• sandrabjerhag

14 augusti

hej vi ska gifta oss den 14 augusti såg att de fanns ett inlägg om det innan men den va avstängd stod det,
    kul o veta lite vad ni andra ha planerat än.
    Börjar ju närma sig.
    vad ska ni ha för låt till valsen?
    sitter oo funderar på det nu vad man skulle kunna ha för någon låt,,

• Svar på tråden 14 augusti
  • Niesan

Vi ska också gifta oss 14/8. Det känns som om alla i tråden har jobbat länge med att fixa saker till bröllopsdagen. Jag håller på med inbjudningskorten just nu. Lokalen och maten är klar. 

Kvar är klänning, vigselförrättare, ringar och buketten.

• ungaföräldrar

Okej men då är inte så panik än med smatal med prästen.

pyrro: tråkigt med tårtan :(

Här har vi inte kommit så långt med tårtan, men de verkar som om de bara gör prinsestårtor i denna lilla staden medan vi vill ha mousse tårta.
    Vad är ett rimligt pris per tårtbit ?

Annars så är de väl mannens o vår sons kläder som har hamnat lite efter men de får bli fokus på de nu i juni.

• pyrro

ungaföräldrar>> Jo vi bor oxå i en liten stad och prinsess är lite "standard", men alla gör moussetårtor om man önskar. Men det är ju inte som i dom större städerna att man kan provsmaka en massa och seå. Vi hade bestämmt vem vi skulle ta ifrån, dom skulle göra enligt våra önskemål och hade snyggast ställnig. Men så när vi pratade med hon som har hand om cateringen så sa hon att deras erfarenhet av det bageriet var att hälften av gångerna var tårtan jättebra och hälften inte alls bra....den chansen vill man ju inte ta. Men den som hon tipsade om har jag aldrig smakat från alls så det känns ju också lite osäkert.

35-40:- /bit ligger det på här.

Här är också mannens och sonens kläder helt oplanerat....hittade enn jättefin  kostym till lilleman, men eftersom han bara är 8 månader så känns det lite svårt att veta hur mkt han hinner växa så jag tänker avvakta lite. Dotterns klänning är klar men jättesvårt att hitta fina skor till henne-

• Cherrygirl

Våran präst skulle ringa och komma förbi några veckor innan vigseln.

Men jag kom på nu igår att vi kanske får gå ner till pastorsexpiditionen och lämna in noterna till in och utgångsmusiken som vi valt.
    Så att kantorn hinner öva in dem lite.
    Det är ju ingen som vet om hon är på semester eller så annars.

• Cherrygirl

Välkommen hit!

Hur långt har du kommit i planeringen då?

• Druvan1

Jag skall också gifta mig den 14 Aug! Det vi har kvar att fixa med är festprogrammet, en del dekoration till dukningen och att vi bara skall gå in och beställa min vigelsring. Annars är allt så gott som klart!!

• Moi mokulat

Druvan1 skrev 2010-05-30 19:07:13 följande:
    Jag skall också gifta mig den 14 Aug! Det vi har kvar att fixa med är festprogrammet, en del dekoration till dukningen och att vi bara skall gå in och beställa min vigelsring. Annars är allt så gott som klart!!

Fuskigt. Jag har massor kvar.

• pussflufftess

Ska gifta mig den 10 augusti {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden 14 augusti