• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Bluebride

ja, rätt pris är bra. tack för receptet.

• Tausen

Hur skall ni göra med tårta? Den är ju jättedyr, men jag hinner ju inte baka tårta till 80 pers...

• Bluebride

får se hur vi gör med tårtan. få kolla upp priser

• KatjaB
    Tausen skrev 2009-09-24 18:20:15 följande:
    Hur skall ni göra med tårta? Den är ju jättedyr, men jag hinner ju inte baka tårta till 80 pers...
    jag vet.. tårtan kostar ju en slant, men då vi ska göra typ allt själva så kommer vi köpa tårtan iallafall. Och vi kommer ha en klassisk i våningar MEN om man vill komma undan billigare säljer ica maxi tårtor med vit marsipan och en enkel marsipanros på toppen, dessa finns i 2 eller 3 storlekar.
    Såna kan man ju beställa innan och sen ställa ut på olika höjder på bordet. DÅ kan ni ha den minsta storleken som brudpars-tårtan
  • Bluebride

varför alltid marsipan? Killen gillar det, men inte jag, är trött på marsipan.

• Tausen

Tack för tipset, men min man fullkomligt hatar marsipan :(

KatjaB skrev 2009-09-24 18:33:02 följande:
    jag vet.. tårtan kostar ju en slant, men då vi ska göra typ allt själva så kommer vi köpa tårtan iallafall. Och vi kommer ha en klassisk i våningar MEN om man vill komma undan billigare säljer ica maxi tårtor med vit marsipan och en enkel marsipanros på toppen, dessa finns i 2 eller 3 storlekar. Såna kan man ju beställa innan och sen ställa ut på olika höjder på bordet. DÅ kan ni ha den minsta storleken som brudpars-tårtan
  • nano86

Vi kommer ha nånstans mellan 100-150. Vi kommer bara ha tårta och kaffe och det är öppet för alla. Sen fuskar vi lite och önskar oss inga presenter men gärna en tårta Vi kommer inte ha alkohol heller.

Som slutsumma kommer vi hamna under 10 000 utan problem.

• Tarantina

Det kommer ca. 35 gäster, både vuxn aoch barn. Vi ska bjuda på en smörgåsbordsliknande buffé och sen tårta.

Megi skrev 2009-09-24 19:39:43 följande:
    Hur många gäster kommer ni ha?
  • Bluebride

ca 40 vuxna och 12 barn.

Megi skrev 2009-09-24 19:39:43 följande:
    Hur många gäster kommer ni ha?
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här