• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • KatjaB

Fast engångs champagneglad brukar i regel kosta en slant de med, då ska du ha tur och hitta på tex ÖB. Har ni inga släktingar som har en del glas då? Då kanske ni kan låna ihop till allt? Tex mina föräldrar har 20 st glas, så om det inte hade funnits i lokalen så hade vi inte behövt köpa så vansinnigt många när vi väl hade kollat runt hos alla i familjen, blev en del när vi räknade ihop det

• Bluebride

får se hur vi gör. Är det fel att använda vanliga glas? vi ska bara ha bål, vi har ju alkoholfritt

• Blivandefrueriksson

har ni bål så går det med vanliga vin glas

• Bluebride

Ska kolla in glasen i lokalen, ska dit imorrn, dottern och jag är tillräckligt friska för att gå dit, det är samma lokal som vi ska ha festen

• Nyårsdagen2011

ja jag har ju bränt halva 20 tusen budgeten på min 10 tusen ring så nu är det lite knapert. :) men det gör bara utmaningen desto roligare! jag SKA klara det. bål verkar inte så dumt till välkomstdrink. sen blir det ju "dryck medtages". respekterar helt att inte vilja ha alkohol, men jag tror vi vill ha lite sådär vanlig feststämning. hans släkt är ju ändå finnar ;)

• Luring
    Nyårsdagen2011 skrev 2009-10-06 23:51:47 följande:
    ja jag har ju bränt halva 20 tusen budgeten på min 10 tusen ring så nu är det lite knapert. :) men det gör bara utmaningen desto roligare! jag SKA klara det. bål verkar inte så dumt till välkomstdrink. sen blir det ju "dryck medtages". respekterar helt att inte vilja ha alkohol, men jag tror vi vill ha lite sådär vanlig feststämning. hans släkt är ju ändå finnar ;)
    ...och vi har bränt närmare 15 på våra tre ringar. *host* Men jag köpte väldigt billiga skor på blocket nyss. Endast 250:- (De jag köpte i söndags för 150 måste jag göra mig av med, det går inte att gå i dem och de gnekar. Ingen hit i en kyrka med ååång altargång)
  • Zia 20090618

Hmm..vi har ju inte börjat spendera än, och knappt börjat planera:P Är 2 år kvar till bröllopet men tror inte att vi kommer hamna under 20.000:- Det för att vi ändrat oss i matfrågan, vi kör nog på resebidrag istället för kuvertavgift som vi tidigare sagt. Och då blir det ju genast typ 10.000-15.000:- dyrare..

Well, får se när det närmar sig, vi vet att det förmodligen inte blir några problem att samla ihop pengarna, handlar mer om att lägga pengar på en enda dag..

• Luring

Zia 20090618 skrev 2009-10-07 07:50:24 följande:

Hmm..vi har ju inte börjat spendera än, och knappt börjat planera:P Är 2 år kvar till bröllopet men tror inte att vi kommer hamna under 20.000:- Det för att vi ändrat oss i matfrågan, vi kör nog på resebidrag istället för kuvertavgift som vi tidigare sagt. Och då blir det ju genast typ 10.000-15.000:- dyrare..Well, får se när det närmar sig, vi vet att det förmodligen inte blir några problem att samla ihop pengarna, handlar mer om att lägga pengar på en enda dag..
    Har ni så långt som 2 år kvar till bröllopet så tycker jag ni definitivt ska köra på att önska er resebidrag istället. En femhundring i månaden är allt ni behöver stoppa undan för att täcka maten, men jag ställer mig frågande till att det ska gå på så mkt som 10-15 000:- för maten. Vad hade ni tänkt er för meny då? En ordinär catering med bröllopsmeny går på ca 160/kuvert - s jag tror ni kan komma ner bra mycket där. Eller ska ni ha väldigt många gäster? En bar till självkostnadspris brukar ju vara standard på bröllop då det behöver ni inte bjuda på. Jag skulle ha gjort så iaf om vi haft två år istället för tre månader att planera bröllop på.
  • Nyårsdagen2011

haha, alla billiga skor i världen lär inte hjälpa en återstående bröllopsbudget på 5000 :)blir det knytis? nu blev jag lite kaxig som har 10 000 kvar - jag kan slå på stort jag. ;)

Luring skrev 2009-10-07 00:15:44 följande:
    ...och vi har bränt närmare 15 på våra tre ringar. *host* Men jag köpte väldigt billiga skor på blocket nyss. Endast 250:- (De jag köpte i söndags för 150 måste jag göra mig av med, det går inte att gå i dem och de gnekar. Ingen hit i en kyrka med ååång altargång)
  • Luring
    Nyårsdagen2011 skrev 2009-10-07 09:57:49 följande:
    haha, alla billiga skor i världen lär inte hjälpa en återstående bröllopsbudget på 5000 :)blir det knytis? nu blev jag lite kaxig som har 10 000 kvar - jag kan slå på stort jag. ;)
    Tihii - då är jag lite kaxig jag med:
    Brudklänning köpt på halva reapriset för 750:-
    Brudbukett + corsage 690:-
    Smink 370:-
    Brudgummens kostym 2 200:-

Mamma betalar cateringen för 20 pers (strax över 3000 och pappa tårtan (640
    Syrran betalar brudhåret bara för att hon så gärna ville vara med och titta (990:- hos en duktig lärling)

Lokalen lånar vi gratis

Har alltså cirkus en tusing kvar att lägga på underkläderna men då jag fick barn för 4 veckor sedan vill jag inte köpa dem ännu, vill bli liiiite mer fit först.

Check!
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här