• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • Ab fab

hihi... minst sagt... trodde nog inte att han fanns längre men har läst på idag. han är född 1940.... men konserten är utsåld

• E11a

En äldre släkting till mig vill fira födelsedag med släkt/vänner "på lokal". Jag har i ett svagt ögonblick lovat att hjälpa till med arrangemanget. Men inser att jag inte har någon koll alls i Stockholm längre. Någon som har något tips på ställen?

Kravlista:
    - 20-30 gäster så vore trevligt att kunna sitta lite avskilt
    - Nära tunnelbana så folk kan ta sig dit lätt
    - Det är den äldre generationen så typ sushi går bort
    - Ganska snäv budge. Trevligt och enkelt!

Det jag ser framför mig är "mysiga lilla kvarter grek-resturangen" fixar buffe eller en färdig 3 rätters meny. Max några hundralappar per skalle. Inte Ulriksdal eller Stallmästargården - skulle vara lite över deras budget och inte riktigt deras stil.

Några tips?

• Lapinette

E11a - när du skriver "mysiga lilla kvarter grek-restaurangen" tänker jag på Faros som ligger på Söder, Sofiagatan, nära Nytorget. Erjbuder även färdiga menyförslag.

• Lapinette

E11a - by the way .. har ni varit iväg på er långhelg i Wales och hur var det? Suktar just nu efter allt trevligt och semesterlikt jag kan komma över. Säger bara grått, regnigt, mörkt och helt överöst med jobb.

• Tinga

Det är helt otroligt, men idag skiner faktiskt solen från en klarblå himmel här i Skåne. Minns inte när det var så senast. I eftermiddag blir det iallafall en promenad och frågan är om det inte blir en mugg choklad efteråt. Det gäller att liva upp sig bäst man kan vid den här årstiden.

• Lapinette

Tinga - det låter underbart men jag tror de har lovat denna sol imorgon för oss stockholmare. Vi får väl se?!

• nennesjuttioåtta

telis
    en gång såg jag det på TV. Men det såg jättekonstigt ut, så det är säkert en sån där nyhetsanka.

• Lapinette

Kollade precis samma site imorse och hoppas inte de har fel denna gång (till Madonnakonserten hade de tyvärr fel !)

Telis ... det finns något ovanför de där gråa, tunga molnen.

Svar på tråden Resa mera