• Svar på tråden Tantvarning6
  • Sonja68
    Heloise skrev 2009-10-20 22:45:08 följande:
    Nä jag är inne på femte och sista året. Börjar kännas bara att jag har jobbat 75% under alla år samtidigt som jag har pluggat heltid. Men jag får bita ihop, snart är jag fri!Vad bra att de har en sådan träff på ABF. Varför får 4 åringen mindre tid?
    God morgon!
    4-åringen får mindre tid pga. att man måste spara pengar, precis som med allt annat. Och först skär de ner på sånt där som de tycker är "onödigt". I Läroplanen för förksolan står nämligen inte i vilken omfattning kommunen är skyldig att tillhandahålla modersmålsstöd, bara ATT de ska göra det, på NÅGOT sätt...

Frulle: låter som en ypperlig idé! Wow! Om han gillar whiskey?

Tinker: KOm på imorse att kanske bättre att göra läraren uppmärksam på problemet, så kan h*n säga åt föräldrarna vad h*n ser. Typ påminna dem om att skicka med mellis med dottern så slipper hon tigga och äta upp andras mellis. Så hamnar inte din flicka i konflikt med kompisen menar jag.

Imyours; hoppas din fot håller sig i schack nu! Kram!

Jag har huvudvärk idag igen. Började igår kväll och fortsätter idag på morgonen. VAD är detta?!?!
    Måste nog gå och kolla synen.
    har inte använt mina glasögon på ett år. De är inte rätt styrka längre känns det som. Har börjat se bättre på långt håll och sämre på nära...Ålderstecken? Men mina brytningsfel lär väl kvarstå och de gör sig påminda vid datorn, det är min teori i alla fall.
  • TinkerBelle

God morgon,

Nu har jag hunnit duscha också.
    Ska iväg och träffa en vän. vi ska äta lunch på Globens restaurangskola.

Mulle - låter som en toppen idé med Whiskey resa!

Sonja - har funderat på att ta det med läraren och be henne ta det ur ett generellt perspektiv. För jag vet ju inte om flickan gör samma sak med flera.

Sen måste du boka tid hos optikern IDAG! Inte bra att göra så mot dina stakars ögon. Inte konstigt att dem protesterar och lijerar sig med huvudet så att värk uppstår!!!

Tant Liz - du är en hjälte tant! Hur har du hunnit allt? Är mäkta imponerad med tanke att ditt liv inte direkt varit en dans på rosor.

• dfk

Godmorgon!
    Jag tycker också sådant där kan vara jättesvårt Tinker! Men som sagt du kan ju prata med läraren. Kanske sedan läraren kan ha ett samtal med flickans föräldrar, att det kan vara bra att även hon har mellis med sig.
    Vad generös din lilla tjej är som så snällt delar med sig.

Imyours, roligt att höra att du skriver långfilmen, väntar nyfiken på den!

Sonja, vad bra att du hoppade över hammarstraffet den här gången, han kan väl inte ha bulor i skallen jämt.

Kramar till er alla!!!

• Aleta

Toppenidé Frulle!

Tinker, jag tror också på att läraren kan göra ett försök först, om han kan säga det i mer allmänna ordalag så blir det inte lika laddat vare sig för dem eller din dotter.
    Han får ju däremot verkligen förklara för dem att hon tigger och att de andra delar med sig eftersom de är snälla men att då blir inte de heller mätta.

• Fjällbruttan

Morrn... sa hon som ska sova en stund snart
    Vi hsar haft det bråkigt i sängen inatt... dvs jag har blivit slagen, puttad på och nersnarkad... önskar att mannen var vild på ett annat sätt....
    Undrar just vad han drömde....

Trött som en gris och så upp tidigt för att ta vaccinationen mot baconsjukan, men nu är det gjort!

Tinker, jag tycker också idén att prata med läraren verkar bäst, då behöver ju inte du få skit och så kan det ju också vara andra barn som är drabbade...

Frulle, whiskytripp låter kanon! Skuule vilja göra en sån själv, inte för att jag gillar whisky speciellt men för att det verkar jätteintressant!

Liz... hur hinner du???Hur orkar du??? WOW!!!

Måste erkänna att jag beundrar dig också Heloise, jobba 75%och plugga heltid, det är inte illa!! Du är duktig!!

Ses senare ladies!

Kramen 

• lillabruden

Oj!! Grattis!!!!
    Jag har provat pulver, åt Noka dieten..men eftersom jag har problem med mat sedan evigheter sen så missbrukar jag bara det... När jag åt Cambridge tog jag bara 1påse/dag och på 4de dagen låg jag i soffan och kunde inte ens öppna ögonen så ont jag hade i hela kroppen.... Noka gick väl bra men fick inte det resultat jag ville ha, trots att jag åt 3 påsar istället för 4..
    Jag hade en 'undantagsdag' igår då mannens morfar fyllde 80 så det blev smörgåstårta o hallontårta.....och självklart mat med hem (portugiser tror att världen går under om man inte tar med sig rester hem.....)

Idag är det på det igen...efter att resterna är uppätna!

Cantaton skrev 2009-10-20 10:30:18 följande:
    Jag väger ingenting. Just nu äter jag ju bara soppa Och då vet jag hur mycket "pulver" det är till hur mycket vatten... och så tränar jag aldrig på max. En handfull pasta låter bra. Och ägg också. Och grönsakerna - såklart Ge det lite tid, det kommer! Jag vägde mig idag på vågen hemma och den visade -2,2 mot förra vägningen, för ca en vecka sedan. OM vågen på Xtravaganza visar samma nedgång imorgon har jag passerat 10kg-strecket som var målet för oss på 5 veckor (och som jag då har klarat på 4).
  • lillabruden

Tinkerbelle,jag tror på det med läraren. Dem _ska_ vara utbildade att ta itu med såna saker.. Hade jag varit lärare hade jag nog haft en genomgång med både barn och föräldrar rent allmänt om hur viktigt det är att ta med sig och att äta mellis!!
    Sen undrar jag....är flickan som vill ha din dotters mat överviktig? Kan ju faktiskt hända att hon inte blir mätt på det hon får med sig......

• Cantaton

Men klart det inte funkar om du inte stoppar i dig alla påsar! Påsarna är designade för att ge ett bra dagsintag tillsammans. Struntar du i en eller flera då går ju kroppen in på svält istället! Inga flera påsar för dig, min dam

lillabruden skrev 2009-10-21 11:02:17 följande:
    Oj!! Grattis!!!! Jag har provat pulver, åt Noka dieten..men eftersom jag har problem med mat sedan evigheter sen så missbrukar jag bara det... När jag åt Cambridge tog jag bara 1påse/dag och på 4de dagen låg jag i soffan och kunde inte ens öppna ögonen så ont jag hade i hela kroppen.... Noka gick väl bra men fick inte det resultat jag ville ha, trots att jag åt 3 påsar istället för 4.. Jag hade en 'undantagsdag' igår då mannens morfar fyllde 80 så det blev smörgåstårta o hallontårta.....och självklart mat med hem (portugiser tror att världen går under om man inte tar med sig rester hem.....)Idag är det på det igen...efter att resterna är uppätna!
Svar på tråden Tantvarning6