Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Boktips?

*Con Iggulden- historiska romaner om Julius Ceasar och Djingis Kahn. Har plöjt alla utom den senaste om Kahn och ser fram emot att få läsa den

*Ken Follet. Alla hans böcker, både de historiska romanerna och deckarna.

*Michael Conelly. Böckerna om Harry Bosch och de andra romanerna också.

*Reginald Hill
    *Peter Robinson
    *Denise Mina

Alla tre deckarförfattare med många utvvna titlar. Roligt att läsa alla!

*Patricia Cornwell
    *Dennis Lehane
    *Giles Blunt

Fler deckarförfattare men lite varning för ganska magstarka händelser.
    Och när det ändå är inne på magstarkt så måste ju Roslund och Hellström nämnas om du inte läst all de böckerna.

• passionsblomman

Sweet; underbart skrivet! Tack för att du tog dig tid att göra det. Det är SKÖNT när man ser svart påvitt att man inte är ett ufo som är helt ensam om sina tankar, bryt och ynkligheter. Love!

• passionsblomman

Men HALLÅ!!!
    Här kommer man hem efter Handbollsresa och då har det kommit en BEBIS i tråden!! VA!!!!!

Herregud, GRATTIS BS och VÄLKOMMEN lilla dvärg-Astrid!

• passionsblomman

BS, uj vad glad jag är att höra att ni båda mår bra och att allt gått vägen! Egentligen är ju det i slutänden det enda vitiga med en förlossning.

Men ganska nervös blir jag av att höra om sådana där snabbisar! Vi hade aldrig hunnit in till förlossningen om det varit vi och vi bott kvar i lilla stugan.

Skönt att du verkar hanterat alltihop, för man kan ju tappa greppet totalt när saker skenar iväg sådär snabbt.

• passionsblomman

Snaily, det är ju hur spännande som helst med sprayningen. I själva verket är det så spännande att jag nästan inte tar in det, för nu kommer vi snart att gå in i hela grejen på allvar här också.

Läkaren ringde idag och jag vi ska dit igen den 20/1 och göra VUL och snacka igenom allt igen. Sedan ska jag börja spraya den 26/1.

Och någonstans inom mig hånar jag mig själv för att gripa efter halmstrån och inte kunna acceptera att det är kört.
    Jag hör den nog, rösten på den lilla djäveln därinne som väser åt mig fast resten av mig låtsas lite stum och tysst och avstängd, så att saker och ting inte ska kännas så mycket.

What a joke! Ett enda virrvarr av känslor är allt jag är just nu. Och vem fan tror jag att jag lurar? Jag har Aldrig vare sig varit bra på eller ägnat mig åt att ljuga. Inte ens för mig själv. Den annars populärt klart vanligaste avdelningen när det gäller just lögner.

• passionsblomman

AM, ja och min son överlever kanske att jag och min sambo ibland grälar så han hör det...

Åh GUD jag får reflexen att bara åka och hämta alla barnen! De kan bo här!

Fast nu verkade de ju ha en bra kontakt med den här fostermamman.

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2010-01-12 12:33:58 följande:
    Säger bara - varför adopterar vi inte bort fler barn i Sverige?!!! Vissa människor ska helt enkelt inte få vara föräldrar.
    Ja VERKLIGEN!!!

Och tack och lov för fostermamman!
  • passionsblomman

Hahaaaaaaaaa! Vilken timing jag har! Tänkte att NU har vi kanske chans att få höra något om Televinken, och se på den! JUST när jag loggat in och läst ikapp!

HURRA! Välkommen Televinken! Grattis Telis och maken! Jippiiii!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter