• Lapinette

Resa mera

Här samlas vi som gillar att upptäcka världen om det så är en övernattning på Västkusten eller safari i Namibia.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Svar på tråden Resa mera
  • Jag och frugan

Vilken trevlig tråd och alla de som varit innan. Älskar att resa och jag blir tokig om jag inte får komma iväg snart. Svenskt höst- och vinterväder gör mig deprimerad. Vi ska gifta oss på nyår och åker sedan till Thailand i 17 dagar. Vi ville egentligen åka till något annat ställe, som vi inte varit på innan, men det var allt för dyrt, vi har tyvärr inte 60-70 000 kr att lägga ut.

Namibia lät häftigt, vilken resa! Har själv varit i Tanzania, Kenya och Uganda och kan verkligen rekommendera att besöka Afrika, inte Egypten då kanske utan lite mer söder ut, det är en upplevelse.

Funderar på USA till våren/sommaren. Vilka ställer tycker ni att man MÅSTE åka till?

• Lapinette

E11a - jag skulle nog ändå rösta för Medelhavet (efter en regnig helg i Berlin) fast mys framför brasan låter också trevligt. Själv är jag sugen på att åka ned till Småland efter att ha läst en artikel i DI om restaurang som de gav superrecension till - www.pmrestauranger.se/start.html. Tänkte att det kunde kombineras med ett besök i glasriket. Tyvärr får nog denna helg vänta tills våren då vi inte har vinterdäck och man vet ju aldrig från en dag till en annan om det helt plötsligt kommer snö.

Jag och frugan - USA är stooooort så det beror nog lite på vad ni är ute efter. Vi är flera här inne som har varit i Kalifornien. Själva var vi där i somras och bilade runt i dryga 2 veckor vilket jag varmt kan rekommendera.

• Jag och frugan

Ja, det är ju lite det som är problemet, jag vill ju så gärna se allt! NY, LA, San F, Florida, Vegas osv osv. Lutar nog åt något av de 'varmare' ställena. Västkusten eller Florida då?
    Bila skulle vara grymt och något jag hoppas vi kommer göra.

• Lapinette

Tror man bör dela upp USA på flera resor eller ta flera månaders semester.

Som sagt vi var enbart i Kalifornien och hann under dessa 16 dagar besöka San Francisco, Yosemite, Bodie, San Diego, Los Angeles, vindistriktet precis ovanför Santa Barbara, Carmel och slutligen Napa Valley. Vi kände att vi gärna hade lagt ytterligare några dagar på vår resa och då hade det blivit en till natt i Yosemite (det var det bästa på hela resan!), en natt i Los Angeles (alldeles för stort att greppa på 2 dagar) och så en natt i Santa Barbara (där vi endast stannade för lunch).

• Fårävvör

Kul att ni började snacka USA! Jag ska till San Diego på konferens i vår, och funderar på om man borde stanna kvar några dagar extra efteråt. Finns det i så fall tillräckligt att se runt San Diego eller borde man ta sig någon annanstans i Kalifornien?

• Lapinette

Fårävvör - det finns en hel del att se i San Diego. Vi var där i 3 dagar och hann då inte se allt. Hur många dagar hade du tänkt att stanna? Är det bara några dagar så skulle jag ta den tiden till San Diego men är det en vecka skulle jag nog lägga till Los Angeles med omnejd som inte ligger inte så långt bort.

• Ab fab

Nu i kväll skall det tvättas för pålördag blir det Rom. Det ser ut som perfekt storstadssemetster- 22 grader.

• Lapinette

Ab fab - vad härligt! Jag och maken räknade upp vilka huvudstäder i väst vi har kvar att besöka ... och trots alla turer till Italien är Rom en av dem.

• Ab fab

ja det skall bli roligt. Hotellet är en favorit trots att jag aldrig bott där- föll för det redan när jag jobbade i resebranchen tidigt 90-tal. Hoppas det lever upp till förväntningarna- det lär vara Roms äldsta nu fungerande hotell
    www.albergocesari.it/

• Lapinette

Oj, ska ni bo inne i ett tempel?! Ser mysigt ut!

Svar på tråden Resa mera