• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Zia 20090618

Vi har också tänkt oss ett bröllop i 20.000 kronors klassen. Men då kommer ju vi köra på kuvertavgift (rätt vanligt här och knappast någon som skulle rynka på näsan åt det av våra gäster) och så den fina vännen Ebay.com ;) Tror vi kommer få till ett riktigt fint bröllop "trots vår lilla budget":P

• vi är tre

hoppar in jag med. pengar finns men känns som de finns annat hål att stoppa dem i. lite svårt att förstå varför man ska lägga flera 10tusen vissa över 100. vi funderar på bara fika med familjen. eller så buffé. men så billigt som möjligt. sen kommer ju mina kläder och ringen kosta men letar efter begagnat.

• Holmbride

vill vara med här jag med!:)
    vårat kommer nog gå på omkring 25000..

ring,klänning,skor,löshår,liten handväska, osv är inköpt..

enda kvar är maten,tårtan, lokalhyran,avg till solisten, skjorta+slips+klipptid till sambon,fotograf,blommor då såklart..
    och det går på ca 10 000....

• Bluebride

har väl ca 8-9.000:- kvar att lägga ut.

• Tausen

eh....vi vet inte ens hur vi ska få ihop pengarna än..och "bara" 8 månader kvar. I helgen gick dessutom tvn sönder :( Ge mig ett jobb någon!!!
    Har 2000:- på sparkontot just nu och det enda vi köpt är min mans kläder(nästan allt)

• pandis81

Är gärna också med här..
    vi har satt 20 000 kr, men då vi har handlat det mesta redan så är det inte mycket kvar som är stora poster att lägga ut pengar på.
    Det är bara hyra för lokalen 3600 kr (med bord,stolar och porslin)
    maten (hemlagad buffé)
    dryck (bag in box upphällda i billiga karaffer från ikea)
    blommor (köper lösa blommor och binder själv, dom tillbehören är köpta, köper dock färdiga corsager)
    sen min dotters klänning, men det är ju inte så svårt att hitta någon billig fin.

• Bluebride

här är det väl max 10.000 kvar att lägga ut. tror vi kan få köttet gratis

• pandis81

ja det tror jag också att vi har max att lägga ut, även om det är lokal och mat,dryck.

Bluebride skrev 2009-09-21 10:36:40 följande:
    här är det väl max 10.000 kvar att lägga ut. tror vi kan få köttet gratis
  • Bluebride

här är det ring, mat, dryck och porto, gubbens kläder också

• pandis81

här är det lokal,dryck,blommor som e dom stora.

ring och kläder till oss båda är redan klara.

Bluebride skrev 2009-09-21 10:52:07 följande:
    här är det ring, mat, dryck och porto, gubbens kläder också
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här