• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • gosnosen

Lappis - ja, planerandet är ju en stor del av själva upplevelsen! Och Thailand om två veckor låter inte fel det heller!

• Lapinette

gosnosen - vår Thailandsresa kommer att bli en liknande resa som er med lata dagar och en massa pocketböcker. Försökte igår att förboka en utlykt de har ut i djungeln där man får rida elefant och sen glida i kanot genom djungeln men det gick inte att förboka här hemmifrån så vi får helt enkelt se om det finns platser kvar den veckan vi är där. Lite kort med en vecka men bättre än ingenting.

Det som är härligt med planerandet är att man lär sig en massa nytt om länder och ställen som man inte hade en aning om förut. Sen tittar jag oftast på en så där tre olika alternativ varav vi väljer ett ... men då har man ju kvar de andra alterantiven till en annan gång.

• E11a

Gsnosen - låter härligt!
    Klart ni ska till Namibia härnäst vi tyckte det var TOPPEN!

• nennesjuttioåtta

lappis
    muggles har varit på Korsika. Å jag med! Men jag var i Calvi, tror nog sydspetsen är finare (fast det var vackert även däruppe). Vi hyrde bil men FY vilka otäcka serpentinvägar, tur att Clion gick att backa utanför avspärrningarna mot ravinen när vi fick möte med en buss med ilsken chaufför... Vattnet var fantastiskt klart!

• Lapinette

Vi tänkte ju bo lite varstans på ön. Mitt spontana idé var att ta 5 dagar på Sardinien och 9 på Korsika. Uppdelat på 3 nätter på 3 ställen på Korsika. Häromdagen tittade jag på att hyra hus och då blir det ju en vecka på ett och samma stället... tror jag föredrar 3 olika ställen så vi får se så mycket som möjligt av ön.

• Lapinette

Sen vill jag vandra fast det är apvarmt i juli. Det blir ju inte GR20 precis utan dagsutflykter, kanske en förmiddag här och där som sen kombineras med att åka ned till stranden sen eftermiddag eller om det finns floder/sjöar uppe i bergen som man kan bada i (så gjorde vi i Cannes).

• Lapinette

Har ikväll ätit middag med en Korsikaexpert . Makens fd kollega och kompis var uppe från Rivieran och han har varit på Korsika fem gånger. Tipset från honom var att inte försöka se hela ön på en gång. Han blev aldeles matt när jag sa 3 nätter på 3 ställen ... va, det är ju riktigt länge, tyckte jag!!! Eftersom vi troligen flyger till Sardinien så tyckte han vi skulle inrikta oss på södra Korsika. Där finns de vackraste stränderna och inåt landet hittar vi även bra vandringsleder. Nu ska jag googla vidare .

• Lapinette

Tittar in för att önska alla en riktigt GOD JUL! Själva hoppas vi på att Skavsta har sina avisningsmaskiner intakta imorgon så vi kommer iväg till svärmor.

• Ab fab

God jul till er med. Min senaste resa betydde 11 timmars försening som spenderades på Munchens flygplats. jag har haft roligare

• Ab fab

Dags för nytt reseår!

lapinette- hur hade du det i Thailand? Avkopplande hoppas jag

I mellandagarna passade jag på att boka semester i maj. En gammal resebranchkollega och jag skall ta oss till Mallorca (jag jobbade där 1992 och har efter det en stark förälskelse till ön)

Några dagar i Palma, en natt eller två på ett kloster och sen par baddagar i Puerto Soller. jag hoppas vi kan bo här www.esplendidohotel.com/

Annars blir det ett rätt lugnt privat reseår- det är mycket andra saker som händer med födelsedagar, studenter, besök fr Argentina. Maken o jag funderar på någon kortare tur i sommar och diskussionerna rör sig om antingen Dublin (där maken aldrig varit men jag har) eller St Petersburg (där ingen av oss varit)

Svar på tråden Resa mera