• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • Lapinette

Var i San Diego i somras ! Åkte dock inte över till Mexico utan höll oss i Kalifornien.

Har mailat lite med researrangören som har äventyr och lyxresan till Kanada som vi är intresserade av. Den låter onekligen lockande förutom att det visst är någon slags familjetripp dvs det står "för familj" och jag har ingen lust att hamna bland en massa barnfamiljer. Fast nu skrev damen på resebyrån att hon kunde kolla upp vilka som har anmält sig så vi kan pricka in ett datum där mixen av nationaliteter och mestadels par åker.

• E11a

Namibia gav mersmak!

Funderar på att nästa år hyra en 4x4 i Windhoek igen men åka österut genom Kalahariöknen upp genom Botswana och avsluta i Zambia.

Eller så har jag länge fnulat på Patagonien. Bara så attans långt att ta sig dit! Vill inte spendera för mycke tid på att resa.

• Lapinette

E11a - vi har också varit inne och snurrat på Sydamerika men som du säger så himla lång resa och så föredrar vi att ta semester på sommaren (passar våra jobb bäst). Visst det är även en lång resa och tidsomställning att åka till Kanada.

• Lapinette

Hade en kille på min franskakurs som hade varit i Patagonien med sin fru och när han kom tillbaka berättade han och visade foton från den resan. Så annorlunda och vackert!

• Ab fab

jag är ju en varm förespråkare av Sydamerika. Argentina är ju min förälskelse

• Lapinette

Ja, jag har försökt att lobba för Argentina men dit åker man ju med fördel på vintern och då har vi skidåkning, Barcelona och annat för oss. Maken vill annars till Peru och se Machu Picchu.

• Cltsp

Åh vilken underbar tråd! Och vilka bra restips :)

Vi älskar att resa och försöker göra det så ofta vi kan. Vi har inte haft den bästa ekonomin innan då båda har pluggat osv så nu när båda börjat jobba så försöker vi komma iväg mycket mera än innan.

Planerar nu en resa till Malaysia i mars i tre veckor. Plus att jag redan har börjat fundera på någon resa nästa sommar. Några bra tips här inne kanske? Berlin verkar ju vara populärt nu :)

• E11a

Det blir en november långhele i Wales! Efter Namibia får det bli det motsatta. Kommer säkert regna en del. Ser fram emot vandring i Brecon med full goretex mundering för att belöna sig med att sippa champange framför brasan efteråt och äta en riktigt god middag. Vi ska bo på The Drawing Romm som fått jättebra reviews.

www.the-drawing-room.co.uk/index2.html

Brukar kolla på Mr & Mrs Smith. De är bara någr autvalda hotell och de beskriver så bra.
    www.mrandmrssmith.com/luxury-hotels/united-kingdom/wales/the-drawing-room/

• E11a

Man hittar så bra deals i november. The Drawing Room har "tre nätter för priset av två" hela oktober och november.

• Ab fab

E11a- vilken mysigt hotell. det ser verkligen underbart ut.

Vi funderar på att åka bort över jul- inte så långt bort. Är det någon som har något bra tips på hotell eller pesnionat?

Svar på tråden Resa mera