte göra tjälknul på älg. (som rostbiff fast lite mer vilt smak)
    Vilken "tur". Det blir ju riktigt lyxigt fast det är billigt för er
  • Tina86

Ja skulle ju vilja hamna där men vet inte om det går, hoppas innerligt på det men tror vårt kommer hamna långt över det!

• jofmanytalents
    Tina86 skrev 2009-09-15 18:01:50 följande:
    Ja skulle ju vilja hamna där men vet inte om det går, hoppas innerligt på det men tror vårt kommer hamna långt över det!
    Klart det går! Annars skulle ju inte vi andra klara det
    Du måste kanske tänka över om det är äktenskapet med din partner som spelar roll, eller om det är att ha stor fest med trerätters middag? Vi har budgeterat tiotusen för kläder och tvåtusen för "sånt vi inte trodde skulle kosta nåt men som kommer att kosta i slutändan" och det lämnar 7000 över till blommor, hår, smink, corsage, dekorationer, ringar, nya underkläder... you name it! Men det går, bara man vill
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här