• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Bluebride

som sagt, bra att du har släkt som kan hjälpa till

pandis81 skrev 2009-09-30 12:21:12 följande:
    jag har tagit hjälp av min moster och morbror som ofta beställer från ebay, dom har konto där, det har inte jag, så dom beställer åt mig och så sätter jag bara över pengar till dom och så får jag försöka att sätta mig in i ebay senare. Men nu kan jag i alla fall beställa hennes klänning under kvällen. Blev verkligen kär i den.
  • Tausen

ah..jag tror jag börjar komma någonstans här :)

KatjaB skrev 2009-09-30 13:41:59 följande:
    silverfärgat gräs kanske?
  • Trollia
    Bluebride skrev 2009-09-30 10:23:20 följande:
    Joy skriver ett lägre värde på paketet och då blir det ingen tullavgift Jag kan ta fram henne på ebay om du vill. Om hon har något ute nu, hon jobbar ju just nu. Hon är skolbusschafför
    Ok, ja säljaren som jag köpt o beställt min klänning av via ebay är från Kina och ska kryssa i värde ca 10 dollar tyckte jag han skrev, då borde väl det inte bli någon tullavgift?
  • pandis81

ja det är riktigt skönt, tur jag kom och tänka på det.
    Dom har i alla fall nu beställt den och den ska komma inom 2 vekor. Så det var ytterliggare en grej att bocka av på listan.
    Denna vecka har vi fått många saker klara.

Imorgon ska jag skicka mail till solisten,make upen och kyrkan. Ska fråga om man får strö blomblad i kyrkgången och hur man går till väga med städning av det efteråt.

Så jag kan börja planera om dottern ska strö blomblad eller ha blomma i handen.
    ååå vad jag är glad att det gick så smidigt med klänningen.. Den gick bara på 287 kr också. som hittat

Bluebride skrev 2009-09-30 13:52:51 följande:
    som sagt, bra att du har släkt som kan hjälpa till
  • Luring

Mina budgetfynd den sista veckan:

Halva reapriset på Elegantens bröllopsbutik i Sundsvall - hittade drömklänningen och betalade ...750 spänn.

Grävde fram ett gammalt pärlhalsband i mormors smyckeskrin som stämde exakt i färg med brudklänningen men tyvärr visade sig vara både oäkta och trasigt. Med med en omträdning av pärlorna hos guldsmeden för ynka 240.- blev det ett vackert och billigt brudsmycke.

Bokat tid för brudfrisyren hos en lärling på ett erkänt bra ställe i stan för 950:- sminket gör en annan lärling på samma ställe för 320:-

Bokat tid hos samma tjej ngr veckor innan för toppning och toning till lärlingspris.

Inbjudningskorten köpta i ark på bokhandeln, dekorerade med blingbling för 95.- från Panduro och upptryckta i vaktmästeriet på syrrans jobb.

Ringarna beställda från 24karat.se - kom på att jag kunde välja en slät förlovningsring och en likadan vigselring med en princessten. Enkelt och stilrent och fullt mjligt att sedan kombinera med drömringnen, en helallians, som jag kan sätta emellan dem. T ex senare när jag t ex fyller år eller maken har varit i Dubai på genomresa. Vi kom ner åtskilliga tusenlappar på så sätt.

Pärldiadem inropat på tradera för 78:-

Hittade ett par oanvända ljusbeiga stay-ups från en extremt lyxig leverantör i England som legat och skräpat några år pga av de varit för ljusa för att användas. (Fått av en gammal beundrare - "nånting fått")

Bokat lokal intill kyrkan - helt gratis gnm pastorsexpeditionen - för middagen. (Mamma står för cateringkostnaden)

Ekiperat den blivande maken med ny kostym, väst och slips från Brothers för 2 500:-

Kvar att fixa:
    - Tårta (ska ringa konditorgymnasiet)
    - Brudskor
    - Strumpeband
    - Underkläder
    - Bordsdekorationer (Lutar åt glaslyktor från Indiska, såna med krakelerat gnistrande glas och silver alternativt guldhjärtan från Panduro som ska strös över bordet. Endast. Punkt. Hör du det mamma! )

• Bluebride

nä' det tror jag inte, tror joy skrev $30 på mitt paket

Trollia skrev 2009-09-30 22:44:41 följande:
    Ok, ja säljaren som jag köpt o beställt min klänning av via ebay är från Kina och ska kryssa i värde ca 10 dollar tyckte jag han skrev, då borde väl det inte bli någon tullavgift?
  • Bluebride

wow då är du snart klar

Luring skrev 2009-10-01 18:12:44 följande:
    Mina budgetfynd den sista veckan: Halva reapriset på Elegantens bröllopsbutik i Sundsvall - hittade drömklänningen och betalade ...750 spänn. Grävde fram ett gammalt pärlhalsband i mormors smyckeskrin som stämde exakt i färg med brudklänningen men tyvärr visade sig vara både oäkta och trasigt. Med med en omträdning av pärlorna hos guldsmeden för ynka 240.- blev det ett vackert och billigt brudsmycke.Bokat tid för brudfrisyren hos en lärling på ett erkänt bra ställe i stan för 950:- sminket gör en annan lärling på samma ställe för 320:- Bokat tid hos samma tjej ngr veckor innan för toppning och toning till lärlingspris.Inbjudningskorten köpta i ark på bokhandeln, dekorerade med blingbling för 95.- från Panduro och upptryckta i vaktmästeriet på syrrans jobb. Ringarna beställda från 24karat.se - kom på att jag kunde välja en slät förlovningsring och en likadan vigselring med en princessten. Enkelt och stilrent och fullt mjligt att sedan kombinera med drömringnen, en helallians, som jag kan sätta emellan dem. T ex senare när jag t ex fyller år eller maken har varit i Dubai på genomresa. Vi kom ner åtskilliga tusenlappar på så sätt. Pärldiadem inropat på tradera för 78:-Hittade ett par oanvända ljusbeiga stay-ups från en extremt lyxig leverantör i England som legat och skräpat några år pga av de varit för ljusa för att användas. (Fått av en gammal beundrare - "nånting fått")Bokat lokal intill kyrkan - helt gratis gnm pastorsexpeditionen - för middagen. (Mamma står för cateringkostnaden)Ekiperat den blivande maken med ny kostym, väst och slips från Brothers för 2 500:-Kvar att fixa: - Tårta (ska ringa konditorgymnasiet)- Brudskor- Strumpeband- Underkläder- Bordsdekorationer (Lutar åt glaslyktor från Indiska, såna med krakelerat gnistrande glas och silver alternativt guldhjärtan från Panduro som ska strös över bordet. Endast. Punkt. Hör du det mamma! )
  • hojsa

hejsan!

hoppar in här :) har satt maxgräns till 20 000kr. men vet inte var vi hamnar ännu...

köpte min brudklänning via tradera, uppsydd efter mina mått och superfin :)

skor fyndade jag i en bröllopsbutik som sålde ut vissa modeller, är ingen klack människa men dessa skor var supersköna att gå i, 50kr fick jag ge (ord pris var mellan 500-700kr)

• KatjaB

vilka fynd!

hojsa skrev 2009-10-01 22:35:40 följande:
    hejsan!hoppar in här :) har satt maxgräns till 20 000kr. men vet inte var vi hamnar ännu... köpte min brudklänning via tradera, uppsydd efter mina mått och superfin :) skor fyndade jag i en bröllopsbutik som sålde ut vissa modeller, är ingen klack människa men dessa skor var supersköna att gå i, 50kr fick jag ge (ord pris var mellan 500-700kr)
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här