• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • chokladmonstret

Hejhej nu är man hemkommen från stugan där jag och min kompis har tillbringat hela helgen utan barn och bara pysslat till bröllopet=). Har gjort alla inbjudningskort färdigt och så har vi frostat glas som ska bli till värmeljusen, dom blev riktigt fina.
    Sen har vi planerat lite mer vad som kommer hända under bröllopsdagen.
    Jag tycker det är väldigt roligt med lekar och tävlingar så ska få in lite sånt på schemat.
    Det är verkligen huuuuuur mycket som helst att tänka på, man är så rädd att missa något.

• Blivandefrueriksson

chokladmonstret hur har du frostat glas?

Ceke de hade en del där. tack

• chokladmonstret
    Blivandefrueriksson skrev 2009-10-04 20:49:18 följande:
    chokladmonstret hur har du frostat glas? Ceke de hade en del där. tack
    Det fanns en färg på panduro som vi köpte och den dutta vi på glaset med en lite svamp som också finns där.
  • Luring

Sådär! Då har jag bockat av ytterligare ett par poster.

Köpte de sista paret i hela stan av pumps i cremevitt, visserligen är det en öppen tå men skit samma - alternativet hade varit mörkare skor och det vill jag bara jag inte. Brudskor är över min budget så det fick bli dessa. Perfekt i färg till klänningen också och ingen kommer ju se dem ändå eftersom klänningen går ner till golvet. Har en idé om att ev sätta en sidenros/rosett i klänningens tyg som täcker peeptoehålet men det är två månader kvar så vi får se.

Tårtan bokad! Det blir en vit prinsesstårta i två våningar med hallon och chokladfyllning med röda marsipanrosor och gröna blad på samt ett miniatyrbrudpar i kristyr på toppen. 644:- för 17 bitar kändes som att det sved lite i budgeten men jag tänkte ändå att det var värt det. Hann sen bara lägga på luren så ringde pappa, som hade hört att mamma skulle stå för maten (De är skilda) och att det minsta han då kunde få göra var att stå för tårtan. Tihii.

Ljuslyktor och övriga bordsdekorationer visade sig finnas att låna på cateringfirman helt gratis så den punkten bockar jag av direkt.

Återstår att fixa:
    Underkläder - ammar så en bustier/korsett med kapacitet för mina boobs i den axelbandslösa brudklänningen kommer att kosta lite men med tanke på ovanstående tårtaffär kommer den att få lova göra det!
    Strumpeband

• pandis81

Jag fick hem våra slipsar och manschettknappar som matchar vårat färgtema till bestmännen och min pappa. (finns bild i galleriet)

Jag gav 200 kr för 4 st.

Jag har även köpt näbbklänning till våran dotter och den kostade 280 kr på Ebay (med frakt, finns också bild i galleriet)

Har även köpt ljus som vi ska ha på borden.
    27 stycken för 75 kr. (finns också bild i galleriet)

Ja det var mina senaste inköp.
    Det vi ska köpa kring nyår är skor till m2b och dottern.
    Och även underkläder till mannen.

I helgen ska jag se om jag kan åka till ikea och köpa dukar sen är det bara mat,dryck och blommor kvar.

• LuckyD

Hakar på här också då vi försöker pressa budgeten till bröllopet till omkring 20.000!

Idag fick vi hem mannens kläder, en smoking med både skjorta & fluga (tror dock vi byter den till en slips) som anlände ifrån USA! Weehoo vad roligt det är när det börjar trilla in lite saker som man beställt! Var ju tvungen att öppna den och kika trots att mannen inte kommit hem än, var lite orolig att byxorna skulle vara för stora men mätte dem nu med hans "gamla" kostymbyxor och de var exakt lika stora! :) Omkring 1400:- tror jag vi gav med frakt och allt!

Har även lagt bud på "min" klänning nu på Ebay och jag hoppas jag får den, speciellt det priset som nu gäller, 110$! Passar budgeten perfekt! :)

• pandis81

ja visst är det spännande.
    Det ramlar in saker hela tiden eller att man pratar med folk runt om kring än som har något med sakerna att göra.

det är verkligen så roligt..
    våran tårta kommer våran toastmaster att göra och vi kommer bara behöva betala materialet.
    Och så kommer vi ge henne något i gengäld sen..
    Något värdefullt för dom.

LuckyD skrev 2009-10-05 13:59:22 följande:
    Hakar på här också då vi försöker pressa budgeten till bröllopet till omkring 20.000!Idag fick vi hem mannens kläder, en smoking med både skjorta & fluga (tror dock vi byter den till en slips) som anlände ifrån USA! Weehoo vad roligt det är när det börjar trilla in lite saker som man beställt! Var ju tvungen att öppna den och kika trots att mannen inte kommit hem än, var lite orolig att byxorna skulle vara för stora men mätte dem nu med hans "gamla" kostymbyxor och de var exakt lika stora! :) Omkring 1400:- tror jag vi gav med frakt och allt!Har även lagt bud på "min" klänning nu på Ebay och jag hoppas jag får den, speciellt det priset som nu gäller, 110$! Passar budgeten perfekt! :)
  • Tausen

Hittade fina underkläder på cubus idag till 20% rabatt. De är sexiga..fast jag tror ju iof inte att det kommer vara så svårt att få komma till den natten ändå :D

• pandis81

det är bra,, jag har redan köpt mina underkläder..
    det är bara mannen som ska köpa nya

Tausen skrev 2009-10-05 14:20:08 följande:
    Hittade fina underkläder på cubus idag till 20% rabatt. De är sexiga..fast jag tror ju iof inte att det kommer vara så svårt att få komma till den natten ändå :D
  • Bluebride

Välkommen. Min gubbes väst, slips och hanky kom idag, inte riktigt samma färg, men nära nog, så himla noga är det inte. Även fått hem tyg och en favor.

LuckyD skrev 2009-10-05 13:59:22 följande:
    Hakar på här också då vi försöker pressa budgeten till bröllopet till omkring 20.000!Idag fick vi hem mannens kläder, en smoking med både skjorta & fluga (tror dock vi byter den till en slips) som anlände ifrån USA! Weehoo vad roligt det är när det börjar trilla in lite saker som man beställt! Var ju tvungen att öppna den och kika trots att mannen inte kommit hem än, var lite orolig att byxorna skulle vara för stora men mätte dem nu med hans "gamla" kostymbyxor och de var exakt lika stora! :) Omkring 1400:- tror jag vi gav med frakt och allt!Har även lagt bud på "min" klänning nu på Ebay och jag hoppas jag får den, speciellt det priset som nu gäller, 110$! Passar budgeten perfekt! :)
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här