• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Zia 20090618

När det gäller blommor hade vi tänkt överlåta det till min mamma. Hon band sin egen bukett tidigare i år och den blev otroligt fin! Jag visste ju att hon är väldigt intresserad av blommor och trädgården men jag blev verkligen överraskad:)

Så till min + tärnors buketter får hon fritt köpa blommor och sedan binda. Sedan kom vi på att hon ju faktiskt har en enormt vacker trädgård med hur mycket blommor som helst i, så vi tänkte ta bordsblommorna därifrån:) I augusti står ju de flesta blommor riktigt fint;)

• Bluebride

praktiskt. vi kommer ha blommor från trädgård och skog om det växer några då

Zia 20090618 skrev 2009-09-29 10:41:23 följande:

När det gäller blommor hade vi tänkt överlåta det till min mamma. Hon band sin egen bukett tidigare i år och den blev otroligt fin! Jag visste ju att hon är väldigt intresserad av blommor och trädgården men jag blev verkligen överraskad:)Så till min + tärnors buketter får hon fritt köpa blommor och sedan binda. Sedan kom vi på att hon ju faktiskt har en enormt vacker trädgård med hur mycket blommor som helst i, så vi tänkte ta bordsblommorna därifrån:) I augusti står ju de flesta blommor riktigt fint;)
  • Tausen

Vi funderade först på ängsblommor, men i mitten av Sverige har det nog inte kommit så mycket blommor i juni. Nästa tanke var björkris, men det gick inte för några var allergiska. Sen tänkte jag vita tulpaner men de finns tydligen inte heller i juni....Nån som har nåt förslag(mina är slut) Vi ska ha vitt, grönt och silver som färgtema.

• elnnon

Jag tycker att det är fint med en rund bukett med brudslöja. Passat på sommaren tycker jag. Du kan säkert spara pengar på att binda ihop den själv, kanske med satinband? Jag har ingen aning om priset, men jag antar att det är relativt billigt.

Tausen skrev 2009-09-29 13:23:22 följande:
    Vi funderade först på ängsblommor, men i mitten av Sverige har det nog inte kommit så mycket blommor i juni. Nästa tanke var björkris, men det gick inte för några var allergiska. Sen tänkte jag vita tulpaner men de finns tydligen inte heller i juni....Nån som har nåt förslag(mina är slut) Vi ska ha vitt, grönt och silver som färgtema.
  • KatjaB

hortensa är jättefint och köper du på kruka så blir det ju billigt. En kruka kostar ju runt 70 kr.. några rosor eller andra blommor i, som tex pioner kan vara fint i och bara ett sidenband runt stjälkarna.

Tausen skrev 2009-09-29 13:23:22 följande:
  • Tausen

Tack för tipen. jag krukväxter kanske faktiskr blir riktigt snygg. Typ höga vita krukor med nån låg klängväxt i :)
    Då kan man ju dessutom ha kvar dem sen. tål att funderas på detta :)

• vi är tre

får köpa sprejfärg och ha på blommorna eller krukorna. silver tänkte jag =)

• Trollia
    Bluebride skrev 2009-09-28 15:58:30 följande:
    bara ordet bröllop är att priserna skjuter i höjden, är väl därför jag satsar på en oäkta, hur dålig eller bra andra tycker, det är mitt val och jag har fått brudbukett, 2 tärnbuketter och 2 corsager för 509Kr med frakt.
    Med frakt vart beställer du då?
  • Bluebride

av en tjej på ebay i USA, fick min skräddarsydd för att få mitt färgtema. Hon heter Joy ochär jättetrevlig

Trollia skrev 2009-09-29 20:51:07 följande:
    Med frakt vart beställer du då?
  • Trollia
    Bluebride skrev 2009-09-29 21:02:02 följande:
    av en tjej på ebay i USA, fick min skräddarsydd för att få mitt färgtema. Hon heter Joy ochär jättetrevlig
    Ok, man kanske ska kika på mer grejer därifrån har ju beställt klänningen från ebay nu iaf.Hur blev det med tullen när du fick hem grejerna eller har du inte fått hem det ännu?
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här