• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • E11a

Har precis varit i Stockholm över helgen och är nu hema i London igen. Mrs B - Jag flyger nästan alltid BA, tycker om är helt klart bäst på den rutten. Många avgångar och bäst service för tex mängd handbagage som jag tycker är viktigt eftersom jag oftast flyger korta "handbagage resor". Kolla www.britishairways.com/travel/home/public/en_gb

• E11a

Lapinette - er resa låter perfekt! En vecka sol värme och god mat. Kan knappast bli bättre. Var i Thailand åker ni? Vilket flygbolag?

• Ab fab

Såg att det kom ytterligare en Chanelfilm- Coco Chanel och Igor Stravinsky. Mads Mikkelsen spelade Igor

• Lapinette

E11a - för en gångs skull åker vi charter till Khao Lak.

Tar gärna emot Londontips då vi ska ta en trip dit i vår med svärmor (gav henne en Londonresa i 60-års present). Har själv varit i London typ 10 ggr men nu var det nog en så där 5 år sedan ... dessutom upptäcker man alltid något nytt varje gång. Det finns sååå mycket att se och göra.

• Mrs  B

E11a
    Tack!!!

Skulle även behöva hitta något bra hotell. Var kollar man upp det bäst????
    hotels.com eller????

Sevärdheter?

• Lapinette

Mrs B - jag är ett stort fan av Tripadvisor. Gå in där och kolla vilken prisklass du kan tänka dig och sen får du upp massor med hotell. Sen har vi ofta bokat själva hotellet genom hotels.com men jag har alltid kollat på Tripadvisor för att se vad andra har tyckt om hotellet.

Ego - vi bestämde oss väldigt hastigt igår för att jag inte ska hänga med till Barcelona i år. Dels för att vi åker till Thailand i januari och dels för att vi känner att vi har sett det mesta av Barcelona vid våra sista två besök. Tanken var annars att åka norröver och bo på ett suveränt hotell jag hittat/läst om men de har inte öppet i februari så då kan det på något vis lika gärna vara ... och vi sparar lite kosing.

Istället sitter jag nu och googlar på sommarsemester. Kanada har jag lagt åt sidan för tillfället (har redan massor med info ) och är just nu på Korsika och Sardinien.

• E11a

Vad bra Lapinette. Korsika ligger högt upp på min lista också så du får berätta vad du kommer fram till!

• Lapinette

E11a - maken har precis bokat New York tripp på min 40-års dag! Så det blir nog inget Canada i sommar. Känns nog med Thailand och New York som långdistansresor innan Midsommar. Så det blir att undersöka Sardinien och Korsika lite mer och sen har jag Slovenien/norra Kroatien som en annan favorit. Vill kunna blanda lite stad, med bad och promenad i natur.

• Lapinette

Så tjejer ... jag tar gärna emot lite New York tips!

• Ab fab

jag var i NY förra året. Jobb men hade åtminstone en halvdag ledig. då blev det stadsrundtur i Sex and the citys spår. Hur kul som helst.
    Och så var jag på ett steak house där alla servitörer såg ut som de jobbade i Sopranos. Klar maffiavarning - kanonkul

Svar på tråden Resa mera