• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • Ab fab

det hoppas jag inte... jag är ju inte ens religös

• Selma2010

Åhh! Detta blir helt klart en favorittråd! Jag och sambon planerar alltid resor och helst ska det vara något nytt. Jag anser att jag måste varit i minst lika många länder som min ålder, just nu ligger jag på ett för lite så måste fixa det.

Var förra helgen i Athen (tyvärr inte ett nytt land...) men nu planeras mest bröllopsresan, 5 veckor i Australien!

• Lapinette

Selma - minst ett land för min ålder ... måste börja räkna hur många jag varit i?!

Australien är verkligen ett drömland. Har inte hört någon som varit där och som inte gillar det. MEN ... varför ska det ligga så förbenat långt bort? Australien tillhör det där landet jag hela tiden säger att jag ska åka till när jag blir pensionär. Gillar annars inte att skjuta upp saker.

• Ab fab

ett land per år... hmmm .. nu får jag börja räkna

• Lapinette

Ab fab ... många länder blir det !

• Ab fab

fasiken... jag är äldre än antal länder jag besökt... o inga nya länder på besökslistan alls utan bara gamla godingar

• Steinhammersfru

Vilken rolig tråd! :)

Jag ska till USA 20-29 november, över Thanksgiving. Ska hälsa på en kompis som bor i San José i Kalifornien, det ligger bara 1 tim från San Fransisco så det hoppas jag hinna med också.

Såg att det var någon fråga om var i USA man ska åka. USA är ju ett sådant enormt stort land så det är ju jättesvårt att svara på. Det är som att fråga vad i Europa man ska se på en 2-veckors resa, det går ju bara inte.

Mitt råd är att välj en stat som ni helst vill åka till. Florida, New York, Kalifornien mm.

Själv så har jag varit i Florida, bodde i Orlando. Seattle ett antal ggr. New Jersey och NYC (fast bara över dagen). Washington DC med omnejd. Samt på Hawaii där jag bodde och pluggade i 4 år!

På bröllopsresa så vill vi åka på kryssning och jag hittade den ultimata resan häromdagen, som jag vet vi båda kommer gilla (min m2b gillar inte sol o bad). En kryssning till Alaska!! Blev eld och lågor när jag hittade den :)

• Lapinette

Steinhammersfru - kryssning till Alaska låter jättespännande. Berätta mer!

Ab fab - jag är också aldeles för gammal ! Kom upp till 30 länder.

• Ab fab

kom upp till 33 länder ... och det räckte ju inte till i alla fall

Steinhammersfru- mina vänninor var på kryssning i Alaska förra året. Var så nöjda

• Selma2010

ja Australien är verkligen drömmen, extra roligt att det är bröllopsresa, vill verkligen uppleva saker på den resan!

Jag är uppe i 27 länder så har väl turen att jag ännu är relativt ung Sambon är uppe 40 länder så han skulle kunna ligga på latsidan några år men hur kul är det.

Vi får nog ta en kryssning till Riga någon helg, bara för att

Vad är häftigaste resmålet ni upplevt? jag måste nog säga Syd Korea, men innan européer började åka dit, var där i 3 veckor för ca 15 år sedan, vi träffade på en vit på hela resan, mäktigt!

Svar på tråden Resa mera