• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • Ab fab

fick nästan ´plocka fram solbrillorna... solen lyser över Göteborg

• nennesjuttioåtta

Ab fab
    är du säker på att det inte bara var en väldigt stor och stark gatulampa?

• Ab fab

trodde det från början tills de automatiska jalusierna åkte ner.... *s*

symptomatiskt att min snuva genast blev bättre och irritationen minskade när solen glittrade till

• Tinga

Telis - du får ta en flygtur; däruppe skiner ju solen alltid.

• Lapinette

Exakt! Vi har haft en i vårt kök (stor arbetslampa när vi renoverar). Man kan nästan ta den för en otroligt stark sol .

• Telis

Solbrillor, va e de?

E11a, jag har förresten försökt som sjutton att komma på någon bra restaurang som passar in på dina önskemål men antingen ligger dom för långt från tunnelbanan eller också är dom lite dyrare. Men Lappis brukar ju ha örnkoll så hennes förslag är säkert toppen.

• Lapinette

Det svåra är att hitta ett ställe där man kan sitta så många men ändå lite avsides. Faros kom jag på bara för att jag var där för någon vecka sedan (innan Pink-konserten). Sen beror det ju även på vilken dag i veckan man hade tänkt sig. Det är ju enklare att få lite eget om det inte är en fredag - lördag.

• E11a

Tusen tack för tipset. Ska jag kolla upp. Ja det är ju en lördag i januari som gäller så det börjar bli lite brådis.

Wales gäller nästa helg. Ser supermycket fram emot 3 nätter på mysigt hotell. Hoppas att det blir vackert väder så vi kan vandra lite. Annars funkar bok framför brasan ganska bra det med.

Har köpt ett nytt favoritvin 2006 ?Jadis? från Faugeres, Languedoc. Provade en flaska i veckan och det var superbra men kommer inte må dåligt av att ligga en 2-3 år till.... om vi kan låta bli dom.

Härligt det låter med solsken.
    Vi ska få skurar här i London i helgen men jag ska shoppa har jag bestämt mig för. TYcker oftast att det inte är särskilt kul.... inte om man måste ha en särskild grej. Har lite fester framöver där jag skulle behöva den där snygga "lilla svarta" som passar till allt. Problemet är att jag inte har någon sådan "lilla svarta". Jag ska prova Selfridges, dom har faktiskt ett himla stort utbud där. Borde kunna hitta något utan att springa runt för mycket.

• E11a

Sen har jag varit lite sverigesugen på senaste tiden. Har bokat julbord på Ulriksdal när vi kommer hem till jul. Känns både väldigt juligt och svenskt. Vi hinner faktiskt studsa en helg i Stockholm helgen efter Wales innan vi åker över för jul.
    Blir ett himla flängande med både andra advent, en vecka i jul och en helg i början av januari i Svedala. Sen är det dags att börja tänka på skidåkning. Blev av olika anledningar inte av förra året (synd det var bra snö i Alperna). Jag saknar skidåkningen i Lake Tahoe i mitt kära California och skulle vilja ta med maken dit någon gång. Men det är för lång resa och för mycket jet-lag för en veckas skidor. Vi kommer boka skidor nära inpå när vi vet var det finns bra snö. Jag gillar Andermatt och kan tänka mig det igen medan maken är lite inne på Italien i år. Med åren så blir annat än skidåkningen också viktigt. Vil gärna bo mysigt och ha bra mat också. Phu.... man börjar bli gammal. Sova på golvet 10 pers i en stuga för 5 pers i en vecka för att få åka skidor är liksom inte ett alternativ längre .

Apropå äldre. Maken blir 40 om drygt ett år. Ska jag fixa en "holiday of a lifetime" överraskning åt honom? Det är kanske då vi skulle göra Patagonien. Han gillar semestrar när han får ha gore-tex och stegjärn. Hotell Remota (www.remota.cl/) eller någon liknade destination. Han var också eld och lågor efter Namibia (jag med!) och vi vill köra Kalahri up genom Botzwana till the Zambezi nästa gång.

Fast frågan är om jag verkligen gör det för honom, om ni förstår vad jag menar? Jag vill ju så gärna själv.

Svar på tråden Resa mera