• Svar på tråden Tantvarning6
  • TinkerBelle

God morgon tanter,

Efter att ha lämnat barnen på deras skolor gick jag hem och kröp ner i sängen igen.
    Har lätt feber och känner mig yr så det behövdes. Skulle vilja att det bröt ut ordentligt den här förkylningen så att jag kan bli av med de någon gång.

Provdockor är dyra det är så sant. Mor min vårdar sin med silkeshandskar. Har tom ett en rock hon hänger på när hon inte använder för att skydda mot damm.

Fjällis ? Det klart att det går bra! Försök att inte tänka på det.

Passoinis ? grattis till de nya mattorna! Se det som en investering för mattor är inget man byter i första taget när dem är dyra.

Daa ? du ska inte träna när du har feber. Risken för hjärtmuskelinflammation är avsevärt förhöjd vi förkylning!!!!

Solde ? du får smyga in katten och låtsas som det regnar? ?Vadå en katt till? Inte du har räknat fel??

Aleta ? Har du försökt att supa getingarna fulla? Ställ fram en skål med billigt vin som dem kan drunkna i.

Puss och kram till er andra!

• TinkerBelle

Vid fostervattensprov finns det en viss risk för missfall. Den är liten, men det är dock något man vill försöka undvika att göra om det inte finns tungt vägande skäl till det.

Heloise skrev 2009-10-20 14:05:08 följande:
    Wow tänk vad de kan göra saker, är det inte häftigt!Får jag fråga varför man gör NUPP istf fostervattensprov, är det bättre för bebisen?
  • Fjosok

Blomman: Hade inte vår blivande drottnings utvalda 0.1 på HP?

Klart du fixar det bra

• Aleta

Haha, jag hade en liten fling för många år sedan innan jag träffade maken. Någon skvallrade för hans exfru som ringde hem till mig mitt i natten, givetvis för att kolla om han var där, men hon använde ursäkten att hon behövde veta lite om papegojor!
    Mitt i natten!
    Och vi kände inte ens varandra.

Jaja, de blev faktiskt tillsammans igen efter många turer hörde jag senare, så det kan vara effektivt tydligen.

Fjällbruttan skrev 2009-10-20 12:05:56 följande:
    Min mans längesedan ex var så desperat då vi blev ihop att hon messade till våra kompisar på nätterna och frågade om oss... jag tror inte de fattar hur mycket de förlorar på det själva, ingen vill ju ha en sån kompis så hon miste ju vänner på det sättet, och det verkar puckoexet du dras med också göra...Förstår att du vill ha honm för dig själv Må lyckan skimra över er!
  • Cantaton

Jag har inte skrivit högskoleprovet, men jag har gått på högskola

passionsblomman skrev 2009-10-20 15:18:07 följande:
    Korkad och okunnig fråga: Visst MÅSTE man inte ha gjorthögskoleprovet för att få söka högskola? Jag HAR ju behörighet menar jag?VARFÖR ska jag skriva det där på lördag...det kommer att bli förnedring.
  • TinkerBelle

Tanter jag behöver råd.

Dottern tar med sig frukt och riskaka till mellis i skolan som hon äter på rasten.
    Sedan ett par veckor har jag noterat att hon ofta inte äter det hon tagit med sig.
    Som resultat är hon hungrig som en varg när jag kommer och hämtar henne. Hon, precis som jag, bränner mycket energi och behöver det där lilla extra.
    Anledningen kröp fram idag. En av hennes kompisar tjatar varje dag om att dottern ska dela med sig till henne. Vissa dagar säger hon tydligen till henne innan hon går hem att hon ska ta för två dagen efter så att kompisen kan få sitt eget.

Vad gör man? Flickans föräldrar slarvar med det mesta så som kläder och skor så att hon inte har med sig mellis är inget som förvånar mig, men betyder det att jag ska utfodra henne på stående basis? Glömma kan alla göra, men det är inte det de handlar om här.

Dottern har försökt säga ifrån, vilket förmodligen inte är det lättaste eftersom det slutar i sura miner.
    Jag kan ju prata med flickan samtidigt som det känns konstigt eftersom jag inte är där när det händer och då blir dottern en skvallerbytta.

*suck*

• TinkerBelle

Idag blev det korvstroganoff till middag.
    Måste passa på när maken är ute med jobbet eftersom han inte gillar falukorv. Konstig bi-smak enligt honom.

Däremot hade vi en av äldsta sonens kompisar här och enligt honom var det restaurang klass på maten så jag antar det är godkänt. Å andra sidan femtonåringar äter väl det mesta.

• Cantaton

Korvstroganoff som är så underbart Min sambo (som ju också går på Xtravaganza) har inte tjatat om annat under dessa fyra veckor

TinkerBelle skrev 2009-10-20 18:20:31 följande:
    Idag blev det korvstroganoff till middag.Måste passa på när maken är ute med jobbet eftersom han inte gillar falukorv. Konstig bi-smak enligt honom.Däremot hade vi en av äldsta sonens kompisar här och enligt honom var det restaurang klass på maten så jag antar det är godkänt. Å andra sidan femtonåringar äter väl det mesta.
  • Heloise

Blommman man behöver inte ha skrivit högskoleprov för att gå på högskola, jag har gått 4.5 år snart på både högskola och universtet och jag har inte skrivit högskoleprov.
    Men det kan underlätta om du vill komma in på utb eftersom de flesta plockar kanske 50% på HP och 50% på betyg, har man skrivit högskoleprovet så är man ju med i båda grupperna så att säga.

Svar på tråden Tantvarning6