• sandrabjerhag

14 augusti

hej vi ska gifta oss den 14 augusti såg att de fanns ett inlägg om det innan men den va avstängd stod det,
    kul o veta lite vad ni andra ha planerat än.
    Börjar ju närma sig.
    vad ska ni ha för låt till valsen?
    sitter oo funderar på det nu vad man skulle kunna ha för någon låt,,

• Svar på tråden 14 augusti
  • Cherrygirl

Moi mokulat skrev 2010-03-17 12:04:52 följande:

Nee ingen tutttejp. Tänkte på dessa andra slags bh som är av plast och silikon som är som någon båge. Hmm... svårt att förklara. Bara inte klänningen är för genomskillig.
    Ja det finns många olika varianter att välja på.. Tur e väl det ifs! ;-P
  • Moi mokulat

Jätte ledsen. En tjej som har samma klänning som jag vill ha fast hennes är äkta säger att de inte kan göra den i Kina lika bra. Vet inte hur jag ska göra nu.

• Cherrygirl

men hur vet hon det då? Har hon beställt någon därifrån eller sett den ifrån kina!?
    Eller är hon bara svartsjuk för att den är mycket billigare än hennes?

• Moi mokulat

Det är den klänning jag hade på mitt bröllop Skulle inte byta ut dragkedjan + knapparna som är där för en snörning - det förstör helheten med de vackra draperingarna eftersom de bryts så bryskt. (Det är en dold dragkedja på den men ska du beställa den via Kina så får du nog vara berädd på att de inte får draperingarna lika vackra som på orginalet, det är inte en "enklare" klänning

skrev hon

• Cherrygirl

Ok, men då vet hon ju inte..Hon har alltså inte sett det själv. Låter bara som att hon är svartsjuk tycker jag..

• Moi mokulat

Jag har läst gamla svar i trådar ang Kinaklänningar att de själva erkänner att de inte klarar av att få det lika snyggt. Det var när jag letade info/bilder om min klänning som jag ramlade över detta och tjejer som mailat bilder på Fanalen hade fått det svaret. (Vet inte om det var just på BT, kan varit varsom hellst även utländska sidor men några var svenska kommer jag ihåg).
    Eftersom jag själv sitter på ett orginal och kan kolla på det så ser jag också att det är rätt så komplicerade draperingar. Det är ju givetvis upp till dig men utgå inte från att det blir lika bra som på ett orginal - oavsett vilken modell du väljer. Man får trots allt vad man betalar för (jag har också köpt en Kina en gång och det är ju inte inärheten av de äkta men det beror ju på vilka krav man har ). Det här gäller ju inte bara La Sposa. Dessutom får Kina inte göra exakta kopior av orginalen.

• Moi mokulat

skrev hon nu när jag frågade henne

• Cherrygirl

usch vad tråkigt.. Humm..
    Jag ska ju beställa en klänning ifrån Kina och visst, jag tror inte att den är helt 100, det finns säkert något som kunde göras snyggare, men å andra sidan, det gör det väl alltid!?
    Jag tror allt att en Kina klänning kan få en att känna sig som en prinsessa ändå!
    Om man skulle ha båda klänningarna framför sig så skulle man säkert kunna se vissa skillnader, men när man inte har det!? Märker man dem verkligen så väl då?
    jag personligen tror ju inte det, men jag har ju inte beställt och fått min klänning ännu heller så.

• Moi mokulat

Cherry jag vågar inte beställa nu. Jag är rädd för att jag inte ska bli nöjd *ledsen*
    Allt känns förstört.

• Cherrygirl

Moi mokulat skrev 2010-03-24 07:00:07 följande:

Cherry jag vågar inte beställa nu. Jag är rädd för att jag inte ska bli nöjd *ledsen*Allt känns förstört.
    men usch vad tråkigt..
    Du vet ingen i samma stad som dig som beställt kina klänning då,så att du kan få titta på en?
    Annars så får du väl kanske se om du kan hitta den klänningen du vill ha i original och sedan kolla om det är rea någonstans, eller om du kan köpa den begagnad?
Svar på tråden 14 augusti