Hej alla resare! Jag är tillbaka i resesvängen nu, har precis bokat biljett till Hong Kong, Nya Zealand och Kalifornien i januari/februari nästa år. Bra att ha någonting att se fram emot nu när det är högsäsong här på Mallorca och alldeles för mycket jobb!
Det var ett tag sedan sist, minst sagt. Det ska bli roligt att läsa vad ni har varit på för spännande turer sedan i januari när vår mest fantastiske och vackraste son föddes. Jag måste även hitta din reseberättelse från Kalifornien, Lapinette! Hong Kong har maken bott i och Nya Zealand besökte vi ju i tre veckor under bröllopsresan, så vet väl på ett ungefär vad vi har tänkt oss.
Spännande, onekligen, att se hur det fungerar med långresor och en ettåring... Det blir flygpremiär för hela familjen nu om ett par veckor då vi far till London och sedan kommer vi hem till Sverige en sväng i augusti också. Nu ska man alltså vara en del av "den mörka sidan" med ett skrikande barn och stackars resenärer som suckar tungt. Haha, nej, det kommer säkert att gå bra! Han är mest bara glad alltjämt, som tur är.
Jag har med andra ord ingenting i reseberättelseväg att komma med än så länge... Förutom att jag varmt kan rekommendera Hotel Portixol här i Palma. Vi var där på min födelsedag för ett spa-besök och lunch och det är verkligen jättefint. Jag har sett förut att det blivit rekommenderat (tripadvisor till exempel, min bäste resevän) och förstår varför! Läget är helt perfekt, vid en lugn del av stranden. Det jag har sett av hotellet är att det är öppet, fräscht och trevlig personal. Rummen har jag inte sett i verkligheten, men går man in på deras hemsida ser de riktigt ljusa och härliga ut också. Maten var verkligen utmärkt också. Vi åt bara en "menú del día" som ibland kan kännas lite ihopslarvad, men den var väldigt bra!
Nu ska jag läsa tillbaka i tråden i lugn och ro! Hälsningar från solen! :)