• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • Lapinette

Ja, vad ska jag säga om semestern? Vi har verkligen latat oss ... så som det var tänkt. Legat vid poolen och läst böcker, tagit thaimassage på hotellet, promenerat på den näst intill öde stranden, ätit massor med god thaimat, skaldjur och fisk och så har jag ju dykt för allra första gången. Det var en häftig upplevelse där jag är mest glad över att få ha simmat med en sköldpadda samt att jag såg Nemo (clownfiskar). Attans vad söta de är! Hade även ett gäng delfiner som följde vår båt och gjorde konster för oss när vi var på väg ut till dykningen. Superhäftigt! Som sagt, semestern har varit suverän och en vecka till Thailand är absolut ok, trots den långa resan och tidsomställningen.

Ab fab - Dublin har jag inte heller besökt. Skulle ha velat åka dit istället för till London med svärmor (i maj) men eftersom hon inte varit i London så blev det dit vi ska istället. Hinner bara hem och vända, typ 2 dagar, sen åker vi till New York.

• Mrs  B

Hej hej!!!

Håller på att planera för en skidresa (min första) med makens syster och hennes familj. Skulle behöva lite tips på barnvänliga ställen (3 år-13 år) som man kan åka till i Sverige på sportlovet (nästa år...)
    Vi har alla olika bakgrunder vad gäller skidåkning så en blandad kompott hade varit det bästa....och gärna bo i en stuga tillsammans.

Sen undrar jag även vad man behöver ha i klädväg??? Hade tänkt passa på att handla under någon rea eller på någon outlet till oss vuxna.

• Ab fab

Skidorter i Sverige? Min absoluta favorit är Marsfjäll men det är ju inte så stort. Och mitt klädtips- satsa på ett riktigt bra underställ

London- vi var där i våras när "barnen" fyllde 18 o 20. hade en ritkigt trevlig helg tillsammans där. Ett utflyktstips är att ta flodbåten ut till Greenwich- himla trevlig tur.

• Lapinette

Flodbåt till Greenwich låter trevligt och något som jag inte gjort. Ska googla och ge som förslag.

Mrs B - vi åkte mycket till Idre när jag var typ 13-15 år. Där har de varierande backar och stugor att hyra. Klädväg så skulle jag säga - underställ, bra sockor, vantar, mössa, byxor och jacka.

• Ab fab

Vi gjorde söndagsutflykten dit- tog tåget dit, promenerade omkring i den söta lilla "byn", tittade på nollmeridianen o observatoriet för att avsluta med båt tillbaka in till centrum.

• Ab fab

En liten tur till Stockholm blir det i mars. jag gav min väninna biljetter till Björn Skifs show i julklapp. Det blir shopping, Björn Skifs och Berns asiatiska brunch. Roliga shoppingtips är så välkomna. Och bartips- Lydmar tänkte jag på men har läst om någon bar i gamla stan (???. En ny designbar... eller blandar jag ihop med Lydmar?
    På lördagen blir det Dramaten- julklappen från svärföräldrarna. Och söndagsmiddag med svärisarna innan jag åker hem

• Lapinette

Maken verkar ha tråkigt på jobbet för han länkar musikaler och restauranger till mig i New York. Har ni några tips så tar jag tacksamt emot. Gällande musikal så tvekar jag mellan Mamma Mia, Burn the Floor och Wicked.

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Idre är jättebra för er som har blandad erfarenhet och barn med på resan. Satsa på ett bra underställ, sockor i ull (finns i olika tjocklekar) och gärna en sån där turtleneck, som är son en polokrage i fleece. Skönt om det blåser eller om du åker fort. Och för barnen med. Oftast behövs ingen mössa under hjälmen för den är varm nog och en mössa glider oftast ner över ögonen bara. En annan bra grej som är mitt bästa klädesplagg när jag åker skidor (fast det verkar helt onödigt) är shorts i fleece. Då slipper du frysa om rumpan utan att behöva ha supertjocka långkalsonger som ändå inte går att stoppa ner i pjäxorna.

• nennesjuttioåtta

Fast Mrs B, det viktigaste är ju det som Lapinette skrev, mina tips är bara lullull.

ÅÅÅh New York, jag skulle vilja åka tillbaka dit NU! Lyllo dig, Lappis!

Svar på tråden Resa mera