• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • Ab fab

grattis- det låter som en perfekt resa att göra i januari. Inga resor på min front- ja förutom jobbturer till Essen, Dusseldorf och Wien.

Igår var jag hemma hos vännina precis hemkommen från Thailand. Underbara bilder som väckte drömmar och längtan

• Lapinette

Ab fab - vi kände ett behov av sol annars hade det nog blivit skidåkning istället. November tog verkligen musten ur en.

• Ab fab

visst var det en gräslig månad. I Göteborg regnade det fasiken varenda dag... grrrr....

• Lapinette

Jag läste någonstans att vi hade 17 timmar sol i Stockholm istället för typ 55 vilket var normalt för novembermånad. De där 17 timmarna kom nog den sista veckan på november .. så fram tills dess bara någon enstaka timme här och där.

• Ab fab

här kändes som solen var fram en timma eller två. Men så fort vi kom in i december blev det strålande vackert. Kallt och sol. Operan, hamnen och älven ser så vackra ut i skymningen

Nu skall jag gå på tredje Milleniumfilmen. Det var nåt event men tyckte det var ok att sjunka ner i en biografstol ikväll

• Lapinette

Låter som en förträfflig onsdagsaktivitet - bio. Har inte sett någon av filmerna och letar febrilt efter dvd med engelsk textning (så maken också hänger med och förstår).

• Lapinette

Förresten om någon har något bra biotips så tas det tacksamt emot. Jag har fått fyra biocheckar på jobbet som går ut i slutet av januari. Vet inte alls vad vi ska gå och se.

• Ab fab

Jag har inte jättemycket på bio men den film jag skulle vilja se nu är en italiensk- augustilunch i Rom. årets roligaste film var en engelsk film av Ken Loach "Looking for Eric" med bl a Eric Cantona. jag som är väldans anit-fotboll älskade trots allt filmen- en riktigt feelgoodrulle

• Lapinette

Filmer som inte är på engelska alt. franska går tyvärr bort. Annars älskar jag Almodovar, italienska och kinesiska filmer. Hade en kompis som jag gick på bio ofta med och då på ganska så udda filmer.

Funderar på Chanel men så borde det väl komma ett gäng bra filmer så här lagom till jul?!

• Mrs  B

Hej hej!!!

Maken och jag har hastigt och lustigt bestämt med ett kompispar att åka till London i februari (hon fyller bla 30 år och vi vill vara barnlediga) och nu skulle jag behöva ha tips på bra flygbiljetter, hotell och aktiviteter.....

Det var 14 år sedan jag var i London liksom maken och kompisparet har aldrig varit där.

Svar på tråden Resa mera