• Svar på tråden Tantvarning6
  • Cantaton

Var bor du?

Bobou skrev 2010-01-06 21:04:55 följande:
    Ja, men jag har massor av ursäkter också... så jag skulle egentligen behöva en träningskompis. Just nu känns det bara onödigt att komma igång, eftersom jag ska åka till USA om tio dagar. Du hör, alla ursäkter är bra ursäkter!!
  • Bobou

I Uppsala. Hade jag bott i Sthlm hade jag frågat om jag fått haka på dig.

• Cantaton

Det hade du såklart gärna fått göra. Äsch då, Uppsala är ju lite långt att pendla för bara för träningspass

Men det är inte acceptabelt att du inte tränar på 10 dagar! Du hinner ju med 3 pass utan problem! Var tredje dag så där. Ok?!

Bobou skrev 2010-01-06 21:14:49 följande:
    I Uppsala. Hade jag bott i Sthlm hade jag frågat om jag fått haka på dig.
  • Bobou

...vad skulle ge den största minskningen av våldtäkter tror ni; att alla kvinnor följde Metros råd, eller att alla män följde Johannas?

• Bobou

Jo, du har rätt... ska nog masa mig iväg i morgon bitti. Om jag kommer i säng i tid ikväll.

Cantaton skrev 2010-01-06 21:18:49 följande:
    Det hade du såklart gärna fått göra. Äsch då, Uppsala är ju lite långt att pendla för bara för träningspass Men det är inte acceptabelt att du inte tränar på 10 dagar! Du hinner ju med 3 pass utan problem! Var tredje dag så där. Ok?!
  • Panzerfaust
    Bobou skrev 2010-01-06 21:21:17 följande:
    ...vad skulle ge den största minskningen av våldtäkter tror ni; att alla kvinnor följde Metros råd, eller att alla män följde Johannas?
    Ah men jag har ett bättre: Börja döma efter straffskalan, ingen vill sitta i finkan i 10år bara för att man har en benägenhet att överraskningsknulla folk. Nej, döm ut maxstraff samt att icke medborgare ofelbart ska utvisas med återinreseförbud på livstid.
  • Cantaton

Inte OM du kommer i säng i tid i natt - då har du en ursäkt imorrn om du inte gör det. Masa dig iväg imorrn bitti what so ever!!

Bobou skrev 2010-01-06 21:26:24 följande:
    Jo, du har rätt... ska nog masa mig iväg i morgon bitti. Om jag kommer i säng i tid ikväll.
  • Bobou

Äh. Grejen är att nästan ingen anser sig begå våldtäkter, trots att många anser sig vara våldtagna. Överfallsvåldtäkterna är inte det stora problemet, utan våldtäkterna inom äktenskap/parrelationer. Punkt 8 och 9 är de viktigaste!

Och jag vill lägga till en punkt 11: "Att någon velat ha sex med dig vid någon annan tidpunkt innebär inte att hon eller han vill ha sex med dig vid varje tidpunkt." Och en punkt 12: "Även försiktigt motstånd (exempelvis från någon som tycker mycket om dig är chockad över ditt oväntade beteende) är motstånd." Och en punkt 13: "En våldtäkt är inte per definition våldsam."

Panzerfaust skrev 2010-01-06 21:29:36 följande:
    Ah men jag har ett bättre: Börja döma efter straffskalan, ingen vill sitta i finkan i 10år bara för att man har en benägenhet att överraskningsknulla folk. Nej, döm ut maxstraff samt att icke medborgare ofelbart ska utvisas med återinreseförbud på livstid.
  • Bobou

Haha. Bra poäng.

Cantaton skrev 2010-01-06 21:31:45 följande:
    Inte OM du kommer i säng i tid i natt - då har du en ursäkt imorrn om du inte gör det. Masa dig iväg imorrn bitti what so ever!!