• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Bluebride

Joy skriver ett lägre värde på paketet och då blir det ingen tullavgift
    Jag kan ta fram henne på ebay om du vill. Om hon har något ute nu, hon jobbar ju just nu. Hon är skolbusschafför

Trollia skrev 2009-09-30 09:26:43 följande:
    Ok, man kanske ska kika på mer grejer därifrån har ju beställt klänningen från ebay nu iaf.Hur blev det med tullen när du fick hem grejerna eller har du inte fått hem det ännu?
  • pandis81

hur gör man när man beställer på ebay, betalar och så .???
    hur är det med storlekarna ??? vad köpte du för storlek till din dotter och hur stor är hon???

Bluebride skrev 2009-09-30 10:23:20 följande:
    Joy skriver ett lägre värde på paketet och då blir det ingen tullavgift Jag kan ta fram henne på ebay om du vill. Om hon har något ute nu, hon jobbar ju just nu. Hon är skolbusschafför
  • Bluebride

Betalar gör du via paypal och ditt visakort. De brukar ha storlekarna efter ålder. Jag köpte min dotters klänning i 12-18 månader, hon kommer vara 17 månader, men hon är liten för sin ålder.

pandis81 skrev 2009-09-30 10:34:35 följande:
    hur gör man när man beställer på ebay, betalar och så .??? hur är det med storlekarna ??? vad köpte du för storlek till din dotter och hur stor är hon???
  • pandis81

okej men vad e det för storlek som dom anger då.. det står ju siffror som 2,4,6,8, m.m
    och jag är inte helt hundra på vad hon har i sånna storlekar och jag har inte mätt henne nu heller.
    Okej. paypal har jag men aldrig använt.

Bluebride skrev 2009-09-30 10:42:53 följande:
    Betalar gör du via paypal och ditt visakort. De brukar ha storlekarna efter ålder. Jag köpte min dotters klänning i 12-18 månader, hon kommer vara 17 månader, men hon är liten för sin ålder.
  • Bluebride

2-8 som du nämner är barnets ålder, oftast finns det mått-tabeller på auktionerna.

Paypal är en säkerhet ifall du skulle bli lurad, för då fixar de tillbaka din betalning. En säkerhetsinstans. Jag har handlat på ebay sen 2005 och hittat många saker som inte finns i sverige, vilket alltid är roligare att ge

pandis81 skrev 2009-09-30 10:45:54 följande:
    okej men vad e det för storlek som dom anger då.. det står ju siffror som 2,4,6,8, m.m och jag är inte helt hundra på vad hon har i sånna storlekar och jag har inte mätt henne nu heller. Okej. paypal har jag men aldrig använt.
  • pandis81

okej så ska jag beställa så ska jag beställa 4 med andra ord.
    eftersom hon blir 4 några månaer efter bröllopet.

jag har hittat min klänning nu..
    Vill beställa den till henne på en gång.
    Men är så osäker.

Bluebride skrev 2009-09-30 10:47:54 följande:
    2-8 som du nämner är barnets ålder, oftast finns det mått-tabeller på auktionerna.Paypal är en säkerhet ifall du skulle bli lurad, för då fixar de tillbaka din betalning. En säkerhetsinstans. Jag har handlat på ebay sen 2005 och hittat många saker som inte finns i sverige, vilket alltid är roligare att ge
  • Bluebride

japp det får du göra. lägg ut länken och förklara varför du är osäker så får jag se om jag kan hjälpa dig

• pandis81

jag har tagit hjälp av min moster och morbror som ofta beställer från ebay, dom har konto där, det har inte jag, så dom beställer åt mig och så sätter jag bara över pengar till dom och så får jag försöka att sätta mig in i ebay senare.
    Men nu kan jag i alla fall beställa hennes klänning under kvällen.
    Blev verkligen kär i den.

Bluebride skrev 2009-09-30 11:11:42 följande:
    japp det får du göra. lägg ut länken och förklara varför du är osäker så får jag se om jag kan hjälpa dig
  • Tausen

ja jag funderade lite på att kanske dekorera med nåt med silver i varje blomma i så fall, ev klistra på nån fin dekoration på krukorna.

vi är tre skrev 2009-09-29 20:48:07 följande:

får köpa sprejfärg och ha på blommorna eller krukorna. silver tänkte jag =)
  • KatjaB
    Tausen skrev 2009-09-30 13:39:54 följande:
    ja jag funderade lite på att kanske dekorera med nåt med silver i varje blomma i så fall, ev klistra på nån fin dekoration på krukorna.vi är tre skrev 2009-09-29 20:48:07 följande:
    silverfärgat gräs kanske?
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här