• sandrabjerhag

14 augusti

hej vi ska gifta oss den 14 augusti såg att de fanns ett inlägg om det innan men den va avstängd stod det,
    kul o veta lite vad ni andra ha planerat än.
    Börjar ju närma sig.
    vad ska ni ha för låt till valsen?
    sitter oo funderar på det nu vad man skulle kunna ha för någon låt,,

• Svar på tråden 14 augusti
  • 23maj2009

Här är en till som väger 81.5 och är 162 i strumpor..
    Jag ska satsa på en schysst korsett så jag ska nog få till det :)
    Sen så hoppas jag självklart att jag skulle kunna minska till under 80..åhh det vore ju drömmen det! Det är ju då trots allt 72 dagar kvar och om jag bara kunde sluta äta knäckebröd med extrasaltat bregott på?????? *mums*

Förresten så var jag på IKEA idag och smkade deras princessbakelse, det var någon på forumet som skulle ha den istället för tårta och jag gillade den inte..hua..
    Men smaken är ju olika så är det ju..man kan inte göra alla nöjda.

• soryd

usch jag har massa strul med kantorn. vi ska ha en vikarie som eg är pensionerad o hon vill inte kompa vår solist. men hon skyller på allt annat att hon inte tror att vår solist kan sjunga låten som den ska osv.
    men sen så gav hon som förslag att solisten kunde sjunga till skivan ähh nä.
    hoppas det löser sig som tur är så är solisten en vän så hon sköter just nu all kontakten med kantorn så jag slipper hålelr tummaran att det kommer gå vägen.

vi kommer vara så fina alla vi brudar även om vi har ngt extra kg hit eller dit =)

jag funderar på att göra ögonfransförlängning med har hört det ska vara super snyggt.

moi mokulat-usch fyy så jobbigt hoppas det reder ut sig.

• Moi mokulat

ögonfransförlängning är? Aldrig hört talans om.
    Berätta mer hur det går till och kosta

• soryd

de fäster strå för strå, det är ngt nytt som kommit kostar väl ca 600 tror jag.håller i ca 4-6 vecor sen får man fylla på. inte helt säker men jag har en vän som gjorde det igår så jag har inte sett det men hon rekomenderade det.

• Lillatussi20

Hej alla

Då jag också ska gifta mig 14 aug tänkte jag att jag hoppar in i det här forumet.

Jag träffade prästen härom dagen och snacka om att jag var nervös, när jag hade mailat honom om att jag ville att pappa skulle leda fram mig så hade jag fått ett sånt trevligt neutralt svar: vi pratar mer när vi ses.

Så jag hade gått i 2 veckor och kommit på massa olika argument och pumpat upp mig för strid, sen när vi kom dit så sa han bara att han var av en annan uppfattning men att vi får göra som vi vill så länge vi lever jämnställt.

Så nu börjar nästan allt bli klart, bokat och betalt, har kvar att ringa restaurangen och kolla av med maten och få tillgång till lokalen ca 1 vecka innan, sätta ihop låtlistan, syrran ska sy klart tärnklänningarna. Annars känns det som jag har läget under kontroll fram tills ett par veckor innan.

Hoppas att det går bra för er andra också

• Cherrygirl
    soryd skrev 2010-06-04 12:54:14 följande:
    de fäster strå för strå, det är ngt nytt som kommit kostar väl ca 600 tror jag.håller i ca 4-6 vecor sen får man fylla på. inte helt säker men jag har en vän som gjorde det igår så jag har inte sett det men hon rekomenderade det.
    Ja det är fint och det gör jätte mycket om man inte har naturliga långa fransar.
    Samt att det faktiskt ser väldigt naturligt ut!

Min moster äger en salong där hon gör sånt och hon sätter dit strå för strå, riktigt pill jobb.. Hihi

Men det blir snyggt som satan, de fyller ju på lite på olika ställen där de behövs och så att de ser bra ut typ.
    Min mamma gjorde dock missen att bada bubbelbad efter min moster testat detta på henne, kan säga att de lossnade med en gång.. Haha.
    De tål inte olja tror jag det var.

• Cherrygirl
    Lillatussi20 skrev 2010-06-04 14:15:41 följande:
    Hej allaDå jag också ska gifta mig 14 aug tänkte jag att jag hoppar in i det här forumet.Jag träffade prästen härom dagen och snacka om att jag var nervös, när jag hade mailat honom om att jag ville att pappa skulle leda fram mig så hade jag fått ett sånt trevligt neutralt svar: vi pratar mer när vi ses.Så jag hade gått i 2 veckor och kommit på massa olika argument och pumpat upp mig för strid, sen när vi kom dit så sa han bara att han var av en annan uppfattning men att vi får göra som vi vill så länge vi lever jämnställt.Så nu börjar nästan allt bli klart, bokat och betalt, har kvar att ringa restaurangen och kolla av med maten och få tillgång till lokalen ca 1 vecka innan, sätta ihop låtlistan, syrran ska sy klart tärnklänningarna. Annars känns det som jag har läget under kontroll fram tills ett par veckor innan.Hoppas att det går bra för er andra också
    Hehe, vist är det härligt när man går och taggar sig och sen så går det hur smidigt som helst ändå.. Haha

Låter som om att du har läget bra under kontroll, härligt!

• soryd

cherrygirl- vad tar din moster när hon gör det?

• Niesan

Ville bara säga att min oro innan i forumet angående klänningar var onödig. Jag har hittat min klänning

• sommaren 2010

Hoppar in här jag med,letar ring för fullt nu har hittat en men den är på kampanjpris så jag hoppas den inte hinner gå innan jag kan köpa den,ska titta på onsdag.Har beställt inbjudningskorten och de kommer nog om 2 veckor är ju verkligen dags att skicka ut dom snart.Har beställt buketten blir nog jättefin tror jag,men allt är så otroligt dyrt kommer väl få äta bröd och vatten hela sommaren:( Bokat hotellnatt för 3500 kr tycker jag är dyrt,vet inte ens om vi kommer kunna utnyttja den då vi har en 7 månaders bebis då:) Måste bestämma menyn också men det är så svårt finns ju hur mycket gott som helst som man kan göra..Transport tycker jag är svårt vi har ungefär 4 km mellan kyrka och restaurang,häst och vagn är det för riskabelt med tanke på väder? Hur gör ni andra?

• Cherrygirl
    soryd skrev 2010-06-05 22:02:47 följande:
    cherrygirl- vad tar din moster när hon gör det?
    Hon tar 695kr..

Vi ska åka jänkare från kyrkan till festlokalen och det är typ 5-6km, så inte så lång. Men vi ska fota oss efter kyrkan så vi får väl se hur det blir!

• Moi mokulat

Igår bestämdes förrätten äntligen.
    http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=22986

Imorgon ska min syster och jag kolla brudbuketter och allt med blommor.
    Snart bara 2 månader kvar.

Tårta ska bestämmas denna veckan.
    Antingen choklad eller hallon med vitchoklad
    Vad tycker ni?

Gubben vill choklad. Men jag är rädd att det blir för mkt choklad.
    Vet att flera gäster inte tycker om och tål choklad.

Ska man tänka på det?

• Cherrygirl
    Moi mokulat skrev 2010-06-08 09:28:48 följande:
    Igår bestämdes förrätten äntligen.www.arla.se/Default____17653.aspxImorgon ska min syster och jag kolla brudbuketter och allt med blommor. Snart bara 2 månader kvar.Tårta ska bestämmas denna veckan.Antingen choklad eller hallon med vitchokladVad tycker ni? Gubben vill choklad. Men jag är rädd att det blir för mkt choklad.Vet att flera gäster inte tycker om och tål choklad. Ska man tänka på det?
    ja tål de inte choklad så spelar det ju ingen roll om det är hallon vit choklad eller hallon choklad, är ju lika illa båda delar.. Hehe

Vi har lite tagit hänsyn till om vi har många alergiker.

Typ nötter och mjölk.

Svar på tråden 14 augusti