• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • Lapinette

Vad jag längtar efter sol och resor just nu! Det är så grått, mörkt och trist i Stockholm .

• Mrs  B

Lappis
    Resan till Fuerteventura satt inte fel.
    Där var 33 grader i måndags när vi åkte hem och 25 grader när vi kom.

• nennesjuttioåtta

håller med Lapinette och håller för ögonen när jag läser Mrs B's inlägg.....

• Lapinette

la, la, laaaa.... vad då har Mrs B skrivit här!

• Lapinette

Det känns som om nästa gång jag förhoppningsvis får se solen är när vi åker ned till Barcelona i februari ...och den resan är inte ens bokad/betald. Nästa år måste jag bara försöka spara en vecka till hösten.

• nennesjuttioåtta

lapis
    ja det är verkligen jättesynd om dig. Ända till februari.
    Det där med att spara semester till hösten har vi gjort varje år och inte i år. Så jäkla korkat. Jag har ingen semester kvar heller (har tagit ledigt mellan jul och nyår men det är för att vi får besök) så nästa gång jag kan vara ledig är efter 1 april. Wooohoo.

• Lapinette

Mitt företag räknar semestern mars/april men jag planerar in och tänker kalenderår. Hittills har ingen klagat. Har dessutom en hel del dagar sparade .

• nennesjuttioåtta

jag har ju redan tagit all förskottsemester så jag vet inte om de skulle gå med på att ge mig fler och det skulle ju ändå inte gagna mig för då blir det färre kvar till sommaren och hösten så jag får nog gott vänta.

Har aldrig förstått hur folk kan SPARA semester. Hur funkar det?!??!

• Mrs  B

Måste ju få retas lite.....
    Då vill ni inte heller se våra kort då?????
  • Lapinette

Mrs B - kort, usch vad läskigt!

nenne - faktum är att i början jobbade jag otroligt mycket övertid här (sånt larv har jag ju slutat med) och så tog vi väldigt lite semester den sommaren vi flyttade upp till Stockholm från Cannes (idiot som inte låg och lapade sol nere vid poolen istället). Summa sumarum en så där 8-10 dagar sparade. Fast en del av dem rök i fjol pga en hel del turer till Uppsala.

Svar på tråden Resa mera