• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Tausen

skor är svårt...Jag har halgus valgus(en knöl bredvis storstån) och har riktigt stora problem med attt hitta ett par skor som är snygga, men ändå så pass sköna att jag kan gå i de en hel kväll. Har inte stort utrymme i budgeten för skor heller...vet inte hur jag skall lösa det.

• Bluebride

jag hittade mina på rea, 250kr i vimmerby 06, har ett par andra oxå men de vill jag inte ha längre, har försökt sälja dem men ingen är intresserad

• Tausen

Tänkte att vi ska kika på skor, väska och sånt på mellandagsrean (men ett par vita öppna sommarskor blir nog svårt attt få tag i då)

• Blivandefrueriksson

Vet inte om jag får hoppa in här vi VILL ha en budget på ca 20,000 men hur jag än räknar så hamnar jag på 28.000.
    Jag tycker det räcker med en grekisk buffe som middag medans fästmannen prompt vill ha 2 rätters. Och det är där det sticker iväg.

Vi gifter oss för övrigt 31 dec 2010

• Bluebride

kanske finns något annat ni kan dra ned på annars? du är välkommen ändå

• Blivandefrueriksson
    Bluebride skrev 2009-10-02 11:29:23 följande:
    kanske finns något annat ni kan dra ned på annars? du är välkommen ändå
    jag vet inte vad det skulle va i sådana fall men jag hoppas på bidrag från mina och hans föräldrar på ca 8000 tusen ihop, förra gången jag skulle gifta mig så ville pappa betala maten och jag hoppas han vill det denna gången men och det skulle underlätta så mycket. Och då hamnr vi under 20,000 och då skulle det var perfekt men våra föräldrar får inte reda på bröllopet förns nästa sommar, då är det ca 6 mån kvar
  • Bluebride

jag hoppas på lite bidrag, mest för att vi ska få en fin tårta. Maten är också ett stort ? just nu hur vi ska fixa allt det.

• Zia 20090618

Vi tänkte först solklart ha kuvertavgift. Men nu har vi börjat tveka, vet inte om det är någon idé, kanske lika bra vi betalar allt för festen och istället önskar bidrag till bröllopsresan istället..? Vad pengarna betalar gör desammma för oss, om det är mat eller resa. Vi kommer ändå behöva både två och just pengarna är inget problem för oss (inte i den prisklassen iallafall). Får se hur vi gör.. Min mamma var visst till vår förvåning ivrig att bidra på något sätt. Klänning och taxi till alla gäster som ska till stan sen på natten. (5 mil ifrån om vi gifter oss i "vår" kyrka där jag växt upp). Vi hade inte alls väntat oss något ekonomiskt stöd, det var en självklarhet att stå för allt själva.

• Blivandefrueriksson

ja maten är jätte trixigt.

jag vill ha grekisk buffe som finns att köpa för 69kr per person när man beställer över 12 pers och det är ju lugnt vi ska ha ca 30 pers på mat. sen blir det tårta för 50 pers och så är det vickning/tapas för 50 pers framåt 12 slaget då vi gifter oss på nyårsafton

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här