• sandrabjerhag

14 augusti

hej vi ska gifta oss den 14 augusti såg att de fanns ett inlägg om det innan men den va avstängd stod det,
    kul o veta lite vad ni andra ha planerat än.
    Börjar ju närma sig.
    vad ska ni ha för låt till valsen?
    sitter oo funderar på det nu vad man skulle kunna ha för någon låt,,

• Svar på tråden 14 augusti
  • Niesan

Nu har jag skickat ut inbjudningarna. De kommer i brevlådan idag till släkt och vänner. Det är ingen som har fått veta innan att vi ska gifta oss, så telefonen kommer väl att gå röd ikväll

Vigselförrättaren har inte bekräftat att han ska viga oss Börjar nästan få lite panik över det, även om det är två månader kvar... 

Nu måste jag ta tag i klänningbiten också, vilket nog inte blir det lättaste eftersom jag är av storlek större. Men det ska nog ordna sig.

Hur har ni tänkt förresten kring att göra sig iordning på bröllopsdagen? Tar ni hjälp av någon kompis eller gör ni allt själv? Hur lång tid kan det ta?

• pyrro

Jag är också storlek större (beror ju vad man menar) men det var inga problem med klänningen, det fanns många att prova och man blir ju vacker

Min frisör hjälper mig med påklädningen för det kan jag inte fixa själv med snörning etc.

Idag har jag suttit och sytt fast små tygblommor på min 3-årings klänning så att den ska matcha vårt färgtema, blev superfint

Har även börjat fixa på en näbbkorg i silver som jag tror blir jättebra (och billig)

• Skimmra

Jag har anlitat en makeupartist/hårstylist som gör hår och smink och vi har avsatt 3 timmar för det hela.

• Niesan

Nu har förrättaren äntligen hört av sig och sagt att han är ledig Jag ska försöka hinna iväg och titta på klänning denna vecka. Vet någon vad det kan kosta att hyra en klänning. Det känns onödigt att köpa en klänning för bara en enda dag tycker jag.

Hår och smink ordnar jag med själv. Jag ska hitta någon dekoration till håret bara, atningen en tiara eller någon blomdekoration eller något som liknar Prinsessan Viktorias hårsak som hon hade på lysningen.

• ungaföräldrar

Jag har fixat en frisör som gör både håruppsättningen o smikningen sen kommer mina tärnor oxå att vara där så de hjälper mig på med klänningen :)

Var får ni betala för smikning o håruppsättning. Mitt går på 1700:- o då får jag även låna löshår och får lunch där. Dessutom känner jag henne så ja fick 300:- rabatt men tycker ändå de är dyrt.

Niesan: skönt att du fått tag i förrättaren, jag har fortfarnde inte fått tag imin :s. Jag har ingen anning om vad de kostar att hyra en klänning. Jag valde att inte heller lägga så mycket pengar på en klänning som man har en dag så jag letade upp en kopia av klänningen som ja ville ha och fick den skickad hem så ja kom rätt billigt undan.

• stavfellet

Noll motivation nu känner jag! Och typ allt är kvar att göra. Peppning önskas

• pyrro

Hår och make>> 3700
    1700 för alltihop finns det då ingen i vår stad som gör det för....billigaste bara håruppsättning var ca2000

• Cherrygirl

Jag vet inte riktigt vad jag får betala för hår/smink och naglar (Ska göra fransk manikyr innan)
    Jag var nere på salongen idag men då hon som ska göra det inte där, så jag skulle återkomma..

Hur gör ni med alkohol till bröllopet?

Vi funderar på att åka till Tyskland och handla, men jag känner tid och pengar?!?

När ska man klämma in detta och vad kostar det inte att åka till tyskland liksom..

• 23maj2009

Letar en hårfrissa som är kunnig :)
    är nämligen själv en gammal "frisör" så jag vet att den uppsättning jag behöver inte kräver det där extra tex fastsättning av slöja eller riktig uppsättning med upprullning på spolar först.. det är det som ska kosta..

Jag vill bara ha lite slingor uppfästa och resten ska hänga fritt = borde vara billigare..

Övrigt så har min sambo varit och beställt ringen och gravyr..åhhhh

sen så måste jag fixa blommor..

Är det någon som håller koll på hur många dagar det är kvar?
    Får lite panik eftersom det då är slut på sommaren för min del.. jobbet börjar den 16:e augusti..

• pyrro

Vi köpte ringen samtidigt som våra förlovningsringar så det väntar här hemme i vapenskåpet
    Har funderat på det där med gravyren, hans förlovningsring ska ju också få ny gravyr, ska man göra det innan eller efter vigseln?

Svar på tråden 14 augusti