• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • flassan

Och sen är jag rätt grym på mat med
    Gick en kockutb för ett gäng år sen och lagar mycket mat...

• Tausen

Hur många kommer till er då. Räknade ni en tårtbit per pers eller räknade ni på färre?
    Vi komme också skicka ut inbjudningarna snart. Vi tänkte ha 2 månader innan. Vi resonerade som så: de som VILL komma fixar så de kan komma och kan svara 2 månader innan och de som det inte är så viktigt för får väl svara nej om de inte vet än då.

chokladmonstret skrev 2009-09-24 21:26:46 följande:
    Vi kommer köra på maxi tårta om inte catring tjejen ger mig ett bra pris.Vi kommer bjuda 46 personer men man vet ju inte riktigt hur många som kommer av dom.Har iaf räknat ut att tårtorna från maxi kommer kosta 600kr tror jag räknade det på 40 pers.En fråga?? hur långt innan ska man ha som sista svarsdatum på vilka som ska komma??Jag tänkte skicka ut inbjudningarna redan i november fast vi gifter oss 26 juni men det är just för att det är midsommarheljen och många planerar den i lång tid i förväg.
  • Tausen

Härligt du kan få laga åt oss med :)
    Jag tänkte svara fläskfilen, men om ni bjöd på den sist så tycker jag nog änd laxen är roligare.

flassan skrev 2009-09-25 09:13:28 följande:
    Och sen är jag rätt grym på mat med Gick en kockutb för ett gäng år sen och lagar mycket mat...
  • flassan

jaa fast det är ju inte SAMMA mat som sist bara kallskuren fläskfile... aah är i valet å kvalet...
    så är vi på gång och ska flytta nu med (inom samma stad men ändå ganska långt bort från kyrkan) så vi ska boka om kyrka... hade ändå inte ngn präst ännu...

Vi skickar nog inbjudningskorten runt jul och folk får svara typ 30 januari. Då har vi en månad på oss och de flesta kommer ju tacka ja det vet vi ju redan...

• elnnon

Vad roligt med denna tråden! Vi tänkte oss också en maxgräns på 20 000 kr.
    -Vi ska gifta oss på nyårsafton 09, borgligt med efterföljande fest på en liten bygdegård (billig hyra) inne i stan.
    -Vi önskar oss inga presenter utan ordnar ett knytkalas tillsammans med gästerna. Tänkte ha chokladtema på menyn, vi skickar ut uppgifter och recept till gästerna (blir lättsamt för gästerna och vi får en buffe som vi vill ha). Känns lite lyxigt med chokladtema! Tårtan står vi för. Har hört att det är otur om bruden bakar tårtan, men jag har ett recept som är så fantastiskt bra. Blir nog min blivande som bakar och jag garnerar. Han är en hejare på att baka han också!
    -En av mina vänner är frisör och en annan makeup artist, så deras uppgift blir att fixa mig och behöver då inte bidra till knytkalaset.

Får själv känslan av att det blir en mycket trivsam tillställning! Så eg är våra kostnader lokalhyra, dekoration, blommor, kläder och ring. Tror att vi klarar 20 000kr... men man vet ju aldrig.

• Luring
    elnnon skrev 2009-09-25 09:51:25 följande:
    Vad roligt med denna tråden! Vi tänkte oss också en maxgräns på 20 000 kr. -Vi ska gifta oss på nyårsafton 09, borgligt med efterföljande fest på en liten bygdegård (billig hyra) inne i stan. -Vi önskar oss inga presenter utan ordnar ett knytkalas tillsammans med gästerna. Tänkte ha chokladtema på menyn, vi skickar ut uppgifter och recept till gästerna (blir lättsamt för gästerna och vi får en buffe som vi vill ha). Känns lite lyxigt med chokladtema! Tårtan står vi för. Har hört att det är otur om bruden bakar tårtan, men jag har ett recept som är så fantastiskt bra. Blir nog min blivande som bakar och jag garnerar. Han är en hejare på att baka han också! -En av mina vänner är frisör och en annan makeup artist, så deras uppgift blir att fixa mig och behöver då inte bidra till knytkalaset. Får själv känslan av att det blir en mycket trivsam tillställning! Så eg är våra kostnader lokalhyra, dekoration, blommor, kläder och ring. Tror att vi klarar 20 000kr... men man vet ju aldrig.
    Låter som en blivande supertrevlig fest! Tycker chokladtema låter jättecoolt.
  • LindaochStefan

Jag skulle också vilja laga maten själv att bjuda på, men det är min m2b som tycker att vi ska ta catering och kuvertavgift.

Är en person som gärna vill ha kontroll över det mesta och mat älskar jag att laga. Ska bearbeta här hemma, men som det ser ut nu så lutar det åt kuvertavgift iallafall.

Vi kommer att spara in på mycket, då jag har många runt omkring som är frisörer, make-up artister, nagelförlängare...Men visst vill jag ändå ge något tillbaka. Den största utgiften blir ringarna då vi även måsta köpa nya förlovningsringar. Efter andra graviditeten så tål jag inte rött guld, men vitt går bra. Har inte haft ringen på mig mer än 1 dag, sen kommer blåsorna och kliandet. Tråkigt!

Hur gör ni med ringar? Köper via nätet eller i butik? Vad blir egentligen billigast?

• CeKe

Jag är rädd för att just ringarna kommer att springa iväg kostnadsmässgt för oss. från början ville min sambo inte ha någon till ring, men sen såg han den som jag har i mitt galleri och vi är rätt inställda på att göra varsin sådan, fast utan stenar. Det kostar ju dock en del med vitt guld, som ju i alla fall jag måste ha då jag också har allergi och inte kan ha silver... Men vi kommer att designa den lite själv och be en guldsmed göra dem åt oss, om vi nu inte kommer på andra tankar!

• KatjaB

låter ju jättebra med maten, kommer nog bli bra vad ni än gör.. så kör på det ni själva är sugna på

vi har köpt förlovningsringar nu, vi var ju inte förlovade förrän när jag friade, så ringarna kom idag. Köpte via nätet titanringar från titanringar.com
    Är hur nöjd som helst. Min sambo vill inte ha mer än en ring, så hans är bredare och så ska vi fatta in en liten blå sten på insidan på bådas ringar, och så får han ju en gravyr till med datumet för bröllopet förstås.
    jag ska ha en till titanring med en rad briljanter. Har inte helt bestämt om de ska vara små och då lite fler, eller något större och färre.

• Tarantina

Vi har hittat en ring med stenar som bildar ett hjärta. Jag har en förlovningsring innan och vet inte om det går att få samma form om man beställer den via nätet. Jag vill ju att de ska passa ihop. Det blir dyrare att köpa från en guldsmed men då kommer den att matcha förlovningsringen.

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här