• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • Fårävvör

Bara 13 länder på 24 år, så jag ligger lite back! Men jag jobbar på det, blir antagligen minst två nya länder nästa år! , så det är extra intressant att läsa här!

• Lapinette

Ab fab - hungrar efter sol just nu (REDAN!) och resor. Din Rom helg låter suverän och vad skönt att din mamma även var nöjd.

Fårävvör - vilka nya länder är inplanerade nästa år?

• Lapinette

Funderar för övrigt starkt på att försöka spara en vecka semester till hösten nästa år för att kunna åka ned i södra Europa och förlänga sommaren lite.

• Ab fab

Nu är det bara jobbresor kvar i år. Wien, Tyskland ett par gånger. Inga nya länder alls på planeringslistan. Mina 32 (33 om man räknar Vatikanstaten*s*)

Jul skall firas hemma- bara maken o jag. Tidigare år har vi mer haft en "tomten är far till alla barnen-jul" men i år blir det bara vi två. Underbart. Nyår åker vi till Torekov med goda vänner. Öppen spis o bastu väntar.

Funderar på nästa års resor. En vecka på Mallorca med bästa vänninan i maj är på listan. Vi jobbade där för många många år sen. Några dagar i Palma o några dagar i Soller.

• Lapinette

För oss är det bara den obligatoriska julresan till Frankrike kvar för i år. Har funderat lite på 2010 års upplägg och just nu lutar det åt:

februari - den vanliga Barcelonatrippen då maken är där på mässa MEN i år tänkte jag att vi skulle hyra bil och åka norröver då jag har hittat ett supermysigt hotell www.castelldemporda.com/eng/index.aspx. Har säkert visat det här förut.

mars - hälsa på våra kompisar i Österrike och sen förlänga helgen med några dagars skidåkning.

april - eller när nu påsken ligger så blir det åter en tur till släkten i Frankrike.

maj - då fyller jag år och jag har sagt att jag vill till New York MEN får inte bestämma eller veta något.

Sen har vi en resa till London med makens släkt som ska ske någon gång under våren/tidig sommar.

juli-aug - förhoppningsvis den där äventyrs och lyxresan till Kanada med ett stopp i Chicago.

oktober - en vecka ned i södra Europa

Sen är nog semesterdagarna slut! Men som sagt, hinner nog ändra oss ett antal gånger innan semesterplanen är lagd.

• Ab fab

Vilken underbar lista Lapinette. Resedrömmar är ju livets salt. Vi står inför ett år men massor av högtidsdagar- mamma fyller 70, svärfar 90, maken 50, yngsta bonusen tar studenten, vi har släktkalas i tre dagar i Stockholm med baluns och Argentinabesök så det känns som det är det som kommer att ta tid.

Förhoppningsvis blir det kanske ett nytt land med jobbet- planerar en konferens i Dubai till våren. Håller tummarna att respengarna inte dras in

• Lapinette

Vi har också en del högtidsdagar men vi började redan i år med att avverka dem dvs brorsbarnets student, svärmors 60 års dag, besök från Japan och till nyår har vi min brors 50 års dag. Nästa år är det min tur att fylla jämnt ... och jag önskar mig självfallet en resa .

• Selma2010

Lapinette, vad härligt att ha så många resor planerade! Jag har lite ångest över att vi nu bara har en inbokad men den är ju desto bättre istället. Tror det blir svårt att få till någon mer resa nästa år, 5 veckor på en resa, ja då blir det inte många semesterdagar kvar.

Fast någon weekendresa går alltid att klämma in!

Hoppas verkligen du får åka till New York i maj, jag längtar tillbaka dit mest hela tiden.

• Lapinette

Selma - ni får klämma in weekendresor i massor. För några år sedan var vi borta varenda helg från maj till början av juni ... fast det blev lite väl mycket. Det var att hälsa på släkt i Frankrike, bröllop i Österrike, skolåterträff i Paris osv.

• Fårävvör

Lapinette: Ska till San Diego i april på konferens, har aldrig varit i USA så där blir det ju ett nytt land att pricka av. Det är ju supernära till Mexico från San Diego, men vi får se om det blir en tur dit eller inte... Sommaren blir antagligen i Sverige, men vi funderar på att åka iväg nästa höst någonstans, funderar på norra afrika tex egypten, marocko eller tunisien, alternativt någonstans i södra europa... Bara väldigt lösa planer än så länge!

Och så ska vi såklart åka skidor någon gång i vinter, har inte bestämt vart någonstans bara, men det lutar åt en långhelg i antingen sverige eller norge.

Svar på tråden Resa mera