• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis skrev 2010-01-22 22:29:25 följande:
    Idag har vi varit och köpt en spjälsäng på Blocketannons. Det följde med madrass, spjälskydd, täcke och kudde osv, skulle ni använda det (efter tvätt) eller skulle ni köpa nytt?
    Hm... svår fråga... vi shoppade motsvarande samling pinaler på IKEA... det var ju en rätt begränsad investering... kanske skulle jag köpa nytt och spara de använda till "nödlägen"..
  • viktualia

Telis - hade det varit nån bekants unge som hade använt det hade jag bara tvättat det. Men som du säger.. madrassen känns väl som den lurigaste frågan...

• viktualia

Parnassia - min svärfar tar ut julgranen till kyndelsmässodagen.. dvs början av februari... varför vet jag inte...

Ego - strålande solsken ute och frenetisk verksamhet inne. Nu har jag förberett Trollets ankomst genom att fixa skötbordshörn i tvättstugan. Tvätt av Trollkläder pågår också. Inser dock att det krävs lite mer shopping innan det blir tillräckligt. Tre par strumpor känns lite lite... hur många omgångar kläder kan man egentligen behöva?! Tvätta är inget problem, men det ska ju vara smidigt också.

SÅ: Hur många laddningar kläder i stl 50/56 tror ni att man behöver?!?

• viktualia
    Telis skrev 2010-01-23 12:51:03 följande:
    Fast desto fler filtar kanske jag ska säga.
    Förklara för en rejält okunnig... varför filtar och inte kläder? Och är det sådana där mjuka bomullsfiltar som man kan köpa bland barnkläderna?!?

Och du FÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR babbla om Televinken!! Så det så!!
  • viktualia

Parnassia - sådana pyajamasar hittade jag på KappAhl och de såg väldigt smidiga ut. Kanske läge att shoppa några sådana ytterligare då!

.... för fniss... å ena sidan har jag fått för mig att jag ska behöva gå hemma och känna mig isolerad veckovis... och å andra sidan är planen att grundpacka BB-väskan den här helgen.... fniss fniss...

• viktualia

AM - Gallerfilten hade gått mig helt förbi! Såg ju jättemysig ut!!!

Telis - fniss.. jaa den är jättefin och ett motbevis på min inställning att vi inte kommer att få några babykläder... det var min glada mamma som shoppade den!

*pust* alltså.. har ni upptäckt hur GAAAAAAALET många webbaffärer det finns med babykläder?!?!? jag blir helt matt!!! det måste bero att folk inte orkar släpa sig ut och shoppa... eller?!?

hm.. men jag såg att det var rea på några amningsplagg på Ellos så man kanske skulle slå till där istället för på någon av dessa burtifemton andra webshoppar...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter