Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Gud vad gulliga niär allihopa! Tänk, jag hade mer eller mindre väntat mig att ni skulle gräla på mig för att jag var lite spydig mitt framför läkaren...

Nu vet jag vid det här laget att min sambo ÄR med EGENTLIGEN, bara det att han har så in åt helskotta dyngsvårt att v-i-s-a det. Han tycker liksom "men vaddå, jag SITTER ju här, klart jag är med"

Ärthjärna!

Och så kan han ju inte rå för att det är jag som ska spreja och så vidare lika lite som han kan rå för att ett eventuellt barn skulle bäras och födas av mig. Men det är liksom det där att jag är den som lusläser broschyrer och allt.
    Fast så är hela våra liv, -utom om det gäller olika alternativ till uppvärmning och elförsörjning av ett hus... Då jäklar jkan han läsa och vrida och vända på det ena efter det andra.

Nu blev jag faktiskt mest sur och förnärmad över att jag tycker läkaren tillrättavisade mig och att även vården verkar ha så JÄKLA mycket medlidande och förståelse för de STACKARS männen och jämt kräver att man ska förstååå och uppskatta dem så himla mycket.

Som det där med spermaproven. Jag fattar väl för bövelen att det är pinsamt och hur sjukt känsla som helst med det där burkandet och vi har garvat åt saken ska ni veta.

Däremot fick jag spel en av inseminationerna och hojtade åt karln att "jag SKITER i om du tycker det är pinsamt nu längre och du KANSKE skulle ta och sätta det lite i relation till allt JÄVLA grävande som JAG ska vara med om hela tiden. Jag GÖR juinget annat än ligger med benen i vädret med någon vilt främmande människas ansikte 40 cm från det heligaste. Det är VÄLDIGT avslappnat och naturligt. Ska vi byta?"

Den gången började han asgarva och konstaterade att "nä, när du säger det sådär så...det är klart..."

• passionsblomman

Telis, FY vad jag känner med dig och lilla Televinken!

Minns så himla väl de där stunderna då sonens ansikte skrynklades ihop och illvrålet som földe. Maktlösheten, frustrationen...usch!!!

HOPPAS det snart reder ut sig så han kommer på tricket!

• passionsblomman

Lappis; "inte tillför något i tråden" ???????

Vad är det för DUMHETER!

Kan du vara så god att låta bli att skriva så galet knäppa saker fler gånger om jag får be!

Den där snapsvisan brukar vi sjunga förresten, eller jag, fast bara första versen för jag hade glömt den andra. Nu kan jag plåga min bekantskapskrets med båda två! *nöjd*

Tack sak du ha!

• passionsblomman

Vickan: Jag var verkligen inte särskilt påläst när jag födde min son. En del hade jag väl koll på, typ de olika skedena och en del om smärtlindringen men det var väl det.

Jag gick ingen profylaxkurs-det var ute då. Ingen mammagympa heller och jag visste inte hälften av allt som snackas om här.

Det gick väldigt bra för hela vår familj.

Och jag är GLAD att jag inte visste om en hel massa hemska saker och fel och sjukdomar och skit som jag nu tyvärr har insikt om och vid en eventuell graviditet därmed antagligen skulle oroa mig över...

Och inte hade jag längtat sönder mig eller var helt bebissjuk innan heller för den delen. Och kände mig inte gudomlig och rosenkindad.

Mitt hjärta svämmar ändå över av kärlek till min fina pojke idag. Så det så.

• passionsblomman

Snaily, jag önskar dig lycka till och blir helt darrig för din skull så jag knappt står ut att tänka på hur läskigt spännande det nu är för er där i Falun! *håller tummarna stenhårt*

• passionsblomman

Jag tänkte erövra tråden och världen i en översvämning av inlägg... Pasions-tsunamivarning utfärdad....

...försent!

• passionsblomman

Mitt när jag smyglipade ringde sonens ena lärare och vi hade ett helt suveränt snack så nu är jag glad!

Det är skönt att inse att man har lite klarsynthet och iakttagit och dragit rätt slutsatser mitt i någont så känsloladdat som hur ens son känner det.

Och att han är sedd och tagen på allvar där han tillbringar så stor del av sin dag.

• passionsblomman

Men Snaily!!!

Vad är det frågan om! Jag visste inte ens att det kunde bli sådär...

Fy fan! STACKARS dig och vad jag önskar det gick att krama om dig på riktgt just nu!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter