• Lapinette

Om vulkanen tillåter ...

... så ska vi resa en massa på denna tråd !

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

• Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...
  • Piggelin1

Jajamen - både IRL & när jag skriver! Kortfattad alltså...

Förresten, är du i Sthlm veckan efter helgen 9-10 juli? ...och samma fråga till Telis, förstås
    Den årliga familjeträffen hos mannens syster utanför Sala är på helgen där & sen framåt tisdag (skulle jag gissa), så tänkte vi ta vändan via Sthlm, precis som förra året, & hälsa på lite allt möjligt folk. Vore himla skoj om det gick att ses!

Vad skönt att det inte bara är jag som är petig förresten  När vi bodde på Karnelund på Österlen i höstas, då stod det en stor vattenflaska på rummet. Attention to details liksom! ...och då var det ändå billigare på Karnelund än DUXIANA.

På tal om Ilva, så frågade vi faktist dem i höstas när vi var där, om de inte hade planer på att expandera uppåt Gbg-trakten, men som tiderna fortfarande var iaf då, så fanns det inte med i planen. Men om vi kommer ur lågkonjunkturen, så kanske de vågar satsa på Gbg & Sthlm längre fram?! Vill inte heller shoppa saker/möbler utan att ha sett dem irl.

• Lapinette

Piggelin - shit, vi har tidig semester i år och flyger till Treviso den 11 juli. Skulle jättegärna träffa dig och mannen! Ni kommer inte upp något mer eller kanske dagarna innan den 10-11 juli?

• Piggelin1

Tyvärr gör vi nog inte det, vår semester börjar precis då & helgen hos mannens syster är "helig". Däremot så kommer nog goa väninnan i Sthlm ställa till med 40-årsfest i augusti, & då kommer vi att åka upp - kanske kan ses ism det?

• Lapinette

Piggelin - det låter bra (augusti) bara det inte är när vi är i Riga!! Hela augusti är helt galen ... fest varenda helg!

• Oupsie

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Hej allihopa, jag frågade Lapinette om boende i Kalifornien, igår i en annan tråd, och då sa hon att det var bättre att vi tog det i den här tråden. Men jag känner igen en del av er här i tråden från den andra .

Vi ska åka mellan San Fransisco och Los Angeles, vi har ca en vecka på oss. Vi funderar på att stanna ett par nätter i San Fransisco, och sedan ett par övernattningar längs med vägen, till LA. Vi flyger hem från LAX.

Så lite tips på boende, och saker som kan vara värda att se hade jag uppskattat att få . Vet inte själv om jag kan bidra med så mycket, ni verkar väldigt beresta här i tråden, men jag har varit ute och rest en del i alla fall.

Lappis, vilken berättelse om NY . Låter helt ljuvligt.

Piggelin, usch jag hatar också sådana där små handdukar. Varför kan de inte ha ordentliga, det är ju så mycket skönare. Angående Ilva får du väl komma ner till Skåne oftare .
  • Oupsie

Ursäkta den långa harangen av helt obegripiga tecken och ord, tror att det blev så för att jag skrivit i Word och klistrade in texten. Verkar inte som att man kan göra så.

• Telis

Piggelin, jag är rädd för att vi är i Göteborg då, av alla ställen. Men vi har inte pratat exakta datum än så jag ska ta mig ett snack med maken så får vi se. Jag vill ju se din mage.

• Lapinette

Oupsie - har inte glömt bort, har bara haft en massa annat för mig de senaste dagarna ... så som att ha 40-års fest. Jag lovar att återkomma med lite tips gällande Kalifornien denna vecka.

• Ab fab

Nu behöver jag lite Stockholmstips- letar efter en mysig sommarrestaurang som inte är för chic (jag skall hjälpa min vännina att flytta in i en lägenhet så vi är inte stylade om man säger så) Hon flyttar in i Årsta och jag bor i Vasastan. Bra krog, uteservering. Vid vatten?

• Lapinette

Har suttit och funderat på någon mysig restaurang vid vattnet och har helt gått bet. Går numera mest ut på kvarterskrogarna i Vasastan.

Svar på tråden Om vulkanen tillåter ...