• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Bluebride

köper min på ebay, görs från grunden och i sverige kan jag inte hitta ngn ring som verkligen var WOW, så min kommer från england

• Tarantina
    Bluebride skrev 2009-09-26 16:02:49 följande:
    köper min på ebay, görs från grunden och i sverige kan jag inte hitta ngn ring som verkligen var WOW, så min kommer från england
    Har du en förlovningsring sen innan? Förlovningsringen gör ju att jag inte kan köpa vilken ring som helst utan de ska passa ihop...
  • Bluebride

jag kommer inte använda min förlovningsring, jag har så smala händer att det känns obekvämt att ha två ringar. Får bära förlovningsringen i ett halsband istället.

• Bluebride

Väldigt vad alla har kontakter med folk som kan en massa. Märkts att man knappt har några vänner. Känner ingen som kan fixa hår, make-up eller laga mat. Sen bor ju ingen av våra släkt i närheten och vänner här är det rätt snålt om. Killen har mer vänner än jag, ärligt talat har jag ingen vän alls här... så är det att bo på ett litet ställe.

• Nyårsdagen2011

jätte bra tråd! jag såg den först nu. vi ska ha prick 20 000 tänkte jag.

10 000 är catering

och 10 000 är resten = kläder, ringar, blommor, kort

kläder räknar jag 3000 var på

och de resterande 4000 är 3500 för min ring

blommor och kort har en 500 var att samsas.

ungefär så. ska inte ha nån bukett. ska få min mormors myrtenkrona klädd.

------------

ett sätt att hålla budget är att redan nu börja ge saker i jul och födelsedagspresent till varandra som behövs till bröllopet. tex presentkort hos florist i julklapp? skor åt sambon i födelsedagsrpresent? önska sig vita underkläder i julklapp? etc.

vi ska köpa våra biljetter till maldiverna redan nu i mars. de är som billigast 10 mån innan har jag hört.

• pandis81

våra ringar kostade 2900 kr tillsammans.

vi kommer att önska oss en del till julklapp och så fyller jag år i december också. Så då kommer jag också att önska mig lite små saker som jag kommer att behöva.

• Bluebride

jag kommer köpa lite saker till min tärna som kommer behövas, köper likadana till den andra när hennes intresse ökar

• KatjaB

får du myrkenkronan billigt då? Det tar ju ett antal timmar att klä en myrtenkrona så jag har fått för mig att det kostar därefter, men jag kanske har fel.
    Fint är det iallafall med myrtenrkrona

Nyårsdagen2011 skrev 2009-09-26 18:11:48 följande:
    jätte bra tråd! jag såg den först nu. vi ska ha prick 20 000 tänkte jag. 10 000 är catering och 10 000 är resten = kläder, ringar, blommor, kortkläder räknar jag 3000 var påoch de resterande 4000 är 3500 för min ringblommor och kort har en 500 var att samsas.ungefär så. ska inte ha nån bukett. ska få min mormors myrtenkrona klädd.------------ett sätt att hålla budget är att redan nu börja ge saker i jul och födelsedagspresent till varandra som behövs till bröllopet. tex presentkort hos florist i julklapp? skor åt sambon i födelsedagsrpresent? önska sig vita underkläder i julklapp? etc. vi ska köpa våra biljetter till maldiverna redan nu i mars. de är som billigast 10 mån innan har jag hört.
  • chokladmonstret
    KatjaB skrev 2009-09-25 23:26:25 följande:
    låter ju jättebra med maten, kommer nog bli bra vad ni än gör.. så kör på det ni själva är sugna på vi har köpt förlovningsringar nu, vi var ju inte förlovade förrän när jag friade, så ringarna kom idag. Köpte via nätet titanringar från titanringar.comÄr hur nöjd som helst. Min sambo vill inte ha mer än en ring, så hans är bredare och så ska vi fatta in en liten blå sten på insidan på bådas ringar, och så får han ju en gravyr till med datumet för bröllopet förstås. jag ska ha en till titanring med en rad briljanter. Har inte helt bestämt om de ska vara små och då lite fler, eller något större och färre.
    Vad kul med fler som kör på titan.
    Jag skulle beställa våra förlovningsringar just på den sidan och dom skulle kosta ca 2300 kr för oss men sen var jag in på guldfynd och där hitta jag likadana ringar men att vi fick betala 943 totalt för båda, gissa om man blev glad och vi är jätte nöjda med dom.
    Men tuvär så hade dom inte så stort utbud på guldfynd så min vigselring ska jag beställa på titanringar.se jag vill ju ha ganska enkelt så hade tänkt mig en matt ring med en blå briljant.
    Dom har rätt lång leveranstid skriver dom på sidan, tog det så lång tid innan man fick dom eller gick det fortare????
  • Nyårsdagen2011

det är mormors krona. men ja det blir nog dyrt att klä den har jag förstått. har redan en florist så jag ska fråga henne vad det kostar. jag får dra ner någon annanstans, tex ingen bukett osv.

KatjaB skrev 2009-09-26 18:48:51 följande:
    får du myrkenkronan billigt då? Det tar ju ett antal timmar att klä en myrtenkrona så jag har fått för mig att det kostar därefter, men jag kanske har fel. Fint är det iallafall med myrtenrkrona
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här