• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • Lapinette

Selma - för oss är det Sydafrika som toppar följt av Kalifornien. Det är så svårt att värdera resor för man åker till olika resmål av olika skäl och sedan spelar bl a sådana saker som mat och hälsa in. Därför kvalar t ex inte Hongkong + Kina in på min favoritlista då jag mådde så dåligt när vi var där medan jag var mäkta positivt överraskad över Portugal. Fast nu pratar jag generellt om de bästa semestrarna och inte om häftigaste resmålet. Japan är annars en favoritdestination som är jäkligt udda och intressant. Hoppas på att åka återvända dit och då även ta en vecka i Sydkorea, om en så där 1,5 år.

• Ab fab

Häftigaste resmålet... Argentina. Det slog det mesta av naturlupplevelser, trevliga människor, bad, djur, städer o vin. Och New York. Dit är det alltid en upplevelse att åka till

• anno08

missa inte whitsundays öarna i australen, mkt romantiskt!=)

• Steinhammersfru

Här är länken till den sidan jag hittade kryssningen till Alaska

www.carnival.com/cms/fun/destination/Alaska/

Det finns säkert fler kryssningsföretag som anordnar resor dit, det har jag inte undersökt än. Jag satt mest och spånade en dag för att kolla vilka destinationer man kan kryssa till. Berättade för sambon häromdagen och han sa att han absolut kan tänka sig att åka till Alaska :) Vi får väl se om pengarna räcker till, till en sådan "avancerad" bröllopsresa.

Lapinette skrev 2009-10-22 13:31:55 följande:
    Steinhammersfru - kryssning till Alaska låter jättespännande. Berätta mer!Ab fab - jag är också aldeles för gammal ! Kom upp till 30 länder.
  • Lapinette

Jag satt faktiskt och googlade lite igår men fick lite jobb så jag hann inte gå igenom allt jag hittade på "kryssning Alaska". Ska genast kolla din länk och fundera vidare på vart vi ska styra kosan 2010.

• Ab fab

Mina vänninor åkte med Holland cruises på Alaskakryssning

• Lapinette

Tack för tipset Ab fab. Vart började de sin resa?

• Ab fab

ingen aning men jag frågar vidare

• Steinhammersfru

På denna sidan cruisesfromflorida.net/ kan man hitta flera kryssningsföretag som utgår ifrån Florida.

Det var där jag började kolla. Sen så gick jag in på en del länkar och kollade vilka destinationer som dom går till, och varifrån dom utgår från.

• Lapinette

Efter att ha kikat lite på Alaska hamnade jag åter igen i Canada (ni som hängt med tidigare vet att jag småkikat på Canada de senaste månaderna). Där är det naturupplevelserna jag vill komma åt dvs vandra, paddla, cykla i någon av deras nationalparker.

Svar på tråden Resa mera