• sandrabjerhag

14 augusti

hej vi ska gifta oss den 14 augusti såg att de fanns ett inlägg om det innan men den va avstängd stod det,
    kul o veta lite vad ni andra ha planerat än.
    Börjar ju närma sig.
    vad ska ni ha för låt till valsen?
    sitter oo funderar på det nu vad man skulle kunna ha för någon låt,,

• Svar på tråden 14 augusti
  • pyrro

Vill inte räkna dagar blir så blandade känslor Man vill att sommaren ska vara för evigt....man vill att det ska bli bröllopsdag nu....att det inte ska bli bröllopsdag för att det är en massa ogjort....att det ska bli september för då åker vi på bröllopsresa....att det inte ska bli oktober för då är allt över och min barnledighet slut<

• sandrabjerhag
    pyrro skrev 2010-06-02 13:53:21 följande:
    Hår och make>> 3700 1700 för alltihop finns det då ingen i vår stad som gör det för....billigaste bara håruppsättning var ca2000
    vad dyrt jag betalar 800 i håruppsättning o de är de lös hår med i de också,. min dotter behövde jag bara betala en 100 kr,,,

sen har jag ett brud paket på makeup o manikyr de ger jag 1095 så jag tycvker att jag fått bra priser,, jag betalar 2000 för allt,,

• sandrabjerhag

det är 72 dagar kvar nu vet de för att jag har gjort en hemsida o då får jag ett mejl varje dag hur många dagar som de är kvar. =)  vad har ni för någon meny på middagen?

• pyrro

ca 2500 var det billigaste jag kunde få, men då betalade jag hellre 1000 extra för att få det på samma ställe och en erkännt bättre frisör

• pyrro

Inte ofta jag önskar att jag bodde i Stockholm men nu är ett sånt tillfälle. Hade bokat tårtan från ett ställe som skulle göra enligt våra önskemå (smak, utseende), fick sen höra att kvaliten var väldigt blandad därifrån och det känns ju inte så kul. Fick ett tips om ett bageri utanför vår stad som skulle göra dom godaste tårtorna (enligt vår catering-firma) så jag kontaktade dom......dom kan inte gör en sån tårta utan vill bara göra med marsipanlock har ni hört så dumt?! Så nu vet jag inte HUR jag ska göra....tårtan känns jätteviktig för mig

• Moi mokulat

Jaha tjejer måste få skriva av mig.
    I onsdags var vi hos prästen. Det gick jätte bra. Vi får själva välja mkt och om min pappa ska gå med mig in m.m.
    Sen kom jag hem till min mamma och pappa för de tog hand om vår son medans vi var hos prästen.
    Så säger min mamma ja din syster känner sig utanför när det gäller möhippan.
    Mennnn hhhaaaallllllllååååååååååååååå jag har inget med den att göra.
    De är 3 som håller i möhippan min syster, min tärna och min toastmadame.
    Jag vet från toasten att min syster tyckte att jag skulle gå och sälja kondomer på stan och blir förmjukad. Vilket min toast tyckte var knäppt.
    Jag svarade min mamma och sa att ja jag har inget med det att göra. Men kanske de var så att de inte tyckte hennes ideer var bra. För vem f-n vill gå på stan och sälja kondomer..? Mamma svara de och sa varför säger de det för dig du ska ju inget veta. Bahhhhhhhh jag ringde min tärna (gubbbens syster) för att höra lite. Vill ju inte veta något men ändå måste jag ju kolla. Enligt henne så kom de inte överens med min syster.
    Min syster blev inte glad när jag berättade att jag skulle gifta mig. Inte heller när vi skulle ha barn. Hon var riktigt elak och säger massa dumma saker. Behöver verkligen växa upp. (26år är min syster). Jag har alltid blivit dåligt behandlad utav henne och fått höra det ena efter det andra som att var inte så säker på att det barnet kommer leva m.m.
    Hon har sagt till min toast (som är min kusin) att hon inte är glad för min skulle och tycker inte det är roligt. Avundsjuk ja, men man får f-n inte beter sig hur som helst.
    Nu har min tärna sagt ifrån och typ säger till mig att ja jag och din syster kommer inte överens.

Härrom dagen så var vi på kalas och då så sköt min syster med en liten vatten pistol på mig. Ja sa att du räcker det typ och då sa hon att hon skulle köpa en jätte stor och hälla karamellfärg i och spruta på mig på bröllopet. JÄÄÄÄÄTTTEEEEE kul! INTE!

Nu är min mamma sur på mig och skyller allt på min kusin att hon skvallrat och har temprament m.m. Visst det har min kusin, emn om man jämnför med min syster så har hon inget. Min mamma ser inte att de är min syster som gör allt och behandla mig som skit och alla andra. Men men hon är en ängel. jag har försökt prata med min mamma om min syster och valde bort min syster som tärna för att hon alltid är elak och ett j-vla temprament när det inte blir som hon vill och jag orkar inte med det på min bröllops dag. Vill inte att den ska bli förstörd.

Nu skyller även min mamma på min moster som är på min sida som trösta mig och har även försökt prata med min mamma, men inte nått fram.
    Jag har sagt till mamma att snart bryter jag kontakten med min syster för man orkar inte hur mkt som helst.

Varför orkar jag ens bryr mig om min syster när hon inte gör det om mig?
    Vill hon har min uppmärksamhet? Väldigt fel sätt att visa det på?
    Jag vet att hon är avundsjuk på mig. Men hon har ju ett roligt liv hon med. Jag kan också bli avundsjuk att hon reser mkt och så, men jag är itne elak mot henne för det. Nu är det så att min m2b börja tycka väldigt illa om henne också. Vilket jag itne vill för jag älskar ju min syster. Men inte när hon håller på som hon håller på.

Får alltid höra från min mamma ja men hon ahr det itne lätt. trivs inte med jobbet alls och har reumatisk värk. men man behöver ju inte vara elak för det. Jag har också haft skit jobb och varit arbetslös men jag var inte elak mot folk då.

Min syster har till och med bjudit in en kusin till min mamma på min möhippa bara för att hon ska ha något. Hon är ju inte ens bjuden på bröllopet och sist jag träfafde henne så sa hon jag behöver inte gifta mig för leva resten av mitt liv med min sambo bla bla och dum förklarade mig för att jag skulle gifta mig.

Nu kan jag inte slita mina tankar från denna karusellen.

• Niesan

Oj, det låter som en jobbig sits du har hamnat i!

Appropå naglar. Jag betalar 450 för mina, men det beror på att jag redan har långa naglar och att jag bara ska lacka om dem (vilket jag gör var tredje vecka ändå). Till veckan ska jag prova klänningar. Nu har jag dock fått dåligt självförtroende pga min vikt. I vanliga fall bryr jag mig inte om att jag är överviktig, men jag såg nyss ett kort på mig från igår och det var inte roligt Jag är inte en smal tjej som klagar på att jag väger 65, utan jag väger en del över 80 och är bara 1,60. Jag har inga problem med mitt utseende i vanliga fall. Jag tycker att det är konstigt att jag helt plötsligt bryr mig om min vikt.

• Moi mokulat

Niesan: Du kommer blir jätte vacker. Tänk nu inte på det. Din kära m2b älskar dig precis som du är. Jag vet att du kommer se hur fin och vacker som helst ut.

Tänk inte på hur du såg ut på fotot. Ibland ser den smalaste lite stor ut. Klädvalet kan göra allt fel och vinkeln.

• Niesan

Tack

Idag smet jag in i klänningsbutiken och tittade lite. Det finns ju hur många fina klänningar som helst Jag har faktiskt t.o.m. köpt skor idag och ska nog iväg och köpa underkläder också.

• pyrro

Niesan>> Det där med hur man upplever viktien är ju väldigt individuellt, som du säger en del gnäller över övervikt när dom väger 65 och det är ju svårt för oss övriga att ta
    Jag är också 1,60 och har vägt allt mellan 70 och 110 i vuxen ålder. När jag gick ner till 70 kände jag mig väldigt smal, var även då jag träffade min BM. 2 barn senare hade jag gått upp till över 100 igen. Nu är jag påväg ner och väger som du en bit över 80, känner mig inte smal....men det var helt okej att prova klänningar ändå. Du kommer att bli jättefin och dom i affären vet vad du passar i.

Svar på tråden 14 augusti