Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Jag får nog ta och bjuda hem er på mat när ni slutat gå på diet. Ni verkar ju ha samma smak som oss.
Oh så trevligt!
God afton!
Tinker: Svårt läge. Prata med föräldrarna, kan det funka? Fan, sånt där kan vara så känsligt.
Men de kanske inte vet om att flickan är sugen på mellis varje dag.
Jag skulle vilja veta om det var min flicka...
Min T hon åt tidigare bara en smörgås här hemma och skulle sedan äta frukost på sexårs var det tänkt. Efter ett par veckor frågar läraren om hon äter frukost hemma. "Nej, hon ska äta här" svarade jag. Då visar det sig att min T hoppat över frukosten varje dag och sagt att hon äter hemma.
Varför??? Jo, när jag började fråga henne så visar det sig att det är så få som äter frukost, de flesta leker och spelar spel innan själva verksamheten kommer igång kl. 8, och då hinner hon inte vara med om hon äter frukost.
Så nu äter hon stadig frukost hemma istället.
Inte samma sak som i ditt fall, men barn kan vara luriga, som du vet.
Heloise; Hur är läget? Har ni påbörjat Projekt Bebis eller övar ni fortfarande
Vi övar fortfarande Betydligt roligare att öva göra bebis än andra saker man övar på
Annars är läget bra, mkt skola som jag ignorerar, jag borde gå och läsa massa litt men jag struntar i det idag, jag är så vansinnigt skoltrött Annars hänger jag på friskis 3- 4 ggr/vecka och försöker bli av med massa fett innan bebisverksatden drar igång på allvar.
Hur har ni det? Ska din man oxå få en hammare i kolan eller var det Soldes man?
Hur gick det med flickornas ryska? Har de fått fler timmar?
Nä jag är inne på femte och sista året. Börjar kännas bara att jag har jobbat 75% under alla år samtidigt som jag har pluggat heltid. Men jag får bita ihop, snart är jag fri!
Vad bra att de har en sådan träff på ABF. Varför får 4 åringen mindre tid?
Ja du hade det varit något av de andra barnen så hade jag inte tvekat en sekund utan ringt föräldrarna med än gång och berättat.
Föräldrarna till flickan är trevliga att prata med men det är ungefär där det slutar. I grunden är det synd om tjejen, men jag känner lite att hon har satt i system att utnytja min dotter och även saker hemma hos oss. Det i sig är läskigt då vi faktiskt pratar om en sjuåring.
Får nog fundera ett tag till.
Heloise; Vad jag känner igen ang skoltrötthet på universitet. Först skaffade jag mig en rehabiliterings-proffs examen, sedan en psykolog-examen. Och nu skriver jag långfilm Dessemellan har jag varit butiksägare, krängt hudvård o makeup, o slitit massor av år inom barnomsorgen. Tja ........ livet går, och kreativiteten består.
Hoppas du får credit för allt slit på högskolan!!!!! Kramar
Thinker; Det är väl oki att dela med sig nångång, men det låter inte bra att kompisen dirigerar din dotter. Åhhhhhh, sånt där är så känsligt. Man vet ju inte vad det beror på ..... hmmmm. Hoppas att det ordnar sig.
Idag ska jag utforska några möbelvaruhus tills med en kompis. Dessutom bör jag börja plita ner ett treatment, många idéer löper amok i mitt huvud
Kramar från tant Liz.
Go morron!
Jag tror vi nu äntligen bestämmt vad vi ska göra för pappa när han fyller 60! Vi ska bjuda med honom på en liten "wiskeytrip" till Scotland! Vad tror ni om det??