• Lapinette

Om vulkanen tillåter ...

... så ska vi resa en massa på denna tråd !

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...
  • Lapinette

mugglan - såg på FB din anledning till att åka på långresa i januari . Skrev där också att jag röstar på Mexico om ni ska välja mellan det och Thailand eftersom ni redan har varit i Thailand. Alltid kul att besöka ett nytt land!

• Adamia

Hej alla resare! Jag är tillbaka i resesvängen nu, har precis bokat biljett till Hong Kong, Nya Zealand och Kalifornien i januari/februari nästa år. Bra att ha någonting att se fram emot nu när det är högsäsong här på Mallorca och alldeles för mycket jobb!

Det var ett tag sedan sist, minst sagt. Det ska bli roligt att läsa vad ni har varit på för spännande turer sedan i januari när vår mest fantastiske och vackraste son föddes. Jag måste även hitta din reseberättelse från Kalifornien, Lapinette! Hong Kong har maken bott i och Nya Zealand besökte vi ju i tre veckor under bröllopsresan, så vet väl på ett ungefär vad vi har tänkt oss.

Spännande, onekligen, att se hur det fungerar med långresor och en ettåring... Det blir flygpremiär för hela familjen nu om ett par veckor då vi far till London och sedan kommer vi hem till Sverige en sväng i augusti också. Nu ska man alltså vara en del av "den mörka sidan" med ett skrikande barn och stackars resenärer som suckar tungt. Haha, nej, det kommer säkert att gå bra! Han är mest bara glad alltjämt, som tur är.

Jag har med andra ord ingenting i reseberättelseväg att komma med än så länge... Förutom att jag varmt kan rekommendera Hotel Portixol här i Palma. Vi var där på min födelsedag för ett spa-besök och lunch och det är verkligen jättefint. Jag har sett förut att det blivit rekommenderat (tripadvisor till exempel, min bäste resevän) och förstår varför! Läget är helt perfekt, vid en lugn del av stranden. Det jag har sett av hotellet är att det är öppet, fräscht och trevlig personal. Rummen har jag inte sett i verkligheten, men går man in på deras hemsida ser de riktigt ljusa och härliga ut också. Maten var verkligen utmärkt också. Vi åt bara en "menú del día" som ibland kan kännas lite ihopslarvad, men den var väldigt bra!

Nu ska jag läsa tillbaka i tråden i lugn och ro! Hälsningar från solen! :)

• Lapinette

Adamia - vad skoj att se dig!!! Vi undrade vart du tagit vägen men förstod att det fanns någon annan som pockade på min uppmärksamhet . Grattis till sonen!! Jag undrar om jag skrev någon reseberättelse för Kalifornien för jag hittar ingen i min mapp. Brukar nämligen spara ned dem för det är alltid någon som frågar långt efteråt och då kan man alltid plocka fram info därifrån.

Men jösses, ska ni ta HK, Nya Zeeland och Kalifornien i ett svep eller är det flera olika resor?! Själv skulle jag jättegärna vilja åka till Nya Zeeland men det tar emot att det är så jäkla långt bort.

• Ab fab

hej

solen skiner i Göteborg och livet känns alltid bättre då. Kryssningsfartygssäsongen har börjat och stan är invaderad av tyska pensionärer. Själv åker jag till Stockholm i eftermiddag för en helg i festens tecken. Vi har släktmöte i helgen- boakt sen länge... sen fick någon annan också tanken att boka kalas i helgen.... Men det skall bli kul att se Stockholm festpyntat. Vi har vår fest i gamla stan också så vi har ju parkett för att se fyrverkerier och parader

Nu har vi ordnat semester för de närmsta åren... Förra året fick vi följa med kamrater som hade en del i en andelsbåt i Grekland- Lefkas. Och nu har vi köpt en del i båten... Skepp o'hoj nu skall det seglas

• Lapinette

Ab fab - låter underbart med andel i en båt nere i Grekland. Inte ett dugg avis!!! Så ni sitter på första parket på lördag. Typiskt, stan blir invarderad av alla som kommer ifrån "landet" .

• Ab fab

ja vi lantisar tar över stan

den här gången skall vi bo på hotell och inte hos svärföräldrarna. Lite skönt faktiskt ... Alla inresta på släktmötet skall på ett hotell som heter Time på vanadisvägen. Nu finns det tydligen hur gott om rum som helst men när jag bokade till hela vår grupp för ett år sen var det ju inte ett hotell som ville ha grupper eller knappt boka in mindre än en vecka...

• muggles

Lappis: var i Thailand var ni då? Vill gärna titta på det hotellet (fast det kanske inte var barnvänligt?).

Jag har föreslagit Mexico, Dominikanska och även tänkt föreslå Malaysia till maken men han optar på Thailand. Det är ju så god mat där.... Thailand är gött! Och billigt, man får mkt lyx för pengarna. Jaja, vi får se vad det blir. Ska surfa lite på Malaysia nu...

• anne på grönkulla

Åhå, Time på Vanadisvägen är våra kvarter - berätta om italienaren i bottenvåningen är rba är du snäll!

Vi flyr dock stan för Tallin just denna helg.

• Adamia

Hej Lapinette! Tack! Haha, ja, det tar en del uppmärksamhet ifrån slösurfandet det här med att ha barn, det måste jag erkänna! Jag har än inte hunnit läsa igenom tråden. Kanske i helgen... Jag jobbar ju samtidigt och har gjort sedan en vecka efter födseln, så det är väl därför lite också jag inte har så mycket extra tid!

Semestern blir två månader, så det är inte så hektiskt som det kanske låter. Hong Kong är dessutom bara tre dagar. Maken säger att fler dagar än så behöver man inte. Eftersom han bevisligen borde veta vad han talar om får jag väl lita på honom.

Det känns lite som att eftersom Nya Zealand verkligen är så långt borta så är det lika bra att ta ordentligt med tid på sig plus att vi har ett par kompisar som bor där, så det är lite en socialresa dessutom. Kalifornien är mest för att få ett stopp till innan vi flyger hem och det fanns endel dar som lockade (vingårdar och stora träd framför allt). Jag ska kolla bakåt i trådarna, för jag kommer i alla fall ihåg att du skrev mycket om Kalifornien  under planeringsskedet (om jag inte minns helt fel)!

Sedan får vi väl se hur det fungerar att resa och vara borta så länge med en ettåring. Men vi vill ju resa så här på vintrarna när vi inte har så mycket jobb, så det är väl lika bra att han får lära sig på en gång tänkte vi. Förhoppningsvis går det bara bra. Annars får vi väl tänka om till nästa vinter och åka kortare svängar istället, men jag tror inte att det ska vara några problem. Han är en nöjd och glad liten rackarunge!

• Lapinette

Adamia - hur länge planerar ni att stanna i Kalifornien och på ett ungefär vilka städer tänkte ni besöka? Jag har absolut tips på saker att göra, mysiga ställen att bo på.

Ska även leta upp hotellet i Thailand till dig muggles och så har jag inte glömt bort Japantipsen till Tinga!

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...