Heeeej Lappis,
vill jättegärna hänga här men tiden vill bara inte räcka till
...och vill rapportera om Rivieran osv. Jag får väl göra tvärtemot alla andra, dvs skriva mer här när jag är ledig & faktist kommer att ha lite tid över (tror jag)
Tinga - har tänkt tipsa dig inför er tripp (vad avis jag är på er!!), men tiden vill som sagt inte räcka till...
Dieppe var fint, Fecamp & speciellt Etretat - urcoola klippor är också kanon. Fast Fecamp är jag nog lite färgad av, har en kompis som kommer därifrån & därför varit där flera ggr, bla på bröllop för ett gäng år sen. Honfleur är turistigt, men mysigt ändå. Bayeux har jag bara varit i en gång, över en dag & jag tror jag var 20 år. Minns att jag spanade in Bayeux-tapeten, men var måttligt intresserad iaf då. Rouen är också fint. Deauville & Trouville är klassiska badorter, minns bara inte vilken av dem det var vi stannade till i. Gissar på Trouville ...och så förstås alla landstigningsorterna, Omaha,Beach, Arromanches osv. Vill minnas att vi picknickade på höjden precis innan man kommer fram till Arromanches & där fanns en 360-graders (?) biograf som jag minns att Originalrosen pratade varmt om - men den missade vi. Fast det kanske är lite svårt med era pojkar ändå, inser jag nu.
Inte riktigt koll på vilken väg ner ni kör, men vi stannade till i A'dam hos brorsan ett par dgr, sen drog vi rakt igenom Belgien till norra Frankrike (norr om Normandie, minns inte vad det området heter), där vi övernattade i en jättemysig liten stad, vars namn jag måste googla på för att minnas. Saint-Valery-sur-Somme - nu hittade jag det - tack googlemaps! Tror kanske att vi stannade i Le Treport längs kusten ner också.
Le Havre var inget att ha, så ödsla ingen tid där!
Efter en natt i Honfleur stannade vi till här & provade & shoppade cider & calvados
http://www.apreval.com/ - Låg strax väster om Honfleur längs kustvägen.
Kommer ni att åka så långt som till Mont St Michel? Vi såg till att vara där tidigt på fm (nio-halv tio?) för att slippa den värsta turisminvasionen. Övernattade i en mysig stad i närheten, Avranches, natten innan.
Ojdå, blev ju riktigt mkt nu när jag väl kom igång...
Just det, har ett svagt minne av att ni ska stanna till i Brügge på hemvägen & att ni pratade om Bryssel med. Bryssel är jag inte så impad av, men däremot om ni vill kika på ngt mer längs vägen förutom Brügge, så är Gent värt att stanna till i. Har ju varit dä i jobbet ett oräkenligt antal & på sommareen är det kanonfint inne i stan där!