• sandrabjerhag

14 augusti

hej vi ska gifta oss den 14 augusti såg att de fanns ett inlägg om det innan men den va avstängd stod det,
    kul o veta lite vad ni andra ha planerat än.
    Börjar ju närma sig.
    vad ska ni ha för låt till valsen?
    sitter oo funderar på det nu vad man skulle kunna ha för någon låt,,

• Svar på tråden 14 augusti
  • Moi mokulat

Hmmm... lika dyrt som i butike tog du 48x48 eller 40x40

• soryd

oj jag har ett litet problem den ena av mina tärnor är gravid o kommer vara i 8 månaden på bröllopet. är skit svårt att hitta en klänning som passar o man vet ju inte hur stor hon kommer att bli jobbigt.

någon som har ngt tipps?

• sandrabjerhag

det kanske men jag tyckte de va smidigt att beställa dom där o fint tryck hade dom med,,

48x48

• Skimmra

soryd skrev 2010-05-16 15:20:00 följande:
    oj jag har ett litet problem den ena av mina tärnor är gravid o kommer vara i 8 månaden på bröllopet. är skit svårt att hitta en klänning som passar o man vet ju inte hur stor hon kommer att bli jobbigt.någon som har ngt tipps?

Välj något som enbart sitter "fast" över brösten, gärna med resår i (om bysten skulle bli mycket större) och som sedan faller med mycket tyg över. Om ni har en liten budget så finns det en hel del sådana klänningar att hitta hos ex H&M och Gina Tricot tror jag.

• Moi mokulat

Skimmra skrev 2010-05-17 16:46:36 följande:
      Välj något som enbart sitter "fast" över brösten, gärna med resår i (om bysten skulle bli mycket större) och som sedan faller med mycket tyg över. Om ni har en liten budget så finns det en hel del sådana klänningar att hitta hos ex H&M och Gina Tricot tror jag.

Jag köpte en jätte fin klänning när jag var gravid på Zara. Fast det var en lång klännig, men jag såg ännu större ut så jag kortade upp

• Anniz84

Vi ska ha Knoppa dukar och funderar på Dunilin servetter. Men vill inte ha något tryck på isåfall. Alternativet är tygservetter från Ikea.

Igår hade vi möte med cateringfirman. Så nu är menyn så gott som klar.
    Förrätt: Räk-och avokado cheesecake
    Huvudrätt:Baconlindad hjortfilé med rotfruktsgratäng och portvinsås
    Efterrätt:Creme Brulee (stavning?)

• Moi mokulat

Vi har ingen förrätt än. Jätte svårt och vår catering kommer bara på saker som vi verkligen inte gillar eller kan äta.

• Skimmra

Idag skall jag iväg till sömmerskan och prova klänningen, åååh så nervös jag är! Hade verkligen behövt ha moraliskt stöd från någon av mina tärnor men de bor 50 respektive 60 mil bort så... Känner också att jag gärna hade haft med mig fästmannen men han har inte fått se klänningen och mina planer är väl att han inte skall få se den på mig förrän vår bröllopsdag. Sen är det nog inte en bra idé att ha med honom på första provningen i alla fall för sitter den lite konstigt någonstans (som jag antar att den kommer att göra) så kommer ju den bilden att etsa sig fast i hans minne, och det vill jag inte! Jag har med mig den bh:n och underkjolen som jag skall ha på bröllopsdagen till jobbet men tyvärr har jag inte hittat några brudskor än. Var hittade ni era skor någonstans? Hur hög klack har ni? Jag har satt maxklack på 5 cm, mer orkar jag inte ranta runt i en hel dag och natt

• Carin o  Mikael

Skimmra skrev 2010-05-26 11:16:12 följande:
    Idag skall jag iväg till sömmerskan och prova klänningen, åååh så nervös jag är! Hade verkligen behövt ha moraliskt stöd från någon av mina tärnor men de bor 50 respektive 60 mil bort så... Känner också att jag gärna hade haft med mig fästmannen men han har inte fått se klänningen och mina planer är väl att han inte skall få se den på mig förrän vår bröllopsdag. Sen är det nog inte en bra idé att ha med honom på första provningen i alla fall för sitter den lite konstigt någonstans (som jag antar att den kommer att göra) så kommer ju den bilden att etsa sig fast i hans minne, och det vill jag inte! Jag har med mig den bh:n och underkjolen som jag skall ha på bröllopsdagen till jobbet men tyvärr har jag inte hittat några brudskor än. Var hittade ni era skor någonstans? Hur hög klack har ni? Jag har satt maxklack på 5 cm, mer orkar jag inte ranta runt i en hel dag och natt

Åh lycka till idag! Det kommer säkert att bli jätebra. Såg att Binaco fått in lite skor i ivory färg, kolla deras hemsida kanske? Borde ju finnas en del ute i vitt eftersom det snart är student tider också. jag köpte mina hos Matildas fest för ett tag sedan... men har sett många fina på stan också. Kan ju också kolla brandos.se
     Lycka till idag med provningen!

/C&M

• Cherrygirl
    Skimmra skrev 2010-05-26 11:16:12 följande:
    Jag satte också maxgränsen på 5cm klack.

Jag hittade mina på skopunkten. Funkar fint för mig! Tänkte att jag kommer nu säkert inte använda andra typ vita satinskor igen om jag nu skulle köpa det.

Svar på tråden 14 augusti